2018. augusztus 29., szerda

Könyvértékelő - Richard Zane - Vámpírhoroszkóp 🧛


   A hónap meglepetése volt számomra ez a kötet. Ha nincs az augusztusi krimi kihívás, akkor lehet, hogy a kezembe sem veszem ebben az évben, de így rávettem magam, és milyen jól tettem!


Minden, ami belülről fakad:

Írásmód:

    Én a stílusát modernként jellemezném, pörgős, jól lehet haladni vele. Én személy szerint jobban szeretem az E/1-ben írt regényeket, de így is igazán jó élmény volt.

Belső építészet - a minőség is számít:

   Minden értelemben klasszikus, jó a minőség, a lapok nem áttetszőek, teljesen rendben van.

A történet az első:

    A cím alapján egy véres vámpíros sztorit vártam, amit igazából meg is kaptam, nem panaszkodom, de egy meglepően jó kis krimivel keverve. Mint írtam már sokszor, én nem rajongok a műfajért, de egyre jobban tetszenek az ilyen regények. Ez is hatalmas meglepetés volt nekem, őszintén mondom, rengeteg fenntartással álltam neki olvasni, de nagyon élveztem! Pörgős volt, izgalmas, és volt benne rengeteg újdonság is! 
   Hiszen szinte minden író fejében valamiben kissé eltér a vámpírokról alkotott kép, és ez Richard Zane esetében sem volt másként. Már a cím is utal ez egyik legegyedibb vámpíros részre, hiszen a regény szerint a horoszkópunk és a születésünk pontos dátuma meghatározza, hogy vámpírok leszünk-e. Én nem hiszek az ilyenekben, de minden esetre igazán érdekes elképzelés.
   Maga a nyomozós szál szerintem sok részen elég hagyományos, tizenkettő egy tucat, maga a könyv is ilyen lenne, ha nem lenne benne a vámpíros csavar, amiről véleményem szerint kissé hamar rántódik le a lepel és nem is okoz túl nagy megdöbbenést. Hát, én azért elmennék a kisboltba fokhagymáért, biztos, ami tuti. 
   Összességében klasszikusan modern, tucat és egyedi is. Ki érti ezt? Minden esetre nem vártam ilyen jó kis regényt. Szerintem sokkal több figyelmet érdemelne, mint amit most kap, nagyon nehéz találni infókat a könyvvel kapcsolatban.

A karakterekről szakszerűen:

   Az az igazság, hogy nagyon nehezen jegyeztem meg a neveket és iszonyatosan kevertem őket. Persze az alapkarakterekkel tisztában voltam, de a mellékszereplőknél többször is vissza kellett lapoznom, hogy ez most akkor kicsoda? És mit is csinál? Ő gyilkos? Vagy ő halt meg? Nem tudom ennek mi lehetett az oka, de nagyon zavaró volt.
   Most nem szeretnék kiemelni karaktereket, mert úgy gondolom, nem sikerült közel kerülnie senkinek hozzám. És nem is utáltam úgy igazán senkit. Úgy olvastam, mint a hideg tényeket.

A borító:

   Szerintem egészen jó. Sötét, igazán komor, de minden megtalálható rajta, ami utal a történetre. Talán a szem lehetett volna olyan színű, mint a regényben szereplő vámpírok szemei, de egyébként tényleg nem rossz.

Árkategória:

   Szerintem borzasztó sok az a 3490 Ft, amit teljes áron elkérnek ezért a kötetért, nézve azt, hogy 304 oldal, tehát viszonylag vékony. Ez személyes vélemény, én nem adnék ki ennyit érte, de szerencsére én egy Coop-ban vettem az 500-as polcról, annyit viszont megér.

Pár fontosabb adat:






Eredeti megjelenés éve: 2013

Kiadó: Konkrét Könyvek

Oldalszám: 304 oldal

ISBN: 9789637424540

Kiadás helye: Budapest

Megjelent e-könyv formátumban is

Címkék: krimi, urban fantasy, vámpír







Azt hiszem szavazok neki egy kis bizalmat és 3,5-4 csillag-ot szavazok neki, de mivel jó hangulatomban talált, inkább a 4 felé hajlok. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése