2018. október 31., szerda

Cukormentes cukorsokk! - Calavera inspirálta plüsskutyus 🍬

   Ez a nap a borzongásról szól. Arról a titkos, lenyűgöző hangulatról, ami ilyenkor a levegőben száll. A rémmesékről, a félelemről. A fényről és a sötétségről. No meg arról a temérdek mennyiségű édességről, amit ilyenkor enni szokás. Én ebben a bejegyzésben ezt az érzést szerettem volna formába önteni, még hozzá egy cukorkoponya, azaz calavera inspirálta plüsskutyus formájában. 
   Ez az édesség Mexikóból ered, egy koponya alakú cukorból készülő színes finomság, amit ők calaveranak neveznek és halottak napján készítenek. Én továbbgondoltam, filcből készítettem el, állati formát és csontváz testet adtam a plüssnek. Ha nem szeretnétek plüssnek használni, egy akasztóval pillanatok alatt igazán rémes kulcstartó készülhet belőle. Készítettem több varrásmintát is, találtok itt emberi, macska, nyúl és az általam is elkészített kutya formát, amiket rengeteg kép és rajz, no meg saját ötlet alapján tettem össze. Remélem tetszeni fognak nektek! Ha elkészítitek valamelyiket, mindenképpen írjátok meg nekem, vagy Instagramon küldjetek képet róla, nagyon kíváncsi vagyok rájuk!




Amire szükség lesz:

  • filcanyag (fekete, fehér, zöld, citromsárga, narancssárga (sötétebb és világosabb)
  • ragasztó
  • cérna (fekete, fehér, narancssárga (sötétebb és világosabb), zöld, citromsárga)
  • hímzőfonal (fehér)
  • vatta vagy bármilyen tömőanyag
  • olló
  • vázlathoz ceruza, filc, papír

Első lépés

Elkészítjük a vázlatunkat.
Én ezt a négyet készítettem el egy csomó netes rajz/valódi calavera és saját ötletek alapján. Melyik a kedvencetek?



Második lépés

Kivágjuk az alapot feketéből. Az én figurám körülbelül A/5-ös írólap méretű, egy A/4-es filcet hajtottam félbe egy egész plüsshöz.


  Harmadik lépés

Kivágjuk a részeket és felragasztjuk őket, majd a kihímzendő részeket felrajzoljuk. Én egy őszies narancsos színvilágú kutyust képzeltem el, de természetesen bármilyen színnel lehet dolgozni, minél színesebb talán annál jobb!


Negyedik lépés

Levarrjuk az elemeket a megfelelő cérnával. Ez egy igen hosszadalmas folyamat, de nagyon megéri, igazán szép lesz tőle a munkánk.


Ötödik lépés

Kihímezzük a szükséges részeket, fekete és fehér cérnával.


Hatodik lépés

Kivágjuk a hátulját. Persze erre is lehet készíteni egy csontváz alapot, ha van az embernek türelme, nekem nem volt most, így csak simán feketén hagytam. Következőleg a maradék három mintából a nyuszit fogom elkészíteni, annál meg fogom próbálni, hogy mutat, Instagramon láthatjátok, ha elkészült, de ezt a bejegyzést is updatelni fogom!


Hetedik lépés

Jöhet a körbevarrás és a kitömés! 
Ezt a két lépést én egyszerre és fokozatosan végeztem el, mutatom a fázisokat! A körbevarráshoz fehér hímzőfonalat, a kitöméshez vattát használtam. Mint mindig most is pelenkaöltéssel dolgoztam.

Elsőként a felét varrtam meg. Az üleptől egészen az egyik fülön át, a fejtetőt is, a másik fül kezdő pontjáig. Itt már tömtem bele egy jó adag vattát. 

Kitömtem a fület, levarrtam, majd a fejhez is jó adag vattát tettem és eligazgattam.


Folytattam a munkát a tömést és az igazgatást egészen a mancs csúcsáig, itt kitömtem ezt is. 


Ugyanezt a varrós-tömős-igazgatós mozdulatsort ismételgettem a láb csúcsáig.

Befejeztem a varrást. Itt még utólag nyomogattam, hogy mindenhol megfelelő mennyiségű legyen benne a vatta.
Ezzel pedig el is készült!
Természetesen ha szeretnétek kulcstartót belőle, azt ezek után kell felvarrni, szerintem én is fogok majd.

Mindenkinek borzongásokban és rettegésekben teli estét kívánok, muhahahaha!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése