2019. február 25., hétfő

Harry Potter Könyvjelző Maraton - Draco Malfoy, egy Mardekáros szerelem 💚

   El se hiszem, hogy végre elérkezett ennek a bejegyzésnek az ideje! Ma elhoztam nektek az első saját tervezésű Harry Potter könyvjelzőmet, ami nem más, mint Draco Malfoy, a Februárra való tekintettel egy kis Valentin napi köntösben. Ez úttal is ti irányíthattátok a varrásomat Instagramon szavazás keretein belül! Még fogunk ilyet csinálni, ezért érdemes csatlakozni az oldalhoz, linket találtok az oldalsávban!


    Az elején nagyon nem voltam megbékülve vele, teljesen más volt, mint az eddigi rajzok, amik alapján dolgoztam, de azután nagyon megszerettem ezt a kis könyvjelzőt. Nálam is fennáll annak az esete, hogy a saját rajzaimat mindig csúnyábbnak látom a másénál, ez most sem volt másképp. Viszont mire elkészítettem iszonyatosan a szívemhez nőtt, és már látom magam előtt, hogy fog majd több karakter egymás mellett mutatni, remélem sikerül megvalósítani a ezt a képet. Remélem nektek is tetszik, mindenképpen írjátok meg róla a véleményeteket!
   A március miatt iszonyatosan izgatott vagyok, ugyanis megkértelek titeket, hogy írjatok egy karaktert a Potter világból, akit szívesen látnátok, és én a legtöbbet írt karaktert készítem el. A választásotok egy hatalmas kedvencemre, Luna Lovegoodra esett. Igyekeztem egy olyan bohókás karaktert rajzolni, mint Luna maga, így nem hiányozhat az üvöltő oroszlános díszsüveg a fejéről, a retek fülbevaló a füléből és az ikonikus fantomfigyelő szemüvege sem. Már iszonyatosan várom, hogy meglássátok a végeredményt! De addig is vágjunk bele, nézzük hogyan is készült el Draco!

Amire szükség lesz:

  • filcanyag (szürke, fehér, rózsaszínes tónusú bőrszín, fekete, világoszöld, sötétzöld, piros)
  • hímzőfonal (fekete, világos zöld) (perlé)
  • ragasztó
  • olló
  • cérna (szürke, fehér, fekete, világoszöld, sötétzöld, piros, bőrszínhez passzoló)
  • tűfilc
  • vázlathoz eszközök

1. lépés

Vázlatkészítés!


2. lépés

Vágjuk ki az alapot és a hátulját! Én a szavazásotok eredményeképp szürkére készítettem el.


3. lépés

Vágjuk ki az elemeket, és ragasszuk fel őket. Itt azért a színek kiválasztásában már többször kértem a segítségeteket.


4. lépés

Levarrjuk a részeket. Ez egy viszonylag fix dolog, úgyhogy itt nem tudtam mit kérdezni, de a következő alkalomra igyekszem kitalálni valamit, amivel lehet variálni. Ha van ötletetek rá, szívesen fogadom! 


5. lépés

Jöhet a kontúrozás fázisa! Már rég izgatja a fantáziámat, hogy milyen lehet, ha hímzőfonallal készítem el, nem fekete cérnával és azt kell mondjam, nagyon örültem, hogy megszavaztátok, hogy próbáljam ki. Bizonyos részeken még jobban is mutat szerintem, ha fonallal csinálja az ember, de az írisz körvonalát és a szemhéjat cérnával készítettem el, és szerintem a haj tincseinél is jobban mutathat, de ezzel még kísérleteznem kell majd. Mindenesetre tetszik a technika, csak meg kell találnom az arany középutat a túl sok és a túl kevés vastag kontúr között. Egyébként a hímzőfonalam perlé, nekem ez vált be a legjobban.


6. lépés

Ezúttal egy különlegesebb hátsó részt kapott ez a könyvjelző, a karaktereimet a nevükkel ellátott hátsó felülettel fogom jelölni, illetve ha a Harry Potter széria tagja, akkor egy szívecskét is kap a sarkába, ami a valamelyik házhoz való tartozását jelöli majd. Így Draco esetében egy Mardekáros zöld szív is helyet kapott a hátsó elemen. Eredetileg úgy akartam, hogy csak a Valentin napi sorozat tagjain legyen szív, de végül menőbbnek találtam, ha minden HP karakteren lenne.
A hímzést fekete perlével végeztem.


7. lépés

Ragasszuk össze a 2 részt és a döntés szerint zöld hímzőfonallal varrjuk körbe. Ugyanazt a perlé hímzőfonalat használtam, amit a szívhez, és apró pelenkaöltésekkel dolgoztam.


És ezzel el is készült!

   Sokkal gyorsabban lehetett vele haladni, mint a régi maraton részekkel, de mégis mutatós, szerintem egy Harry Potter rajongó moly barátnak tökéletes ajándék lehet! Akár utó Valentin napi is!


Anyagköltség: teljesen megfizethető, egyáltalán nem drága, minden alapanyag sokáig elég. Igaz több filcet kell venni, de az alapból is kijön 2 könyvjelzőnyi, a többiből pedig a kisebb részek miatt egy könyvjelzőre nagyon kevés megy el. Ha mindent beszerez az ember, akkor is egy könyvjelzőre az anyagköltség minimális, a ráfordított pénzből nagyon sok könyvjelzőt el lehet készíteni, egyedül az alaphoz kell venni mindig. Egy tanács azoknak akik bele szeretnének vágni a filces varrásba: sose dobj ki semmilyen maradék anyagot. Én egy nagy ládában tartom, és minde apró nyesedéket beleteszek, hiába csak 1-2 centis vagy még kisebb elemek, ugyanis lehet, hogy egyszer pont egy szemhez vagy valami ruhaelemhez éppen egy hangyakukinyi darab fog kelleni és akkor nem kell kivágni egy érintetlen filcanyagból, elég csak abból a picikéből.

Nehézségi fok: ha van egy alap varrás tudás és egy picit gyakorolja az ember a hímzést, nagyon hamar bele lehet tanulni. Ez a könyvjelző szerintem közepes a hímzett részek miatt. Egy darab filcen érdemes gyakorolgatni videók alapján neked mi válik be a legjobban. 


Elindult a blog Facebook oldala! Itt érdekességeket, könyves és alkotós dolgokat, akciófigyelőt, háttér-információkat találtok a blogról, így ha nincs Instátok, most már ott is folyamatban van a közösség kiépítése! Csatlakozni az alábbi linken tudtok, örömmel várok mindenkit, gyertek beszélgessünk, olvassunk és alkossunk együtt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése