2018. október 18., csütörtök

Könyvértékelő - Darynda Jones - Első sírhant ✝️


   Volt már szerencsétek olyan könyvhöz, ami egyszerre romantikus és erotikus mű, ugyanakkor krimi, paranormális és még fantasy regény is? Nekem sem. Bizony. Egy igen sokszínű, sok műfajt átölelő regényt ismerhettem meg az Athenaeum gondozásában megjelent Első sírhant című kötetben. 


Minden, ami belülről fakad: 


Írásmód:

   Zseniális. Egy igazán vicces, fordulatos, izgalmas regény ez, könnyen érthető, fiatalos szövegkörnyezetben, ami szerintem mindenki számára élvezhető. A hangvétel személyes, tökéletesen beleéli magát az ember olvasás közben. Az, pedig, hogy a lap alján lábjegyzetben kis plusz információk találhatóak egyes nevekhez vagy kifejezésekhez... hát jár egy hatalmas pacsi az írónőnek.

Belső építészet - a minőség is számít:

   Szokásos Athenaeum minőség, amiben még nem csalódtam ezidáig. Jó minőségű az egész könyv, és amit még sosem említettem szerintem, pedig illett volna, az az, hogy a borító bár nem tudom milyen papír, de hiába hajtom ki teljesen, nem marad úgy. Nem tudom ismerős-e nektek az, amikor olvasás után egyszerűen az előlap kicsit elemelkedik a lapoktól, és ha fotózni akarjátok, az istenért sem akar vízszintes maradni. Nos, ennél ilyet nem tapasztaltam.

A történet az első:

   Az elején imádtam. Erősen gondolkoztam rajta, hogy itt bizony új kedvencet avatok. Aztán így elolvasva... nem is tudom. Igazán vegyesek az érzéseim. Ahhoz, hogy kedvenc legyen ez kevés volt.
   Maga a történet egyébként izgalmas, viszonylag egyedi, persze van benne sok klisé, ami az ilyen pararománc könyvekben előfordul, de igen, tetszett. A vége szenzációs volt (elképesztően izgalmas befejezéssel zárult, alig várom, hogy beszerezzem a Második sírhantot, mert itt bizony komoly dolgok lesznek). Viszont én a közepe fele már unatkoztam. Kicsit olyan volt, mintha mindig ugyanaz történne; nem Bob bácsi, én jobban tudom, ne szólj bele Garrett, nyomozunk, balul sül el, jaj, Reyes, mi lehet vele, ki lehet ő, gyere Cookie, kávéfőzés, helló, kedves ügyvéd szellemek, jaj szegény Reyes. 
   Pedig egyébként izgalmas! És vártam is, hogy mi lesz, és tetszett is, de nekem picit monoton és erősen bevezetésszagú volt. 
   A szellemek mindegyike imádni való volt, zseniális az a világ, amiben a sztori játszódik, tetszett, hogy egyébként főhősnőnk már teljesen tudatában van annak mi is ő, nem kellett átmenni semmilyen szenvedésen. Remek kis párbeszédek és élethelyzetek vannak a regényben, iszonyú vicces szituációk, jó kis karakterekkel tele. Igen, a humor. Ez az első számú erőssége ennek a könyvnek, annak ellenére, hogy néhány rész feleslegesen és erőltetetten volt vicces.
   Összességében viszont az olvasási élmény pozitív volt, mondom a vége... zseniálisan fantasztikus, megéri kitartani addig.

A karakterekről szakszerűen: 


Charley Davidson:

   Imádtam, hogy ennyire pofátlanul magabiztos, és a humora... az egyik legjobb női karakter akivel találkoztam, ő viszont tuti, hogy a kedvences listámon landol. Nem mindig volt híres a logikus gondolkodásmódról, de nagyon szerethető figura.

Alexander Reyes Farrow:

   Nos igen, ő az a bizonyos Reyes. Az ember (vagy nem is? Hmmm? A regényből kiderül.), akiről gyakorlatilag a könyv 90%-ában nem tudunk meg az égadta világon semmit (hazudok, picit azért belekukucskálunk a múltjába) Gyakorlatilag egy szót se szól a végéig, ha 2 mondatot olvashatunk tőle, sokat mondok. Van az a bizonyos film és könyv azokkal a bizonyos bárányokkal akik bizony hallgatnak... Előző életében Reyes Farrow bizonyára egy volt közülük. De nyugi a végén azért megszólal. És amit megtudtunk tőle igazából a történet legjobb része. 

Cookie:

   Az egyik értékelésemben már emlegettem azt a tipikus barátnőtípus szereplőt, aki mindig feltűnik hősünk oldalán. Na ez itt Sütike kisasszony! Viszont amellett, hogy igaz barát, rohadtul idegesített, hogy minden fejezetben kávét főz. Emberek, a koffeinfüggőségnek is vannak határai! Annyi kávé fogyott a regényben, hogy fedezné az éves koffeinadagomat!

Garett Swopes:

   Igazából nekem semmi bajom nem volt vele. Megpróbálta Charley úgy beállítani, mintha valami szörnyű alak lenne, de tulajdonképpen azon kívül, hogy egészségesen bunkó, én nem vettem észre, hogy annyira utálni kellene. Semleges karakter, aki nem mellesleg szuper pasi, már ha engedünk a fantáziánknak.

Robert Davidson 'Bob bácsi':

   Ismét egy fontos figura aki segít lendíteni a szálakon, viszont nem tudunk meg róla szinte semmit. Ez a könyv bővelkedik azokban az emberekben, akik csak vannak. Kidolgozott stabil háttér történetet akarok! Tudni akarom milyen érzés volt, mikor Bob bácsi lábujjkörme belilult az illegális aranyhalviadalra menet! Érzelmeket akarok! *visít*

Szellemek:

   Muszáj megemlítenem, hisz lehetetlen nem szeretni őket. (Kivéve Eperkét, a Démongyereket, persze miután ő is kap háttérsztorit meg lehet sajnálni, de szeretni nem biztos, hogy tudom). A kedvencem egyértelműen Mr. Wong volt, aki bár gyakorlatilag csak névileg volt a regényben, hisz semmit nem tett benne, de annyira vicces volt, hogy lehetetlen nem kedvelni. No meg persze az ügyvédek, (főleg Elizabeth) is jó kis figurák.

A borító:

   Színvilágban tökéletes, a sírkő a háttérben szuper és a rajta ülő madárkát is imádom. A lány arca és csillogó ajkai szinte vonzzák a tekintetet, ugyanúgy, mint a hatalmas vörös szöveg, miszerint J. R. Ward várja a folytatást. Imádnám, öt csillag lenne, de az az ajánló a sarokban olyan szinten szúrja a szemem, hogy sikítani tudnék. Tudom, hogy marketingfogás, és, hogy az író nevével valószínűleg felkelti az emberek érdeklődését, hisz Ward azért nagy név a szakmában, de könyörgöm, legalább világoskék vagy fehér lett volna...

Árkategória:

   Eredeti áron 3490, ami egy ilyen hosszúságú és minőségű könyvért teljesen korrekt ár, de nem is olyan rég azt hiszem a Líránál volt egy hatalmas akció, aminek keretein belül az első és a harmadik kötet mindössze 300 Ft/db áron volt kapható, ami nekem egyet jelentett azzal, hogy instant repül a kosaramba. Várom már, hogy a Második sírhantot is a magaménak tudhassam, nagyon sajnáltam, hogy az nem volt akciós, és már bánom, hogy nem rendeltem meg, de addig is van mit olvasni és értékelni, attól nem félek, hogy kifogyok a könyvekből! 😼

Pár fontosabb adat:

Eredeti mű: First Grave on the Right (hihetetlen, hogy mindössze egy elhangzott mondat miatt kapta a kötet ezt a címet, ráadásul nem is volt semmilyen kulcsfontosságú szerepe ennek a mondatnak...)

Eredeti megjelenés éve: 2011

Magyarországi megjelenés éve: 2013

Kiadó: Athenaeum

Kiadás helye: Budapest

Oldalszám: 424

Kötés: puhatáblás

ISBN: 9789632932835

Fordította: Varga Krisztina

E-könyv formátumban is megjelent!

Címkék: erotikus, romantikus, fantasy, krimi, paranormális

Fülszöveg:


   Charley Davidson nyomozónő már 5 évesen beszélt a halottakkal. Sőt, az is megesett, hogy a halottak kértek tőle egy-egy apró szívességet, mint például igazságszolgáltatást a gyilkosaiknak. Charley azonban nagy árat fizet a képességéért, álmában ugyanis egy titokzatos idegen akarja megkaparintani magának a testét..
   Szexi és fordulatos, humoros és kemény, paranormális-romantikus detektívregény, J.R. Ward, a Megsebzett szerető sorozat írónőjének ajánlásával, Kresley Cole és Sherrilyn Kenyon rajongóinak.


   A fülszöveg elég nevetségesen hat a regényhez képest, ha eltántorítana, szeretnélek megnyugtatni titeket, hogy nem, nincs tele tömény erotikával, én még keveselltem is. Ráadásul tartalmához sincs szerintem túl sok köze.


Viszont mivel összességében élveztem, ezért szerintem megérdemli azt a négy csillagot. És sokkal de sokkal nagyobb reményeket fűzök ahhoz a Második sírhanthoz, mint eddig! De szerencsére úgy látom molytársaim jobbra értékelték.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése