2018. december 18., kedd

Blogmas #5 - Üvegbe zárt meseország 🍯

   Idén mindenképpen szerettem volna valami olyat adni, ami a már hivatalosan is szakmámnak számító hivatásomhoz kötődik - a cukrászathoz. Ezt kombináltam a kedvenc süteményemmel, a mézeskaláccsal, és így kaptam egy könnyen elkészíthető, ínycsiklandozó és személyre szabható ajándékot, aminek biztosan örülne mindenki: egy rakat mézeskalácsot, karácsony illatú tasakkal, üvegben!




   Első lépésként el kell készítenünk a méziket. Nekem még nincs saját receptem erre, mint mindig idén is Limara receptjét használtam, kombinálva a "saját" mázammal. Nem kifejezetten az enyém, hiszen biztosan rengetegen készítik így, de nem kerestem rá, tanulásból és kísérletezésből lett így mindenképp megosztom veletek.
   Ez az a máz, ami egészen biztosan működik, én idén már rengeteget használtam, és tökéletes lett! 


Amire szükség lesz:

  • 2 db tojásfehérje
  • 35-40 dkg porcukor (tojás méretétől függ)
  • egy csipet só
  • 1 kupak citromlé
  • ételfesték

   Nagyon egyszerűen elkészíthető, én kombináltam egy kevés aromával (fehér - vilmoskörte, piros - bonbonmeggy, zöld - mandula, fekete - csokoládé), de igazából nem nagyon fog érezni a süteményen, csak egy plusz élményt ad. 
   A tojásfehérjéhez hozzáadjuk a citromlevet, a sót (ha használsz, az aromát is), majd egy sűrű szövésű szitán át szórva  a porcukrot addig keverjük bele amíg a masszánk sűrű és nehezen folyó nem lesz, és a cukor el nem olvad benne teljesen. Ez után belekeverjük a színezéket, és gyakorlatilag kész is.
   A formázást a legjobban eldobható habzsákkal lehet végezni, amelyre csak egy icipici lyukat vágunk, de egy nagyon pici simacső és egy habzsák is ugyanolyan jól szuperál, én is ezzel készítettem el őket.
   Ez után már csak a képzelet szab határt annak, hogyan is díszíted a mézesedet. Gyakorlatilag bármilyen forma és minta rátehető az egészen vad, színes daraboktól kezdve a klasszikus fehér, gyöngyös mintákig. Mindegyik ugyanolyan szép. A lényeg a türelem és az, hogy ne kapkodjunk.

   Én idén ezeket a darabokat készítettem el:


 


   Eddig megvagy? Szuper! 
   Most már lényegében csak egy kis csomagolási tippet szeretnék adni, egy kreatív és saját kezűleg elkészíthető ajándék ötletét, ami nem is túl bonyolult, de mutatós! Nem is lesz hozzá túl sok mindenre szükség, mind könnyen beszerezhető, vagy akár otthon is megtalálható!

Amire szükség lesz:

  • befőttes üveg
  • mézeskalács
  • valamilyen anyag, én egy régi sálat használtam
  • szalag
  • 1 db befőttes gumi

Az illattasakocskához:

  • organza tasak
  • egész fahéj
  • mályvacukor
  • egész szegfűszeg
  • mézeskalács fűszerkeverék

1. lépés

Az üveget töltsük meg az elkészült mézeseinkkel. Én azt tanácsolom, hogy úgy helyezzétek el a kis figurákat, hogy azok mintája az üvegből is jól látszódjon, ha esetleg nincs szíve megenni az ajándékozottnak az ünnep végéig, akkor egyszerűen kihelyezheti az asztalra és dekorként is funkcionálhat. De reméljük elfogy azért, hisz ezért készültek.


2. lépés

Természetesen nem kötelező, de én vittem fel alkoholos filccel egy hópehely mintát a kupakra, hogy ne legyen olyan unalmas, ha lekerül róla az anyagdarab.



3. lépés

Kivágunk egy, a kupak méreténél nagyobb kör formát a kiválasztott anyagból, akár, mint én egy régi sálból.


4. lépés

Egy befőttes gumi segítségével rögzítsük az anyagot.




5. lépés

Készítsük el az illattasakot!
A kis organza tasakot töltsük meg mályvacukorral, egész szegfűszeggel, egész fahéjjal, és mézes fűszerkeverékkel. A zacskót addig ráztam, amíg a finomabb részei a fűszerkeveréknek ki nem hullottak az anyagon át, és ami benne maradt, az már benne is lesz, és csodálatos illata lett. Erős, de mennyei, olyan, mintha az ember arcába robbanna a karácsony. 


6. lépés

Kössük fel a kis illatbombát az üvegre egy szalag segítségével, és már kész is vagyunk! Egyszerű, de nagyszerű!


   Több módon is elkészíthető ez a kis ajándékcsomag, például ha a mézeseket nem üvegbe, hanem mondjuk egy bögrébe vagy tálba teszitek, az ajándékozott preferenciáitól függően. Sokan nem tudjátok még, de én idéntől kezdve fazekasnak tanulok, ami egy lenyűgöző,  nehéz, de hihetetlenül gyönyörű és kreatív szakma. Idén a legtöbb ajándékozottamnak készítettem egy edénykét, volt akinek mézikkel töltöttem meg, ajándékcsomagoló fóliába csomagoltam és ugyanígy egy kis illatcsomagot kötöttem az oldalára. Imádtam elkészíteni, és teljesen személyre szóló, és igazi, kézzel készült érték lett. 


   Kellemes készülődős napokat így az utolsó hajrában nektek, és ne feledjétek, a blogmas nálam december 31.-éig tart majd, addig várlak majd titeket dekorációkkal, sőt még ajándékötletekkel is karácsony után is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése