2018. szeptember 2., vasárnap

Őszi lakberendezős bejegyzés + DIY - 2018 🍂

   Tavaly már volt egy ilyen típusú bejegyzés, épp ezért úgy döntöttem, hogy idén is elkészítem, és már alig vártam, hogy feltehessem nektek, hogyan is nézek ki idén!
   Már augusztus eleje óta a Pinterestnek hála iszonyatosan őszi lázban égek, hihetetlen izgalommal és várakozással tölt el az, hogy lassan sárgul a világ, rövidülnek a nappalok, és egy egészen izgalmas, jellegzetes illat kezd el terjedni a levegőben, amit ha megérez az ember, azt mondja: igen, ez az ősz. A teret megtölti majd a varjak rekedtes károgása, jönnek a fantasztikus fények, hangulatok, a meleg kuckózós pulcsik, a forró teák és a hosszú, olvasással töltött órák, az eső dallama, ahogy az ablakon kopog. Jön. Jön, és tagadhatatlanul száguld. És a kis szívem már repes az örömtől. 

   A bejegyzés bal oldalán láthatjátok a teljes képet a kis alvós-olvasós sarkomról, ami a kedvenc részem a szobámból, hiszen ez a legszebb és itt töltöm a legtöbb időt. Még Könyvespolc 2-t kell kidekorálnom levelekkel, de alapvetően késznek ítéltem, és nekem személy szerint sokkal jobban tetszik, mint a tavalyi. Ti mit gondoltok? 
   Ezúttal sárgás színeket használtam és merítettem inspirációt a természetből is. Sok sok DIY dísz is készült, mutatom nektek a kedvenceimet!


   Ez a valaha készült kedvenc őszi dekorációm eddig! Nem is készítettem fázisképeket, hiszen baromi egyszerű megcsinálni, és mégis hihetetlenül mutatós, a horrorünnep rajongóinak igazi kötelező darab! Első lépésként egy karton tortadobozból kivágtam egy kört (de persze bármilyen karton vagy akár fa tökéletes lehet), majd erre a körre ragasztópisztollyal felragasztottam 4 gyertyát és egy csomó csomó tobozt. Ezután körbe tekertem egy kis madzaggal, hogy mutatóssá tegyem. A hátsó részen a tobozok közé szúrtam be szilvafa ágacskákat, idén ezt a fatípust használtam, mert ennek vannak a legágasabb legbogasabb ágai. Majd kivágtam filcanyagból 3 mosolygós tökfejet, 2 szellemet és egy sírkövet. Azután nekiestem a gyertyának. Eleinte fehéren akartam hagyni, de megláttam egy tippet és tudtam, hogy ez nekem kell. A tipp szerint a fehér gyertyára csöpögtessünk olvasztott piros viaszt, de szerintem zsírkrétával sokkal élénkebb lesz ez a vérző hatás. A gyertya fölé emeltem a krétát és egy öngyújtóval olvasztottam, hagytam, hogy lecsöppenjen és végigfolyjon rajta. Tanulság: vegyétek le a filc figurákat, mert a fehéren a vörös nem mutat jól, főleg ha 20 percet szenved az ember lánya a kivágással. 😐
   A fekete gyertyák is tavalyi szerzemények, idén végre fel is használtam őket. 


   Még egy picit szerettem volna feldobni ezt a kis Halloween sarkot, így fekete filcből (egyébként ezt baromi nehéz, de tényleg) vágtam ki egy pókicát és fehér cérna segítségével a kis őszi füzéremre kötöttem, és hagytam, hagy szövögesse csak a kis hálóját a díszem fölött. Ha távolról nézi az ember elég ijesztően hat, egy pókfóbiás sikítva szaladna el, ha az ajtóból nézi. Muhahahaha! De egyébként elég sokat emel az egész kis sarkon.


   Szerettem volna egy-két vagány témába vágó alátétet is, amik szintén elég gyorsan elkészültek, a leveles kb. 5 perc volt rajzolással együtt, a Halloweenes pedig 2 szolgálólány meséje rész alatt el is készült.
   A leveles készítése: a mindenkori kedvenc fám levelét használtam mintaként, a vörös juharét. Ezt lerajzoltam egy citromsárga filcre és kivágtam. Úgy gondoltam színekben ez fog a leginkább illeni ide. Ezt párologtató alátétként használom.
   A Halloweenes poháralátét ennél már egy fokkal bonyolultabb volt. Kivágtam a fodros szélű fekete alapot egy A/4-es méretű filcből és erre ragasztottam fel 5 db szellemet, 5 db pici tököt és 1 db nagyobb tököt a képen látható módon. Ezt a Pinterestes képet rajzoltam át ahhoz, hogy pontos legyek.


   Ez után jöhetett a füstölőtartó kidíszítése. Szükségem volt hozzá egy egészen pici paradicsomszószos üvegcsére, amire ragasztópisztollyal ágakat ragasztottam fel, ezeket előzetesen megpróbáltam egyenlő méretűre vágni. Mint  képen is látszik, ez nem igazán sikerült, de szerintem még így sem lett rossz. Tipp: válasszatok vastagabb és egyenes ágakat a szép eredmény elérése miatt, vagy ha egy kicsit drágább, de illatosabb megoldást szeretnétek, fahéj rudakkal is el lehet készíteni. Miután megkötött a ragasztó, madzaggal körbetekertem és egy masnit kötöttem az elejére. Egyszerű de nagyszerű ötlet szerintem.
   A slágert, a fa motívumot itt sem hagyhattam ki, 3 nagyobb szilvafaágat állítottam egy kisebb üvegbe, amikbe közepes köveket raktam, hogy az ágak súlya ne borítsa el.
   Mellé helyeztem egy kis kerámia párologtatót, ami igazán meghitté és fantasztikus illatúvá varázsolja az otthont, csak illóolajra és mécsesre van szükség hozzá. Idén ősszel és télen a narancs, fahéj, advent és mézeskalács illatokat fogom előszeretettel alkalmazni, plusz ha találok idén is, mindenképpen beszerzek a sült alma illatú olajból is, remélem olyan fantasztikus illata van, mint amire számítok. Ha van esetleg tapasztalatotok vele, ne habozzatok a megírásával, én pedig ha kíváncsiak vagytok rá, szívesen beszámolok valamelyik felületen arról, milyen is volt. 


Ugyanúgy, ahogy 2017-ben, idén sem maradhatott el a füzérsor a polcról. Viszont ezúttal tartósabbat szerettem volna (jobban megfogalmazva a tavalyiakat szerettem volna, de szerintem megette a mumus, ugyanis egy darab sem lett meg), ezért filcanyagból készítettem el. Ugyanazt a juharlevelet használtam sablonnak, amit az alátétnél, csak kisebb méretben. Úgy készítettem el, hogy körberajzoltam a sablont, majd belülre szabad kézzel rajzoltam egy kisebb, de nagyon hasonló levelet. Kivágtam az egészet egyben, majd a közepében lévő kisebbet is, és így kaptam 2-t, ezáltal spóroltam egy csomó filcanyagot. Szerintem ez egy szuper technika. Ismét madzagra tettem fel a leveleket, amit a polc két végére rajzszeggel erősítettem oda, az ősz jelképeit pedig facsipeszekkel helyeztem végső helyeikre.
   Idén helyeztem el a 2. polcon egy égősort is, ami mindig sokat emel a hangulaton, szép élénk színekben pompáznak a fényei, és remekül használható majd a téli dekoráció elemeként is.
   Ezen a képen is jól látszik, hogy a tavalyihoz képest megváltozott az asztalterítő is. Ezúttal egy színeiben teljes mértékben őszies, levelekben és virágokban gazdag motívumokkal teli darabot választottam. Szerintem sokkal szebb, mint az előző darab, és ő is a szekrény mélyéről került elő.



Azt is szeretném nektek megmutatni, hogy nem csak az új dekorációkat helyeztem fel, hiszen van ami még a múlt évi időszakból maradt, a szék borítását nem cseréltem le, és maradt velem idén a kis Jack O' Lantern díszpárna és a Frankenstein párna is. Az utóbbiról egyébként egy év használat után elmondhatom, hogy irtó kényelmes, és nagyon jó rajta filmet nézni, ugyanis nem csak puha, de jó meleg is, hiszen pulcsi felhasználásával készült.
   Nektek melyik volt a kedvencetek ebből a bejegyzésből? Lesz amit elkészítetek majd? Remélem már ti is vártátok az őszt, aki pedig nem, az ne búsuljon, azért még a szeptember is tartogat nektek melegben gazdag napokat, így fázni egészen biztos nem fogtok! Használjátok ki a jó időt, később pedig a napos őszi hétvégéket és menjetek ki a szabadba, érezzétek jól magatokat, hisz tele van minden csodával, örökítsétek meg őket! Minden évszaknak meg van a maga varázsa, ezt ne feledjétek! Fő a pozitivitás, még ha bokáig érő szélben is kell iskolába menni! (Jó-jó elhallgatok! 😂🎃) Addig is készítsetek szépeket, olvassatok sokat és nem sokára érkezem egy újabb bejegyzéssel, sziasztok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése