2019. december 2., hétfő

Blogmas #1 - Kézműves ajándékot Mikulásra is! 🎅

   Sziasztok! 
   Itt a December, vele együtt pedig a Blogmas, ahol egész hónapban karácsonyi és téli bejegyzésekkel várlak titeket! Lesz itt süteménysütés, dekorációkészítés, ajándékötletek, festünk, ragasztunk, varrunk, egy szóval teljes lesz az oldalon a karácsonyi hangulat. Visszavárlak titeket, hogy együtt hangolódhassunk az ünnepekre 2019-ben is! Új modulokkal is bővítettem az oldalsávot, minden nap új idézettel várlak titeket, és egy karácsonyi idézetdoboz is helyet kapott, amely minden frissítésnél újabb és újabb idézetet oszt meg velünk. 
   A legaktívabb azonban Instagramon leszek, sok sok új tartalommal és egy karácsonyi nyereményjátékkal is várlak titeket, így érdemes ott is követni
   Hamarosan a blog is ünnepi díszbe öltözik, sőt, mire ti ezt olvassátok, lehet már el is készítettem. Egy szóval gőzerővel robogunk a Karácsony felé! Ám most indítsuk is el a vonatot egy szuper ajándékötlettel!
   Ma Mikulás napjára szeretnék nektek mutatni egy szuper kézműves ajándéklehetőséget, hogyha inkább jelképes, de mégis személyre szóló, kreatív ajándékot kerestek! Gyorsan megvan, és az ajándékozott garantáltan imádni fogja!



   Ahogy láthatjátok egy Mikulás cserépről van szó, amit csokival megtöltve, majd azt celofánba csomagolva és masnival átkötve egy szerettünknek adhatunk csodás, kézzel festett ajándékként! Ráadásul a cserép kiválóan használható... gyakorlatilag bármire, ceruzatartónak, akár növények ültetésére is, használatának csak a képzelet szab határt! A cserép méretétől függően tudjátok a csoki mennyiségét is növelni. Az én cserepeim 8 cm-esek, ebbe nagyjából 3 fér, de én tényleg csak egy kis jelképes ajándéknak szántam barátoknak. Gondoltam röviden el is magyarázom nektek, hogyan készültek a cserepek, hogy ti is el tudjátok készíteni!


Amire szükség lesz: (1 db cseréphez)

  • cserép
  • ecset
  • víz
  • akrilfesték (fekete, piros, fehér, sárga (okker vagy citrom)
  • tapétaragasztó
  • arany csillám
  • akrill lakk
  • ceruza

A dekorációhoz:

  • csoki, vagy bármi, amivel meg szeretnétek tölteni a cserepet, akár magvakkal, akár gyümölcsökkel
  • celofán
  • befőttes gumi (a szalag színéhez passzoló)
  • szalag
  • öngyújtó

1. lépés

A cserépre ceruzával rajzoljuk fel az öv mintáját; a csatot és a szíjat is körbe.

2. lépés

A részeket fessük ki a képen látható színekkel, majd hagyjuk megszáradni. Teljes száradás után az övcsatot feketével kontúrozzuk.

3. lépés

Fújjuk le akril lakkal kívül belül a fényes végeredményért! Az akrilfesték önmagában is vízálló, így ha nem szeretnétek, hogy fényes legyen, ez a lépés elhagyható! 
Figyeljétek a lefújást követően! A piros pigmenteket kiválóan oldja a lakk (a zölddel is szokott érdekességeket művelni), így megszínezheti azt: ha a fehér részekre folyik, csak nagyon óvatosan egy ruhával töröljétek le a felesleget. A lakkot több rétegben hordjátok fel a cserépre; ha már van rajta lakk, a piros pigmenteket már nem oldja, vagy csak minimálisan.

4. lépés

Az övcsat területét kenjük be tapétaragasztóval, majd szórjunk arany csillámport a területre. Ha a fekete kontúron kívülre megy a ragasztóval együtt, akkor egy keményebb szőrű ecsettel igazítsuk a kontúron belülre. Hagyjuk teljesen megszáradni! Ha tényleg teljesen megszáradt, söpörjük le a felesleget egy pufi fejű ecsettel!

5. lépés

A csillámos területet érdemes fixálni, én ezt szintén akril lakkal tettem meg. 
Ez a lépés is elhagyható, én is készítettem díszt amin nem fixáltam le a csillámot, és ha nem éri víz, vagy nem dörzsölődik nagyon, nem fog lejönni, és szebben is csillog egyébként. 

6. lépés

Jöhet a körítés! A cserepet öltsük meg amivel szeretnénk; csokival, szaloncukorral, gyümölcsökkel, magvakkal, pillecukorral, mézeskaláccsal, a lehetőségek száma végtelen.

7. lépés

Az így kapott kis ajándékcsomagot csomagoljuk celofánba! Vannak belőle szuper karácsonyi mintásak is hobbi boltban, de sima átlátszó is tökéletes.
A tetejét gumizzuk össze befőttes gumival, majd kössünk rá egy masnit selyem szalagból (az enyém 1 cm széles). Ez esetben pirosat használtam, de fehérrel vagy arannyal is simán el tudom képzelni, esetleg valami vagány karácsonyi mintással.

   Készíthetünk még szépséges kézzel festett ajándékkísérőt is hozzá (hozok majd én is ötleteket, szuper mintákkal), majd kész is vagyunk a kis csomagunkkal! Én imádtam elkészíteni, szerintem ez egy szuper ajándék. Kézzel készített érték, amelyet nagyon személyessé is tehettek, ha ráfestitek az ajándékozott nevét, vagy egy kedves üzenetet! 

   Mindenképp írjátok meg nekem ha ti is elkészítitek, vagy ha tudjátok, Instagramon mutassátok meg nekem az alkotásaitokat! Ha van kedvetek el is mesélhetitek, ti mivel töltenétek meg! Hamarosan találkozunk egy új bejegyzésben, addig pedgig jó készülődést nektek! A következő posztban a mézeskalács sütés rejtelmeibe vezetlek be titeket, megmutatom, hogyan készültek a mézeseim, mutatok egyszerű hópehely mintákat, és elmondom, hogyan legyen finom puha a mézes! 

Anyagköltség: átlagos. Ez megint olyan, hogy a vásárolt termékek (a lakk, a festék) nagyon sokszor felhasználhatóak. Elosztva sok sok darabra megéri.
Nehézségi fok: könnyű



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése