2018. július 16., hétfő

Könyvértékelő - Leiner Laura - Akkor szakítsunk 💔


   Laura az egyik kedvenc íróm, magyarok közül pedig egyértelműen az ő könyvei azok, amik a legközelebb állnak hozzám és a legjobban lekötnek. Imádtam a Szent Johanna Gimit, a Bexit, azóta már az Ég veleden is túl vagyok, a Bábel is fantasztikus, de sajnos találtam egy olyat is, ami nem tetszett, ez pedig az Akkor szakítsunk. Finoman szólva sem gondoltam volna, hogy lesz erre példa, de lett.


Minden, ami belülről fakad:

Írásmód:

   Ezzel nem volt különösebb bajom, jellegzetesen Laurás, tele poénokkal, amik némelyike jó volt, de vajon hányszor lehet elsütni újév első napján a "tavalyi év olyan, mintha tegnap lett volna", "már tavaly szakítottunk" és társai vicceket? És a Szilveszter névvel szilveszter napján vajon hányszor lehet szórakozni anélkül, hogy unalmas és erőltetett lenne? Úgy van. Egyszer. Nos ez ebben a könyvben nem így van.

Belső építészet - a minőség is számít!:

   Kölcsönbe kaptam a könyvet még a régi kiadással, a GABO kiadósat, de annak szerintem a minősége igenis kifogásolható, olvasásnál rendesen rettegtem, hogy a gerincnél megtörik, mert egy részen már válik el... Nekem is van itthon a GABOtól Nora Roberts kötetem és azzal is ugyanez a probléma, plusz annál úgy 50 oldal készül kiesni, annak ellenére, hogy még egyszer sem olvastam, mióta egy versenyen nyertem... Az L&L kiadós változattal semmi probléma nincs, mindegyik kötet gyönyörű.
   Ellenben a lapokkal, a szövegtípussal a tördeléssel, a szerkesztéssel semmi bajom nem volt. 

A történet az első:

   Furcsa, de magával a történettel nem volt különösebb bajom. Kalandos, vicces (én nagyokat nevettem az állandó Astoria keresgetésen, még ha 526millió alkalommal is történik meg), visszaemlékezős történet volt ez, ami romantikus és van benne pár kifejezetten érdekes téma, ami a társas kapcsolatokat érinti. De felejthető a könyv, nem hagy mély nyomot az emberben. Könnyű, gyors olvasmány.
   Voltak azért olyan dolgok benne, amitől a plafonra másztam (felnőtt molyoknak nem ajánlom, a fiatalabb korosztálynak ellenben igen), de a szereplők mellett mindez eltörpült. Nem hittem el, hogy ez a könyv később jelent meg mint az SZJG első része, ami sokkal de sokkal jobb ennél! (Szerintem.) Ez az első olyan Laura könyv, amiben totálisan csalódtam. 
   Az igazi kiakadás a következő pontban történik, kedves olvasók, igazából ide is tartozhat, de ott jobban tudom részletezni. Spoiler helyenként várható délnyugat felől, keleti széllel.

A karakterekről szakszerűen:

Az a drága jó Lia, aki KornéLia:

   Már ha a neve eszembe jut is marokszámra hullik a hajam. De higgadt maradok (nem) és listába szedve mesélem el a problémáimat (sok van):
  1. Ki? Mégis ki a fene az aki a YouTube-ról tanul meg mosolyogni és reagálni? Nincs életed, ember?
  2. Lia hozzáállása az olvasáshoz és a tudományhoz. Tipikus buta liba, aki olyan sötét, hogy a Negro világít a szájában.
  3. Hogy lehet valaki ilyen önző, akaratos és buta? Miért kell mindig csak magára gondolni, ha a legjobb barátai élete gyakorlatilag mellette megy tönkre? És még akkor is az érdekli, hogy Norbi mit rontott el... Teszem hozzá, ő semmit.
  4. Ilyen nevetségesen véghezvitt szakítást még életemben nem láttam... Még ha lett volna oka... 
  5. Miért kell lenézni másokat? 
  6. Miért kell beskatulyázni másokat? Nem nem minden szőke buta, sőt! Nem a hajszín határozza meg, hogy kibe mennyi ész szorul... Lia, ne legyél hülye, kérlek.
  7. Ahogy a barátaival bánik... a kutyával különbül... 
  8. Egyszerűen csak... kedves Lia. Miért vagy ilyen hülye?

Szilkó:

   Komolyan mondom, bár néha csinált hülyeségeket, például egy olyan liba után fut, aki gyakorlatilag semmibe veszi, kihasználja és még meg is csalja, de alapvetően nem volt vele annyi bajom, az egyik szereplő, akit bírtam a történetben. Ha ő nem lett volna, nem tudom mi lenne most velem...

Norbi:

   Elviselhető srác, közelében sincs az exének, még azt is mondom, hogy szerettem. De, hogy lehet valaki olyan - már bocsánat - bolond, hogy elvisel éveken át egy olyan akaratos libát, mint Kornéliácska???? Legyen eszed, ember!

Szánkó:

   Minden Laura könyvbe kell egy hülye nevű karakter, de van amikor ez jól sikerül, ilyen a Körte, Bogyó, Pepe, Puding négyes a Bexiből. De ez így csak WTF?! 

Miklós:

   Jaj, te szegény, szegény naiv filozófus, te...

Csabi és Eszti:

   Ha valaha azt mondtam egy romantikus könyv karaktereire, hogy nyálasak (khm... Ének a szentjánosbogarakról...) akkor attól elnézést kérek. Tényleg. Találtam rosszabbat. Csabi és Eszti nyáltenge... mit tenger ez óceán! Szóval a nyálóceánja már-már taszító volt, és még a szakításuk is kiakasztott. Esztit kedveltem legkevésbé a párosból, ez a megcsalás dolog undorító, szegény Csabit nagyon sajnáltam. 
   Nem, gyerekek, ezt a könyvet soha többé.

Minden, ami kívülről látszik:

A borító:

   A GABO kiadós és az L&L-es is tetszik, de az L&L-es talán picit jobban, a színe miatt. Nincsenek olyan éles kontrasztok, egységesebb.

Árkategória:

   Egy olvasást megér, de én nem hiszem, hogy megveszem, csak ha úgy döntök, hogy teljessé teszem a gyűjteményem. De ha érdekel titeket, a legolcsóbban most itt találjátok meg, mindössze 1855 Ft-ért. Amúgy nézzetek szét ezen az oldalon, mert a teljes eddig magyarul megjelent Darren Shan Zom-B sorozat is brutál kedvezménnyel elérhető itt, mindössze 500 Ft/db áron, és a Líránál is hihetetlen akciók várnak rátok. Én már le is csaptam az Első és a Harmadik sírhantra, 300 Ft/db-ért hihetetlenül megérte. Az akció augusztus 31.-éig, a készlet erejéig tart, úgyhogy siessetek!

Pár fontosabb adat (a GABO kiadós könyv adatai):

Képtalálat a következőre: „leiner laura könyvek”






 Eredeti megjelenés éve: 2014

Kiadó: GABO

Kiadás helye: Budapest

Oldalszám: 336 

Kötés: puhatáblás

ISBN: 9789636898519







Nagyon sajnálom, de a szereplők olyan szinten tönkretették nekem ezt az olvasási élményt, hogy 2,5-nél nem tudok neki jobbat adni... 😔


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése