2021. február 1., hétfő

Könyvértékelő | Jennifer L. Armenthrout - Míg a halál... 🌷

   Sziasztok! 

   A mai bejegyzésben ismét a thrillerek világába kalauzollak el benneteket, ezúttal a Luxen sorozat írónőjének legújabb magyarul megjelent könyvével, a Míg a halál...-lal! Ha olvastátok, gyertek, beszéljük ki akár itt, a komment szekcióban, vagy Instagram oldalamon, a hozzá kapcsolódó poszt alatt! Nagyon kíváncsi vagyok ti mit gondoltok a kötetről! Amit pedig ez úton is nagyon szépen köszönök a Könyvmolyképző Kiadónak!



Minden, ami belülről fakad:
Írásmód:
   Nem volt baj vele véleményem szerint. A történet olvastatta magát, könnyen érthető, emészthető és befogadható volt. A sztori felépítése remek, a cselekmény szépen építkezik, végletekig fokozza az izgalmat és végig fenntartja az érdeklődést. Számomra a kezdettől fogva egy izgalmas történet volt. Örülök neki, hogy az alapvetően paranormális-romantikus-fantasy témaköreiben alkotó írónő kipróbálta magát ebben a cseppet sem egyszerű, ám annál fantasztikusabb műfajban, ami nekem személy szerint mindig is a kedvencem volt. Remélem alkot még ebben a zsánerben is a jövőben, hiszen ötleteiben általában egyedi az írónő!

A minőség is számít: 
   Mivel pontosan ugyanolyan jó, mint a Könyvmolyképző köteteinek általában, ezért gondoltam ebben a fülben a szépséges fejezeteket említeném meg nektek. Nagyon tetszik ez a fejléc is, szeretem, ha van bennük valami extra. Ennek a stílusa egyszerű, de mégis a kis elhullott virággal van benne különlegesség. És egyébként nagyon jól is illik a történethez, a főszereplő átélt traumáihoz (hihetetlen, hogy egy ilyen apró kis szimbólummal mennyi mindent ki lehet fejezni, mennyi átvitt értelem lapul benne...), és remek összhangban van a borítóval is.

A történet az első:
   Ha azt mondom, hogy nem ezt vártam, akkor azt most értsétek nagyon pozitívan. 
   Nagyon sok emberrel beszélgettem a kötettel kapcsolatban az Instagram oldalamon, és talán még soha nem volt olyan könyv, amivel kapcsolatban ennyi vegyes reakció érkezett. Volt olyan aki mélyen csalódott, és azt mondta, hogy szerinte ez nem kifejezetten egy thriller és engem is felkészített rá, hogy ez nem igazán az, és volt olyan, aki imádta, és az egyik kedvence lett. Ezek után még kíváncsibb voltam, hogy mégis mit tud ez a mű, ami miatt ennyire vegyesek a reakciók? Nos, így olvasás után számomra könnyű volt választani, hogy hova is tartozom.
   Nos, akkor szeretném is megindokolni, mit is szerettem ebben a könyvben! Ugyanis én abszolút a könyv kedvelőinek táborát erősítem, és úgy, hogy nem voltak a könyv felé hatalmas elvárásaim (sőt), sokkal jobban is tetszett! Szerintem ez a könyv remek, ha nem is pszichothriller vagy thriller, ahogy ígéri. Talán inkább romantikus krimi.
   Rengeteg sötét momentum van benne, a gyilkosunk folyamatosan újabb és újabb csavarokat és izgalmat szolgáltat az olvasónak. "Szerettem" benne, hogy borzongató a témája, mégis ilyen valóságszagú, hiszen bármikor benne van a pakliban egy ilyen történet, bármelyik nővel történhet ilyen, és sajnos napi szinten történik is. "Szerettem" benne, hogy ennyire mélyen belemegy egy ilyen kegyetlen esemény lelki háttereibe is, abba, hogy egy embernek nem nevezhető féreg (sértés szegény férgekre, azok között legalább van hasznos is) hogyan képes egy másik ember életét teljesen megnyomorítani, és családokat tönkre tenni. Egyenesen imádtam a végkifejletet! Ha maga a történet nem is kifejezetten újszerű, azért a csavarok szuperek benne. Nagyon örültem neki, hogy nem sikerült kitalálnom a gyilkos személyét, és teljesen más volt, mint akire gyanakodtam. 
   Amiket nem kedveltem benne annyira: egy részről jó az alapsztori, csavaros is, de nem kifejezetten egy újdonság, talán kicsit kiszámítható. Imádom a romantikus történeteket, és bár néha jó, ha visz egy kis könnyedséget a komor történetbe, szerintem sok volt, és elvette az élét annak, hogy ez alapvetően besorolását tekintve mégiscsak egy thriller. Egy jó, kőkemény thriller nem ilyen (bár szerintem nem is akart az lenni). Hogy jó példákkal éljek szubjektív vélemény alapján, a kiadó berkein belül maradva, vérfagyasztó thriller volt a Verity (úgy, hogy a romantika nem ment a sztori rovására, sőt), és az ultimate top top kedvencem A Terápia! Mind kristály pöttyös, és mind zseniális! 
   Összességében ennek a könyvnek természetesen megvannak a maga hibái, nem lehet tagadni. Mégis tele van izgalommal, komorsággal, és egy olyan regény volt ez számomra, amit élveztem, örömmel olvastam, és csak úgy pörögtek a lapok az ujjaim között. 

A karakterekről szakszerűen:
Sasha Keaton: 
   Sajnos egyik karakter sem került hozzám közelebb, így Ő sem. Ennek nem volt különösebb oka, kicsit naiv, de egyébként ez érthető, azok után amin átment. Viszont ha tudod, hogy egy gyilkos az életedet akarja, és még azt is tudod, hogy hol megy be a szállóba (tehát lehet esélye annak, hogy jól meg is gyilkol), nem fogod magad és mész ki egyedül oda, ahol a bejárata van (ami mellesleg a temetőben van egy kriptában).Mert nem vagy ennyire hülye, mint Sasha (elnézést a kifejezésért).

Cole Landis:
   Sokat elárul az szerintem, hogy azt hittem, ő a gyilkos. A viselkedése nekem gyanús volt, fura, néha abnormális. Szerintem nem normális az, ha otthagyod a barátnődet egy hullával, pláne úgy, hogy tudatában vagy annak, hogy ott lehet egy gyilkos, aki amúgy is meg akarja ölni. De lehet velem van a baj. 

A borító:
   Szerintem gyönyörűszép összhatásában. Ez a virág, ahogy a fejezeteknél is említettem nagyon kifejező. A darabokra tört vázában az épp összecsukló virág, a fejezeteknél pedig a már elfeküdt tulipán kifejezheti Sasha nőiességének eltiprását, hiszen a virág már rég a nőiesség szimbóluma. Egyedül ez a sárga cím nem a kedvencem, bár figyelemfelkeltésből jeles.

Árkategória: 
   A regény 3999 Ft eredeti áron, de például a márkaboltban most is jóval olcsóbb, ráadásul exkluzív kidásban, piros élfestéssel is elérhető, ami még vagányabb! Úgyhogy csapjatok le rá mindenképpen!

Pár fontosabb adat:



Eredeti mű: Till Death

Eredeti megjelenés éve: 2017

Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó

Kiadás helye: Szeged

Kiadás éve: 2020

Oldalszám: 396

Kötés: puhatáblás

ISBN: 9789634577263

Fordító: Kádár Pál

Címkék: énregény, erotikus, gyilkosság, kortárs, krimi, női főszereplő, rejtély, rendőr, romantikus, sorozatgyilkosság, szökés, tél, thriller, váltott szemszög, visszaemlékezés





Fülszöveg:
   Tíz év telt el az óta, hogy Sasha Keaton elhagyta nyugat-virginiai otthonát, miután kiszabadult a Vőlegény néven ismert kegyetlen sorozatgyilkos karmaiból.
   Amikor Sasha tíz év után végül hazatér, hogy segítsen a családi fogadó körül, úgy tűnik, élete kirakósának darabjai végre a helyükre kerülnek. Amikor aztán a lányt ismét veszély fenyegeti, Cole Landis FBI ügynök is újra felbukkan, és fogadalmat tesz, hogy helyrehozza tíz évvel korábbi hibáját, és ezúttal megvédi őt.
Aztán eltűnik egy nő. Majd még egy, és a Vőlegény borzalmainak egyetlen túlélője egyre nyugtalanítóbb üzeneteket kap. Cole soha sem volt képes megbocsájtani magának, hogy nem tudta megvédeni Sashát, és mindenre kész, hogy most megtegye. Mert a lány szórakoztató szexissége alatt, amibe tíz éve beleszeretett, acélkemény erő lakozik, és emiatt csak még jobban szereti.
   Valaki azonban figyel. Vár. Így Sasha első hibája könnyen az utolsó is lehet.

Szerintem a regény minden hibája ellenére igazán élvezhető, izgalmas, egy jó kikapcsolódás lehet mindazok számára, akik nem egy kemény, vérbeli thrillert várnak, hanem ki szeretnének szakadni a hétköznapokból egy nem könnyed, de remek olvasmánnyal. Én is így tettem, és szerettem is, olyannyira, hogy ötből négy csillagot adok neki!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése