2018. július 31., kedd

Olvasunk és védünk - könyvvédő tasak minták és DIY 💰


   Én ha megyek valahová, és az utazás több időbe kerül, mint 20 perc, és tudom, hogy lesz olyan időszak amikor nem lesz programom általában viszek magammal könyvet. Szeretem ha a legtöbbször van nálam, ugyanis megnyugtat a tudat, hogy ha várnom is kell, mindig lesz elfoglaltságom internet nélkül is.
   Viszont ha beteszem a táskámba a makulátlan kötetet, mindig elkap a rettegés, hogy koszosak lesznek a lapok, összegyűrődik, összekarcolódik a borító és egyéb borzalmak történnek majd vele, amíg legközelebb elővehetem. Erre találtam megoldásként egy fehér tasakot, amit csak bevágok a mosógépbe, megszárad, újra beletehetem a könyvem és mehetek is! Csakhogy túlságosan egyszerű, egységes fehér volt ez a tasak, és iszonyúan untam. Akkor jött az ötlet, hogy akár hímezhetnék rá szöveget, vicces, könyves idézeteket, és akár ezt a tasakot én magam is elkészíthetem valami vidám színben, szintén idézettel. Ennek a tasaknak az elkészítését és felhímezhető szövegeket hoztam ma nektek ebben az újabb DIY bejegyzésben!


Amire szükség lesz a tasak elkészítéséhez, és a szöveg ráhímzéséhez:

  • bármilyen anyag, ami tetszik
  • cérna, ami jól megy színben a tasakodhoz
  • fekete hímzőfonal, ha az anyagod világos, ha sötét, fehér vagy valamilyen szín, ami tetszik, és szerinted jól passzol hozzá
  • olló
  • valami, amit a zsák szájának összehúzásához használsz majd, gondolok itt valamiféle szalagra, cipőfűzőre stb.

1. lépés


Kivágunk 2 db A/4-es méretű téglalapot az anyagból. Hogy pontos legyek, egy megfelelő méretű műszaki rajzlapot rajzoltam körbe. De a tasakot elkészítheted nagyobb méretben, ha vannak nagyobb könyveid, azok is biztosan beleférjenek: nekem 2 van, egy nagyobb és egy kisebb is, úgyhogy biztos minden méretre találok majd megfelelőt.


2. lépés

Ráírtam egy tűfilccel a kihímzendő szöveget, az egyik legkedvencebb idézetemet/mondásomat; miszerint "Az olvasás álmodás nyitott szemmel." Egyébként hoztam nektek szám szerint 10 cuki mintát, ezeket a bejegyzés végén fogjátok megtalálni majd. Ha A/4-es lapra kinyomtatjátok őket, akkor egész könnyen fel lehet vinni majd a készülő zsákra.


3. lépés

Kihímezzük a mintát!


4. lépés

Mindkét téglalapunkból egy akkora részt befelé lehajtunk és levarrunk, hogy a "zsinór" vagy bármi ami a zsákot összehúzza majd, átférjen rajta.


5. lépés

A fordított oldalánál fogva (a kevésbé vonzó oldal legyen kívül) összevarrjuk a két téglalapot, de arra figyelünk, hogy azt a részt amit lehajtottuk ne varrjuk le: kezdjük alatta! Majd kifordítjuk.


6. lépés

Befűzzük a "zsinórt, vagy bármit, amit használunk. A befűzés menete a képen látható. Ne ijedjünk meg attól, hogy nincs levarrva a 2 vége, én úgyanúgy folytattam. Végigvezettem zichereis tű segítségével az első téglalapon, majd átvezettem a másikba és a hátsó részen is végigvezettem. Így egy oldalon lesz mindkét vége a madzagnak.


   Ezzel el is készült a kis tasakunk, ami mától megvédi majd a könyveinket és akár szuper kiegészítőként is használható!


Ezeket a mintákat pedig egyszerűen ki lehet nyomtatni és egy kis ügyességgel könnyen felvihető az anyagra (például ha átlátszós az anyag, akkor nagyon könnyű dolgunk van), vagy ha nem tudjátok kinyomtatni; én úgy oldottam meg, hogy rátettem a laptopom monitorára, a megfelelő méretre nagyítottam, és rárajzoltam csak úgy egyszerűen, de nagyon óvatosan!

A boldogság egy csésze kávé és egy nagyon jó könyv.
A könyv egy álom, amit a kezeidben tarthatsz.

Az olvasás nyitott szemmel álmodás.

Nem vehetsz boldogságot, de vehetsz könyveket és az ugyanaz a dolog.

Olvasó vagyok; nem azért, mert nincs életem, hanem azért, mert azt választottam, hogy több legyen.

A könyvek lapjai között egy remek hely, hogy legyek.
 (Ezt igazából iszonyú nehezen tudtam magyarra fordítani. Ketten nem jöttünk rá, hogy is kellene szépen magyarosítani, szóval ha van ötletetek, azt kérlek írjátok le nekem kommentben.)

Az alvás jó - mondta - a könyvek pedig még jobbak.
Ismerős? Tyrion mondta a  Királyok csatájában!

Egy szoba könyvek nélkül olyan, mint egy test lélek nélkül.

A boldogság egy csésze tea és egy nagyon jó könyv.

Túl sok a könyv és túl kevés az idő.
Anyagköltség: meg lehet úszni olcsón is, de drága is lehet
Nehézségi fok: közepesen nehéz/nehéz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése