2018. július 31., kedd

Könyvértékelő - Kendare Blake - Vérbe öltözött Anna 👗



   Sajnos ahol élek, ott 20 kilométeres körzetben nincs könyvesbolt, így ha eljutok például Debrecenbe, mindig szívesen ugrok be a Libribe vagy a Lírába. Úgy esett a múltkor, hogy pont a Libri felé volt dolgunk, és természetesen akkor is választottam az akciós részről. Mikor megláttam, hogy ő is ott van, nem is volt kérdés, hogy becsusszan-e a kosaramba. Viszont azt nem hittem, hogy én ezt a könyvet ennyire fogom majd szeretni. 


Minden ami belülről fakad:

Írásmód:

   Az egész nagyon izgalmas végig, magával sodor, csak úgy olvastatja a történetet, tetszettek a párbeszédek, a karakterek, összességében nagyon jó volt.

Belső építészet - a minőség is számít:

   Aki még nem forgatta a kezei között a Vérbe öltözött Annát, de kedveli a különleges könyveket, annak nagyon ajánlom ezt a kötetet. A betűk bordó színben pompáznak, ami annyira passzol az egész könyvhöz és a védőborító alatt lapuló kemény borításhoz, hogy az valami fantasztikus. Ez a könyv nem csak remek, de szép is!

A történet az első:

   Már többször is említettem, de még mindig igaz: egyszerűen odavagyok a horrortörténetekért, a szellemes sztorikért. Pontosabban egy JÓ horrorra mindig kapható vagyok. Sokan panaszkodtak rá, hogy mennyire durva volt ez a könyv. Igen. Tele van horror elemekkel, nem cécózik, kőkemény, brutális és véres is. De horror. Én ha horrort olvasok, nem csak apró neszeket, maguktól leeső tányérokat szeretnék "látni" hanem akciót. Izgalmat. És ez a könyv tökéletesen ezt nyújtotta nekem. Horrorgyöngyszem. Aki szereti a műfajt az nagyon meg lesz elégedve vele. 
   Mivel a romantikus és ifjúsági könyv is, még közelebb került hozzám. A romantikus szál tökéletes. Nem nyálas, az az igazi lassú víz partot mos féle kapcsolat, ami bensőségesebb, mint sok erotikus könyv. De ugyanakkor iskolai háttér is megjelenik a műben, szóval ez egy igazi minden egyben.
   Maga a történet iszonyat izgalmas! A sztori középpontjában Cas áll, akinek a szakmája valószínűleg már az első pillanatban izgalmasabb volt, mint az enyém valaha lesz: halottakat öl. Egyik nap kap egy izgalmas munkát: meg kellene ölnie egy veszélyes kísértetet, a címet adó Anna Korlovát, azaz Vérbe öltözött Annát. Anna viszont nem egyszerű kísértet, senkinek sem kegyelmez, aki átlépi a házának küszöbét, kivéve egy embert... (Anna nagyon izgalmas élettörténetet kapott, (persze iszonyatos, ami történt vele) maga a meggyilkolása körülményei a könyv egyik hatalmas tetőfoka. Hogy finoman szóljak, konkrétan a pofám leszakad... Már csak emiatt is érdemes elolvasni.) 
   A könyvben megjelenik még boszorkányság, varázslat, barátság, humor, és ami a legfontosabb: MACSKA. 
   A befejezés a legjobb, amivel mostanában találkoztam. Annyira várom, hogy a polcomon tudjam a Rémálmok lányát, hogy el se hiszitek! 💗

A karakterekről szakszerűen:

Theseus Cassio Lowood:

   Számomra az egész karakter nagyon szimpatikus volt, nem csinált butaságokat, nem voltak olyan megnyilvánulásai sem, ami kevésbé tetszett volna. A neve igazán különleges, nagyon tetszik. Bár a Lowood nekem kissé fura, mindig Lockwoodnak olvastam félre. De a Theseus nagyon szép.

Anna Korlova:

   Nyilván azt gondolja az ember, hogy aki ízekre szaggat szét embereket, az nem lehet szimpatikus. Pedig de. Igazából az egyik legjobb és legerősebb karakter a könyvben, még azt mondom, a kedvencem is. Persze a tetteit nem értem meg, és fun fact: ő sem. Szóval elismeri a hibáit, ami mindig becsülendő dolog. Borzalmas, amin átment, igazából kifejezetten sajnáltam szegényt...

Thomas Sabin:

   Minden könyvben van egy olyan mellékszereplő, akit lehetetlen nem szeretni, például a Csontvárosban Simon, vagy a Vérbe öltözött Annában Thomas. Összességében nagyon rendes gyerek.

Carmel Jones:

   Az első olyan iskoladíva, akit kedveltem! Bár az elején azt hittem, ugyanolyan mint a tipikus amcsi filmekben a szőke bombázó, aki rettegésben tartja az iskolát azzal, hogy megkeseríti a "stréber nyomik" életét. De nem. Igenis kedvelhető. Ha nem is szerethető, de kedvelhető.

A többiekről nagy vonalakban:

   Nem volt senkivel különösebb bajom, Cas anyukáját és Morfrant kifejezetten kedveltem, Gideont pedig nagyon érdekesnek találtam, róla szívesen olvastam volna még.

Minden ami kívülről látszik:

A borító:

   Ritkán látni olyan borítót, ami tökéletesen illik a történethez, hitelesen jeleníti meg a főbb karaktereket, remekül utal a cselekményre. Nos, ez pont ilyen. Pazarul eltalálták. De a védőborító alatt lapuló sima, egyszínű vörös borító is csodás, én legalábbis szeretem az egyszerű, letisztult könyveket.
   Nem mellesleg a minősége az egész könyvnek csodálatos. Ha minden igaz, ez volt az első könyvem a Geopen kiadótól, de remélem nem az utolsó, mert ha sok könyvük lesz ilyen csodás minőségű, nagyon jóban leszek velük. 




Árkategória:

   Eredeti áron 3000 Ft a kötet, de mivel keményborítós, ezt az árat sem sokallom érte, de most legolcsóbban 30% kedvezménnyel, 2093 Ft-ért a Bookline-on láttam, illetve én a Libriben kaparintottam meg ugyanennyiért, de ha jól láttam az oldalukon, ez az akció már nem él.

Pár fontosabb adat:



Eredeti cím: Anna Dressed in Blood

Eredeti megjelenés éve: 2011

Kiadó: Geopen, Két Hold Könyvek

Kiadás helye: Budapest

Megjelenés éve Magyarországon: először 2012-ben majd 2018-ban

Oldalszám: 284 

Kötés: keménytáblás

ISBN: 9789639973695

Fordította: Bíró Júlia

Címkék, téma: amerikai, boszorkány, dark fantasy, fantasy, férfi főszereplő, fiatalkor, horror, ifjúsági, Kanada, kortárs, paranormális, szellemek, urban fantasy, young adult (YA)


Szerintem én most megszavazom ennek a könyvnek a bizalmat, és odaítélem azt az 5 csillagot!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése