2018. február 2., péntek

Könyvértékelő - Nalini Singh - Vonzódás ⚡

   Minden kezdet nehéz - tartja a mondás. Nos ez most számomra teljesen igaz volt az Egy világ - két faj - állandó küzdelem sorozat első részére. De nézzük is, hogy alakult most ez az olvasás!




Minden ami belülről fakad:

Írásmód: 

   Az írásmódja az egyik, ami miatt kissé furcsának találtam ezt a kötetet. Sokkal jobban szeretem az első szám első személyben írt könyveket, mert az ilyen típusú könyveknél, mint ez is, sokszor, mikor nem magától értetődő, nehéz eldönteni, kinek is a szemszögében vagyunk épp. De a közepétől lendületet vett és beleszoktam, aztán pedig már nagyon élveztem.
   Elég jellegzetes stílusú, viszonylag kevés vicces résszel, sok sok izgalommal, sok sok romantikával. 
   A fordítással nem vettem észre, hogy lett volna baj.

Belső építészet - a minőség is számít!:

   A lapok minősége nem rossz, de az én példányom már eléggé megsárgult az oldalain, annak ellenére, hogy maximum 12 éves példány lehet, hisz a könyv 2006-ban jelent meg. Egyébként elég merev, és nehezebben lapozható, mert nem merem annyira kinyitni, nehogy megtörjön, de erről bővebben a borítónál.

A történet az első:

   Mint említettem, kicsit nehezen rázódtam bele az írásmód és a történet miatt is. Furcsa volt egy új világba csöppenni minden magyarázat nélkül, és nem is értettem pár dolgot az elején, de tetszett, hogy végül össze tudtam rakni a képet.
   Ezek ellenére a világuk fantasztikusan kidolgozott és egyedi. Olyan lényekkel, akikkel még könyvekben nem találkoztam, olyan elemekkel (mint például a mentálháló), amikről még sosem hallottam. 
   Az alakváltók nagyon szimpatikusak, tetszik az "állatias" falkarendszerük, és ha választanom kellene, természetesen én is őket választanám. De a mentálok is valamilyen szinten zseniálisak. Így kizárni az érzéseket, ilyen steril világban, látszólag tökéletesen élni nem egyszerű, ha egy valami nem stimmel, egy egész faj léte borul (amit valljuk be nem is bánnánk annyira, hiszen hidegek, és iszonyat antipatikusak szerencsétlenek).
   A gyilkos után való nyomozás egy nagyon érdekes szála a regénynek. Bár ha egy picit gondolkodik az ember valószínűleg két név fog lebegni a fejében, és onnan már csak a leggyanúsabbat kell megkeresni és meg is van a gyilkos. Bár én nem gondolkodtam rajta, hisz akkor hol lett volna az izgalom? 
   A szerelmi szál szintén klassz. Nagyon aranyosak együtt, remek páros. Reméltem, hogy lesz több erotikus jelenet, de egye fene, beérem ennyivel is. 😀
   Nagyon sajnálom, hogy magyarul csak 5 rész olvasható, remélem egyszer felkarolja a sorozatot valamelyik kiadó, hiszen rengeteg embernek tetszik, és angolul még 20 könyv (a kiegészítőkkel együtt) tartozik a szériához.

A karakterekről szakszerűen:Lucas Hunter:

   Egyértelmű, ki volt a kedvencem az egész történetben. Hát Lucas! Mint férfi, kívülről is tökéletes, tetszik a stílusa, állatias, erős, de érzéki és gyengéd, szeretetre méltó, ragaszkodó és végtelenül hűséges. Mind állati, mind emberi alakban szerettem. 

Sascha Duncan:

   Nem mondom, hogy a kedvenc női karakterem valaha, de egy színfolt a szürke mentálvilágban és ez pozitívum. Nem utáltam, kedveltem.

A többiekről nagy vonalakban:

   Majdnem minden alakváltót kedveltem, főleg Tammy-t és a kölyköket, de természetesen, mivel a DarkRiver falkával vagyok, érzek egy kis rivalizálást a SnowDancerek irányába. A mentálok közül Sascha volt a kedvenc, mindenki másnak jó Elcsendesedést. 

Minden ami kívülről látszik:

A borító:

   Imádom! Annyira szép! A színei nagyon tetszenek, a srác rajta borzasztó helyes, szuper a mellkasán a leopárd minta, a betűtípus remekül illik hozzá. A külföldi borítók ehhez képest harmatgyengék. Az eredeti borítók közül például csak egy tetszik, az is csak azért, mert az összes könyv kapható ezzel a borítóval, és szerintem zseniális lehet egymás mellé téve a teljes sorozat.
   A minősége nem a legjobb, amit a lapoknál említettem az ide is igaz, a gerince megtört, annak ellenére, hogy úgy vigyáztam rá, mint a szemem fényére. 

Árkategória:

   Mai árviszonylatban nem vészesen drága (ha eredeti áron vesszük 4000 Ft), de néhol még találkozni a könyvsorozattal eldugott kisboltokban is, ahol 1490 Ft-ért beszerezhető. Én még keresem így a második és az ötödik részt, a 3. és a 4. részre is ennyiért akadtam rá.

Szerintem a könyv 5 molybizbaszból 4 molybizbaszt ér. 😊


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése