2019. július 19., péntek

Te is lebegni fogsz! - Pennywise, a bohóc 🤡🎈 | Könyvjelzőalkotás Stephen Kinggel!

   Az az igazság, hogy az egyik fő ok, amiért szerettem volna egy ilyen könyvjelzős sorozatot az ez a könyvjelző! Nagy vágyam volt már egy horror darab, ugyanis aki ismer, az tudja, hogy hatalmas horror rajongó vagyok! És a most látható darab is az egyik kedvenc horrorkarakteremről, Pennywiseról a bohócról készült, persze a saját stílusomban. Odavagyok a bohócokért, így nem is volt kérdés, hogy egy ilyennek is készülnie kell! Nagyon szeretnék még a jövőben Jason Voorhees, Sikoly és Valak könyvjelzőket is, de egészen biztosan sok horrorfigurával találkozhattok majd nálam. Szeretném ezt a sorozatot olyanra készíteni, hogy mindenki megtalálhassa a kedvenc karaktereit, és a saját ízlésének való darabokat, a horrorrajongók is! 




Amire szükség lesz:

  • filcanyag
          - alap: narancssárga
          - haj: vörös
          - lufi: piros
          - arc, gallér: fehér
          - szem: fehér, fekete, citromsárga
          - orr és száj: piros
          - ruha: szürke
          - gombok: piros
          - kesztyű: fehér
          - cipő: piros, fekete, fehér
  • cérna: az előző pontokhoz írt színekhez passzoló cérnák, mind abban a színben, amelyet az egyes részek mellé írtam
  • hímzőfonal: fekete, fehér
  • olló
  • ragasztó (a Technokol Rapidot javaslom)
  • vázlat
          - tűfilc
          - ceruza
          - vonalzó
          - műszaki rajzlap
  • alkoholos tűfilctoll (sima tűfilc is megteszi a kihímzendő részek bejelöléséhez, de az alkoholos vékonyabban fog és nem is fut el a szálakon még puha filcanyag esetében sem. Egyébként amiből lehet, és keményítettet használok, de ha az nincs, a puha is megteszi. A háttér, az alap viszont MINDENKÉPP keményített legyen! A puha nem lesz olyan tartós, és varrni is százszor nehezebb, ráadásul ki is bolyhosodhat már akár varrás közben is! Nem csak esztétikailag lesz nem szép, de a tartóssága és a minősége sem lesz ugyanolyan.)

1. lépés

A vázlat elkészítése. Mint látjátok a végeredmény nem teljesen olyan lett, mint a rajz. Ennek oka, hogy ez volt a 2. könyvjelzőtervem anno, és ma már teljesen máshogy csinálnék pár részletet, és csináltam is. A legszembeszökőbb a szemöldök, markánsabb, gonoszabb tekintetet adtam neki. A lufi zsinórja is hosszabb lett, a szemöldök fölé ér a piros mosoly. Változott minimálisan a ruha ráncolása is nadrágfronton.


2. lépés

Vágjuk ki az alapot. Én ismét úgy csináltam, hogy a hátulját a teljes varrás után készítettem el, és nem most vágtam ki.


3. lépés

Ragasszuk fel az összes elemet és rajzoljuk be filccel az összes kihímzendő területet. Én akkora lendületet kaptam, hogy fotózás nélkül elkezdtem varrni, azért lóg a cérna. Persze utána észbe kaptam! 😁


4. lépés

Varrjunk le mindent a filcekhez tartozó színű cérnával!


5. lépés

Jöhet a hímzés! Az erős kontúrokat fekete hímzőfonallal, a részleteket fekete cérnával készítettem el, és ne feledkezzünk el a szem fényéről sem.


6. lépés

Végül hímezzünk a hátuljára szöveget! Én a "We all float down here" feliratot választottam, de el tudom képzelni a "Want a balloon?" vagy ha valami hosszabbra vágytok esetleg a "They'll float," it growled, "they float, Georgie, and when you're down here with me, you'll float, too" felirat is megteszi, bár talán ez már sok is, de simán csak a "You'll float too" is jó lehet. De a lényeg, hogy válogassatok vagány szövegeket, idézeteket, amikből akár innen is szemezhettek, rengeteg jópofa idézet van itt a regényből.


7. lépés

Végső lépésként pedig ragasszuk egymáshoz a 2 részt és pelenkaöltéssel dolgozzuk el a széleket. Én ezúttal fekete keretet képzeltem el, de pirossal vagy citromsárgával esetleg szürkével is jól mutathat.


   És el is készült Pennywise, így készült Az lépésről lépésre! Nektek ki a kedvenc horrorkarakteretek? Kit szeretnétek biztosan látni ebben a sorozatban? Tippeket és ötleteket szívesen fogadok!

Anyagköltség: csak úgy, mint a többi, ő is teljesen megfizethető
Nehézségi fok: én közepes kategóriába sorolnám, nem összehasonlítható mondjuk egy horgolt figurával, ami abszolút a nehéz kategória!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése