2019. november 19., kedd

Könyvértékelő | Hidasi Judit - Keresés 👣

   Sziasztok!

   Végre elérkezett az ideje a következő könyvértékelőnek, amelyben Hidasi Judit krimisorozatának, az Aranykörnek a második részét, a Keresést fogjuk részletesen kivesézni! Ha még nem olvastátok az első részt, az értékelésemet itt olvashatjátok róla! Most azonban nézzük is meg, hogyan sikerült az Elveszve folytatása, a Keresés!




Minden, ami belülről fakad:

Írásmód:
   Nem tudok egyebet mondani, csak azt, amit az első kötet kapcsán. Nagyon szeretem. Maradt a több idősík, ám ez úttal még izgalmas helyszíneket is kapunk mellé, amik között ugrálunk. Múlt, jelen, sziget, Pest... mind szuper volt, a helyek csodálatosak voltak, a sziget még leírásában is gyönyörű! Bár ott lehetnék! Csodás hely lehet! Részletes leírások, de nem vontatottan, inkább sodróan, lendületesen, és úgy, hogy kíváncsi legyek rá!
   A történet pontosan ott folytatódott, ahol az Elveszve véget ért, így nagyon könnyű volt visszarázódnom a cselekménybe. És hogy melyik szó jellemzi magát a történetet? A filmszerű! Annyira de annyira szívesen megnézném ezt egy jó kis thriller film vagy krimi jellegű sorozat keretein belül! Biztosan imádnám. 

A minőség is számít: 
   Az igazság az, hogy egyre jobban szeretem az Álomgyár kiadó kiadványait. Szeretem a romantikus könyveiket, és a thriller, krimi darabjaikat is, és mostanában nem egy könyvet vásároltam és kaptam ami a kiadó gondozásában jelent meg. A jelenlegi olvasmányom is az ő kezük munkáját (no, és Baráth Viktóriáét) dicséri. És, hogy ezt miért is említettem meg? Mert a minőségükért is teljesen odavagyok. A lapok csodás minőségűek, a könyvek fogása/tapintása szuper, a méretük praktikus. És nem mellesleg a kiadó könyvei zseniálisan mutatnak egymás mellett a polcon, no és más könyvek között is.


A történet az első: 

   Hihetetlen dolognak tartom, ahogy Judit a történet fonalát tovább vitte. Szinte azonnal visszarázódtam a történetbe, olyan érzésem volt, mintha azonnal folytattam volna. Az ügy tovább bonyolódott, újabb és újabb szálak varródtak el, és nyíltak meg. Hihetetlen az is, hogy egy "egyszerű" gyermekrablásos ügy milyen hatalmas, világokat átívelő bűnténnyé formálódott a történet végére.
   De kezdjük is az elején. Szerintem kissé nehezen indult be a regény (annak ellenére, hogy ahogy írtam is, visszarázódnom azt sikerült), viszont határozottan nem rossz ez a lassúság, hozzáad a regény nyomott hangulatához, fokozza az érzelmeket. Az érzelmi vonal ismét nagyon erősre sikerült. Teljesen más jellegűeket jelenít meg, mint az első kötet, ám mégis bonyolult, összetett dolgok voltak ezek. Hangsúlyosabbá vált a szerelem érzése, és ennek én őszintén szólva nagyon örültem. Puskás és Dóri szerelme nagyon aranyos, szenvedélyes, én személy szerint odavagyok a párosukért. Minden egyes butus lépésükből, minden csókukból, minden gesztusukból sütött a szenvedély. Remélem a további folytatás(ok)ban még inkább kapunk ebből, ugyanis az egyik kedvenc párosom a mostanában olvasott regények közül.
   De nem csak a romantika kapott előteret a könyvben, hiszen mégiscsak egy nyomozós, bűnügyi sorozatot tart a kezében az olvasó, ha a Keresés olvasására adja a fejét. Ahogy említettem, valóban sikerült jó néhány szálat, újakat, és régieket egyaránt elvarrni a regényben. Felgöngyölítésre került a Bihari családot és a Dóra apját övező titok. Becsülöm Dóra apjának a döntését, és hiszem azt, hogy illik vállalni a tettek következményét. A helyében én sem cselekedtem volna másképp. Vagyis de. Nem másznék bele hasonló dolgokba, de mindez mellékes. 😅
   Fény derült a regény egyik legnagyobb kérdésére, a Csuhás személyére. És basszus. Szó szerint tátva maradt a szám! De tényleg, minden túlzás nélkül. Bevallom, a kedvenc fordulatom a regényben ez volt. SOHA, de soha az életben nem számítottam rá! És az rokoni szálakkal a kis szövevényekkel ismét zseniális csavart sikerült beletenni, emiatt is iszonyatosan megéri elolvasni a regényt. Természetesen nem csak ezek a fordulatok vannak a regényben, ez a 336 oldal telis-tele van meglepetésekkel, ahogy már megszokhattuk, de nekem ezek a jelenetek kiemelkedően a kedvenceim voltak.
   Ahogy az előző rész értékelőjében is írtam, nagyon vártam, hogy többet megtudhassak Puskásról. És nagyon örültem neki, hogy valóban elkezdtünk a dolgok mögé látni, sok sok új információt tudtunk meg a kedvenc nyomozónkról. És igen. Ahogy sejtettem, valóban rengeteg fájdalom lakozik a szívében, de azt sosem sejtettem, hogy ekkora. Rettenetes, amit át kellett élnie. 
   A mű ismét tele van jó gondolatokkal, ahogy azt Judittól már megszokhattuk. jó kis idézetekkel, bölcsességekkel, amik szolgálhatnak tanulságként, útravalóként. Én imádok ilyeneket olvasgatni, úgyhogy ezért is szeretem Judit írásait. 
   Egy jó gondolat építhet, rombolhat. Repíthet és a földbe döngölhet. Fényt gyújthat és sötétbe boríthat. Megnevettethet, megsirathat, és akár az életedet is megváltoztathatja. Ebben rejlik a szavak ereje. Épp ezért nagyon kíváncsi vagyok az írónő most megjelent regényére is, ami a 99 gondolat a szeretetről címet kapta, és jövő nyáron érkezik Judit egy romantikus könyvvel Egy nap a parton címmel, szóval biztosan fogtok még nálam is találkozni Hidasi Judit könyvértékelővel! 
   Összességében ismét pozitív volt az olvasási élményem, amit nagyon nagyon nagy örömmel élek meg, ugyanis mostanában sok regényben csalódtam. Hamarosan hozom a legnagyobb szívfájdalmamról az értékelőt, igyekszem újra aktivizálni magam az értékelés témájában. Addig is kíváncsi vagyok mit tippeltek, melyik regény volt az? 
   Ismét csak ki kell azért még emelnem egy utolsó szóban a könyv elején lévő körben szereplő mondatot. Az előző regénynél is döbbenet volt a végén rájönni minden jelentésére, de azért... itt sem semmi. Mikor elolvasod, és átértékeled mindazt amit olvastál, és levetíted a különböző karakterekre és élethelyzetekre... az a legnehezebb. Imádom a könyv minden részletét, és azt, ahogyan rám hat.
   Ó, és ha megfordítjátok a regényt, találkozhatunk a hátoldalon! Életem egyik legnagyobb megtiszteltetése, nagyon szépen köszönöm! Konkrétan felsikoltottam, mikor megláttam! 🤎

A karakterekről szakszerűen:

   Egészen sokat változtak a főkaraktereink. Dóra, bár még sokat aggódik, nyilván nem ok nélkül, azért mintha érezhetően engedett volna. Megnyugtatja a tudat, hogy a gyermekét biztonságban tudja, és hogy ha csak egy kis ideig is, ki tudta engedni a gőzt. Változatlanul okos, csavaros eszű, kedves, leleményes nőnek tartom, aki egy kimondottan jó könyvkarakter. Puskásról is elmondható mindez, ők azok, akik igazán sokat emelnek a könyvön. Hiszen jó karakterek nélkül egy könyv vajmi keveset ér. Ők pedig mind kiváló, remekül átgondolt szereplők, összetett élettörténettel, célokkal.
   A két hacker srác egyre jobban a szívemhez nőtt. A megismerkedésük története egyszerre szívfacsaró, hiszen senkinek nem kellene olyan körülmények között felnőni, mint ahogy nekik kellett. Viszont imádom, hogy mennyire okosak, és tehetségesek, sokra fogják ők még vinni!
   A többi megjelent szereplőről nem szeretnék most itt írni, ugyanis a tetteik miatt is érdemes elolvasni a regényt. Volt, akit gyűlöltem, volt aki megdöbbentett, volt akiben óriásit csalódtam. Millió érzelmet képes ez a regény kiváltani az emberből.


A borító:

   Nagyon nagyon szeretem! Egyszerű, ami játszik a finom részletekkel; a fehér kerettel, a lila színnel, a tengerparttal. A domború lábnyomokkal a homokban, aminek a részletességében elveszik az ember. A fodrozódó habokkal. A betűkkel. Kifejezetten figyelemfelkeltő, egy olyan alkotás, amit ha könyvesboltban látnék, egészen biztosan leemelnék a polcról. Az első szín pirosságával együtt pedig ők ketten egy színes festékek a polcom palettáján.

Árkategória:

   Eredeti áron 3700 Ft, ám az Álomgyár oldalán gyakorlatilag folyamatosan szuper akciók vannak! Legutóbb az Elveszve is 1100 Ft volt, szóval érdemes folyamatosan figyelni!

Pár fontosabb adat:








Kiadó: Álomgyár

Kiadás helye: Budapest

Kiadás éve: Budapest

Oldalszám: 336

Kötés: puhatáblás

ISBN: 9786155875465

Címkék: magyar szerző, nyomozás









Fülszöveg:

   Az ​Elveszve című regény, csak a bűntény felderítésének első lépése volt. Rengeteg rejtély maradt, amit Dórának és segítőinek meg kell fejtenie.

   A lebilincselően izgalmas thriller második részében az ügy tovább bonyolódik, és szép lassan rájövünk, hogy valójában nem is sejtjük, hogy mi áll a háttérben…
   A történet kezdetén, azon a távoli szigeten hőseink feje fölött egyre több viharfelhő gyűlik.
   Meg kell oldaniuk a rejtélyt, hogy mi történt Dóra édesapjával, és hogy egy negyven évvel ezelőtti paktumnak mi köze van a gyerekek eltűnéséhez.
   A mindig váratlan helyzetekben feltűnő kegyetlen, fekete ruhás férfi úgy tűnik az egész ügy kulcsa lehet, de az még mindig nem követhető, hogy segíteni, vagy hátráltatni akarja-e az ügyet.
Hogyan tud folytatódni egy nyomozás egy távoli szigeten, ahol váratlanul bukkan fel mindenki, és az ügy egészen új fordulatot vesz?
   Dóra és Puskás nyomozó kibontakozó szerelmét beárnyékolja egy politikai összeesküvés is, amelynek szálai a legbefolyásosabb emberekig vezetnek.
   Létezik, kiút, amikor egy egész ország rendőrsége a nyomodban van?
   Hidasi Judit, Elveszve című könyv szerzőjének folytatása egy anya lelkének mélységeibe vezet minket.

Összegezve: nagyon szerettem, köszönöm, hogy megismerhettem ezt a fantasztikus történetet!

5/4,5


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése