2018. július 18., szerda

Könyvértékelő - Leiner Laura - Ég veled 🌲


   Az Akkor szakítsunk után ért csalódás sem vette el a kedvemet Laura könyveitől, ezért úgy döntöttem, ha már ezt is megkaptam kölcsönbe, essünk neki, mit veszíthetek? És nagyon jól tettem! Újra éreztem azt a színvonalat, amit a Bexinél megtapasztaltam egy érzelmes, vicces kalandos regény lapjai között. 


Minden ami belülről fakad:

Írásmód:

   Szerintem írásmódban, fogalmazásban az eddigi legjobb regénye, sokkal kidolgozottabb, egyedi ötletekkel, remek humorral és komoly témaérintéssel, ami iszonyú erősre sikerült. A karakterek zseniálisak lettek, majdnem mindenkit szerettem. 

Belső építészet - a minőség is számít!:

   Ez szerencsére már csak az L&L kiadó gondozásában jelent meg, ahol Laura könyvei mind jó minőségűek. Ez is csodálatos volt, nem akart a kezeim között kettéroppanni, a lapok gyönyörűek. 

A történet az első:

   Sokkal felnőttesebb, mint az írónő eddigi regényei. Ezzel nem azt mondom, hogy csak a felnőtt korosztálynak ajánlom, mert nem, a fiatalok is élvezni fogják, de egy felnőtt olvasó is örömét leli majd benne, és nem fogja falba verni a fejét, mint az Akkor szakítsunk után. Ez elsősorban a téma miatt is van. Olyan szinten tele van érzelmekkel, hogy szinte felrobbannak a lapok tőlük. Van olyan rész a kötetben, ahol konkrétan mondatonként váltotta egymást a nevetés és a zokogás. Nevettem, sírtam, nevettem. És ez az érzelmi hullámvasút nagyon jó volt. Olyan jó érezni, hogy egy történet hat az emberre. 
   És természetesen ott van a sorozat nevét is adó versenysorozat, aminél izgalmasabb versennyel ritkán találkozni az életben. Az ötlet iszonyat jó, én is szívesen kipróbálnék egy ilyet, nagyon izgalmas lehet. Hátha valaki elnevezne a való életben erről a könyvről egy hasonló versenysorozatot, erről legalább biztos hallanának az emberek, az IOV-vel ellentétben. 
   Letehetetlen, magával ragadó a regény. Az első pár oldalnál még bennem volt annak a bizonyos szakítós regénynek az utóhatása, és félve olvastam, hogy mi lesz, ha ebben is csalódok? Aztán elkapott a gépszíj, és olyan szinten magába szippantott a könyv, hogy 400 oldalt daráltam le egy ültő helyemben. Csak ajánlani tudom. Viszont nagyon éreztem, hogy ez egy első regény, van amiről keveset tudtunk meg, de erről majd a karaktereknél bővebben.

A karakterekről szakszerűen:

Újvári Hanna: 

   A legértelmesebb, legkorrektebb női karakter Laura szereplői közül. Imádtam a gondolkodásmódját, a hozzáállását az emberekhez. Tetszettek a gondolatai. És persze végtelenül sajnáltam amiatt, ami az édesanyjával történt. Senkinek nem kívánom, hogy átélje valaha azt az érzést.
   Nem mellesleg az édesapja és az Instasztár nagymamája is nagyon jó karakterek.

Kornél:

   Ki is lenne ő, ha nem egy újabb női szívrabló? Mert bizony Kornélba is muszáj beleszeretni, akármennyire is keveset tudunk meg róla, konkrétan alig kapunk morzsákat. Még a teljes nevét sem tudjuk...  De ettől függetlenül neki is remek gondolatai vannak, az egész személyisége hihetetlenül szimpatikus, végre nem egy tenyérbe mászó nyálas szépfiú, hanem egy szimpatikus férfi, aki elismerten retteg a Csenge feje méretű szarvasbogaraktól! Valaki dobjon meg egy Kornéllal légyszi!

Vári Lóránt (Lóri):

   Az EGYIK kedvenc Laura karakterem valaha (Nyugi, Márk, azért nem csallak meg.)! Miatta készítettem könyvjelzőket is a könyv mellé, és miatta nevettem a legtöbbet a könyvön! Szerintem egy szinte ugyanannyira szerettem őt is mint a fent említett Kornélt és Hannát. Annyira vicces és aranyos ez a csupa vádli srác, hogy azt elmondani nem lehet! Miatta is nagyon megéri elolvasni a regényt, nem fog csalódást okozni! És ne feledjétek. Mindig kell pár nap lábnap. #párnaplábnap 

Kozák Bernadett:

   Nem túl sokat tett hozzá számomra a könyvhöz, annyira csendes karakter, hogy nagyon nem is került hozzám közel. Persze bajom sem volt vele, aranyos megmozdulásai is bőven voltak, no meg a barátja, Dani, akinek értelmiségi szintje egy fáéval vetekszik azért vicces volt. 

Máté:

   Kövezzetek meg, de én őt akkor sem szerettem. Tenyérbemászó, jópofizó alak aki kihasználta Hannáékat infóért és mikor Hanna megsérül még ott is hagyja. Igen, tisztában vagyok vele, hogy ez egy versenyről szól, de ha kedvelek valakit, és tudom, hogy így sem leszek utolsó, akkor segítek.

Csenge:

   Aranyos lány, de a Csenge méretű szarvasbogaras jeleneten kívül mély nyomot nem hagyott bennem.

Szalai Zsombor (Zsombi):

   Annyira gyerek még és naiv is. Remélem a következő két kötetben felnő majd. Persze nem fizikai értelemben, hanem agyilag.

Kocsis igazgató: 

   Minden iskolának egy ilyen igazgatót, mint Kocsis! Biztos betegre röhögtem volna magam, ha liveba látnám bőgni meg kiosztani a tanulókat. Szenzációs. Lóri után a legviccesebb karakter.

Titanilla tanárnő:

   Na, az ilyen emberektől óvjon engem és az emberiséget az ég... Ki nem állhatom az ilyen plázacicákat, akik csak kelletik magukat és másokat semmibe vesznek, főleg, ha még tanár is... Nyilván őt sem kedveltem, de legalább voltak vicces jelenetei például az erdőbe vezető úton a sofőrrel.

Minden, ami kívülről látszik:

A borító:

   Igazából a színvilágot nagyon magaménak érzem, nagyon szeretem a bézst, és a fák, mint szimbólum is közel áll hozzám. Még egy pár madár, és tökéletes lett volna. A betűtípus nagyon tetszik, de azért egy dolog szúrja a szemem, arra a pici tüskére mindig felfigyelek, ha meglátom a könyvet: Leiner Laura neve miért nem vízszintes a borítón? Sokkal jobb lenne, ha már maga a cím is vízszintes.

Árkategória:

   Szerintem totál megéri megvenni, 3000 körül szinte mindegyik online könyves webáruházban megtalálni. Legolcsóbban a TKK-nál 2170-ért láttam.

Pár fontosabb adat:







Eredeti megjelenés éve: 2017

Kiadó: L&L

Kiadás helye: Budapest

Oldalszám: 432

Kötés: puhatáblás

ISBN: 9786155653407








Végre egy újabb magyar könyv, aminek 5/5-öt adhatok!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése