2018. február 27., kedd

Könyvértékelő - Darren Shan - Zom-B - Alvilág 🧟

   Aki még emlékszik az előző részről írt bejegyzésemre, bizonyára az is rémlik neki, mekkora csalódás volt Darren többi könyve után. (Aki pedig még nem olvasta az értékelést, az ezen a linken megtalálja.) Sokáig úgy is volt, hogy nem folytatom a sorozatot, de végül erőt vettem magamon és megragadtam a kötetet. Nos, nagyon jól tettem.




Minden, ami belülről fakad:

Írásmód:

   Darren nagyjából kifogyhatatlan a történetekből, és mindegyiknek van egy egyedi stílusa. Ennek is megvan, de még mindig nem a kedvencem. Viszont az első részhez képest rengeteg fejlődést látok. Most már egyáltalán nem zavaró, nincs teletömve rasszista megnyilvánulásokkal, a humora most már kellemes és nem riasztó, nincsenek végeláthatatlan szóismétlések. Az új karakterek akik bejöttek egyediek, ötletesek, igencsak meglepő dolgokkal van tele a történet. 
   Összességében sokkal de sokkal jobb, mint a Zom-B.

Belső építészet - a minőség is számít!:

   A minőségében egyáltalán nincs semmi kifogásolni való. A lapok tökéletesek, a betűtípus tetszik, a rajzok csodálatosak és remekül illenek a kötetbe, a szerkesztés nagyon jó, az egész könyv úgy ahogy van nagyon esztétikusan lett összerakva.


A történet az első:


   Mint mondottam volt, sokkal de sokkal jobb volt, mint az első. Amit nem szerettem annyira, hogy végig szinte egy helyen játszódik az egész, ritkán mozdul el B a helyéről. De Shan bácsi megpróbálta feldobni ezeket a részeket, például a kiképzés nagyon tetszett, az új karakterekkel folytatott párbeszédek némelyike nagyon szórakoztató volt, és olyan fordulatok is voltak a regényben, amire nem számítottam, mind közül az lepett meg a legjobban, mikor kiderült, hogy (vigyázat, spoiler veszély) az egyikük ember.

   Ez a két fajta zombi dolog nagyon bejön. Végre egy olyan dolog, ami úgymond egyedi ebben a horrorvilágban, én még nem találkoztam hasonlóval, nagyon tetszett. És imádtam a gondolatát, hogy a "jobb zombi" állapot visszafordítható "rossz zombivá", de agyvelőevéssel tartható a "jó" állapot.


   Szerettem, hogy a könyv nem volt híján horrorisztikus elemeknek. B volt kétségkívül a legrémisztőbb a lyukas mohás mellkasával. Meg persze az alap zombik is jól néznek ki.


   Nagyon gyorsan tudtam vele haladni, könnyű olvasmánynak mondanám. Ehhez persze nagyban hozzájárul a terjedelme. 


   A vége iszonyatosan meglepett, és kíváncsi vagyok, hogy az írónak mi volt a célja ezzel az egésszel. Ezt nem szeretném bespoilerezni, mert nagy meglepetés volt! Ez visz arra az útra, hogy valaha folytassam a sorozatot.



A karakterekről szakszerűen: B Smith:


   Még mindig nem kötöttünk teljes barátságot, de már nem is gyűlöljük egymást úgy, mint azelőtt. Már szinte teljesen elhagyta a rasszista vonalat, és egész elviselhető lett. Ennek ellenére soha nem lesz a kedvenc karakterem. Ismét egy női karakter akit nem kedvelek. Az életem egy klisé.

A többiekről nagy vonalakban:

   Senki sem került közel igazán a szívemhez, volt akit sajnáltam, de senkinek sem sikerült mély nyomot hagyni bennem.

Minden ami kívülről látszik:

A borító:



   Annyira király! Talán ez a Darren sorozat rendelkezik a legjobb borítókkal, örülök, hogy ezt vette át a Móra és nem ezt, bár ennek a stílusa aranyos és tetszik is, de amelyik a magyar is, az sokkal jobb.

Árkategória:

   Szerintem egy ilyen minőségű és ilyen vastag könyvért nem drága, eredeti áron 2500 Ft-ba kerül ez a kötet.


Egy pár fontosabb adat:

   
   Eredeti megjelenés éve: 2013
   Eredeti cím: Darren Shan - Zom-B Underground
   Kiadta: Móra, Budapest, 2015
   Oldalszám: 224, "keménytáblás"
   ISBN: 9789634150190
   Fordította: Magyari Andrea
   Illusztrálta: Varren Pleece

Az előzőre három, erre pedig megszavazok négy molybizbaszt abban a reményben, hogy a színvonal tovább emelkedik majd.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése