2018. november 28., szerda

Könyvértékelő - Joss Stirling - Storm és Stone 🏫


   Nem rég kaptam/vettem ezt a könyvet, aminél a fülszöveg szinte azonnal megfogott. Izgalmasnak hangzott és a vélemények is nagyon pozitívak voltak többségében. Aztán belekezdtem 25.-én este, és csak azt vettem észre, hogy nem akarok aludni menni. De muszáj volt. Viszont 26.-án reggel, ahogy felébredtem, szinte első dolgom volt befészkelni magam a párnák közé, és egy ebédszünetet tartva, 873 pózt váltva még aznap kiolvastam. Nem bírtam letenni. Én hiszem azt, hogy nem csak én választom ki az olvasnivalómat, de a könyv is valahogyan eltalál hozzám. És ő eljött, és menthetetlenül megvett magának.

Minden, ami belülről fakad:

Írásmód: 
   Szerintem igazán különleges, ahogy az szerző felépítette a regényt. Nem is igazán a fogalmazásmód, mert az nagyon szép, remekül átjönnek az érzelmek. Hanem a szemszögekkel játszik kiválóan. Alapvetően nem mindig szeretem azt, ha egy regény külső szemlélőként mutatja be az eseményeket (tehát Ő mit csinált, Ő hogyan érez), főleg ha ez a fajta szemlélet párosul egy jó kis váltott szemszöggel, mert sokszor érzem azt, hogy nem tudom, kinek a perspektívájából látom az eseményeket (ha nem írja ki). De ez egy nagyon érdekes megoldás volt. Az kimondottan tetszett, hogy egy fejezeten belül volt, hogy Kieran, volt, hogy Raven, de akár Isaac szemszögében is voltunk, és tökéletesen éreztem a váltásokat, nem zavart össze, lendületesen haladtam vele, és tökéletesen a magaménak éreztem ezt a stílust, amivel egyébként nekem még nem volt szerencsém találkozni. És nagyon meg is tetszett, sokat segített, hogy teljesen átéljem, nem maradt semmi hiányérzet bennem, hisz mindkét fél gondolataiból megismerhettem kicsit. Az írónő igazán megkedveltette magát velem ezen a regényen át, remélem, hogy 2019-ben a Lélektársak trilógia is az enyém lehet majd.

Belső építészet - a minőség is számít:

   Nem volt semmi probléma, nagyon fincsi új könyv illata volt. 🤗

A történet az első:

   Őszintén szólva, ha volt is benne hiba vagy logikai buktató, én nem vettem észre, annyira magával ragadott. Egy nagyon könnyed olvasmány, ami tökéletes kikapcsolódás volt.
   A történet egy iskolában játszódik, ahol az egyik főszereplőnknek Raven Stone-nak cseppet sincs könnyű élete. Betekintést kapunk az iskolai bántalmazás nagyon durva folyamatába, abba, hogy hogyan válik egy tehetséges érző szívű ártatlan lány mindenki prédájává, és természetesen megkapjuk vele Heddát, az egyik leggyűlöltebb személyt a regényben. Borzasztó volt ezeket a részeket olvasni... mindenféle kirekesztést és ítélkezést utálok, nem értettem soha miért kell kirekeszteni valakit azért mert szegény, vagy duci, esetleg vékony, vagy különleges testi adottságai vannak, esetleg mások a politikai vagy vallási nézetei... a diákok borzasztóak tudnak lenni... Ráadásul mindezt ok nélkül... De ebben nagyon sokat segít Ravennek a kötet elején feltűnő szívtipró, Kieran Storm. Innentől kezdve beindul a regény, sorra tűnnek el a diákok, sorra válnak a helyzetek egyre izgalmasabbá, és szerencsére egyre romantikusabbá is. 
   A krimi szál nagyon ötletes. Olyan stílusban íródott, ami a fiatalabb korosztály számára is teljesen befogadható, könnyed, élvezhető. Maga a krimi történeti része a romantikus rész mellett a kedvencem volt. Jó ez a fiatalokat támogató detektívsuli ötlete, a diákok tudatmódosítása és ennek módszerei, és maga ez az egész rejtélyes háttér, mindenféle szövevénnyel, intrikával. Érdemes elolvasni, nem szeretnék több mindent lelőni nektek.
   A romantikus szál... te jó isten! Legutoljára ekkora drukkolást egy párosnak Daemon és Katy esetében csaptam! Tökéletesen összeillettek, és bár lehet kissé korán történt meg a l'amour, de ha később lett volna esedékes tuti kitépem egyesével a szemöldökszálaim. Már-már gyomorremegéssel vártam az első csókot, minden kis ölelésnek és egy elfojtott érzelemnek, csábos Kieran pillantásnak úgy örültem, mint egy ötéves a Mikulásnak. Kieran-ben új könyvespasihárem tagra leltem, Ravenben pedig egy normális, talpraesett női főszereplőre, akiből én általában hiányt szenvedek.
   A vége szerencsére nem kifejezetten függővéges, igazából én teljesen elégedett vagyok vele, nem éreztem elkapkodottnak, és igazából még lezártnak is mondanám, de azért kíváncsi lennék mi lesz velük. Viszont úgy tudom, hogy a másik két megjelent kötet már nem róluk szól, hanem mindkettő egy másik párról másik esettel. Nagyon remélem, hogy a kiadó tervezi majd kiadni a többi részt is, jobban szeretek magyarul olvasni. És szerintem biztos lenne rá kereslet, nagyon sokaknak tetszett és elég sokan is olvasták. 😊 Még nem adom fel a reményt, bár már 4 (lassan 5) éves regényről van szó, de hátha!

A karakterekről szakszerűen:

Kieran Storm:
   Először tudjátok milyen durva emberi fúzió zajlott le bennem Kieran láttán? Hogy megelevenedett előttem egy Sheldon Cooper agyával született Harry Styles testű Kim Possible titkos ügynök! Viccen kívül ő volt a kedvencem az egész regényben, zseniális karakter, alapból szeretem geek, tudós, nagyon okos karaktereket, pláne ha hősiesek és  imádni valóak. Key, üdv a férfiháremem könyves osztályában. Helló.

Raven Stone:

   Kedvelem az olyan hősnőket, akik miatt megéri izgulni, akik miatt érdemes olvasni a történetet, érdemes együtt érezni vele és nem készítem a szívlapát alakú kanalat az olvasós teámba, ha netalántán kellene egy-egy irreális baromsága után. Most azt a szívlapát kanalat eltettem a fiók mélyébe. (Lehet, hogy forgalmaznom kellene ilyet, vagy ha van, akkor vennem, mert tuti hasznát venném. All rights reserved ©©©©©) Szerethető figura, nem a top kedvenc női hősöm de azért van helye a listán. 

Joe Masters:

   Nem igazán tudom, mit gondoljak róla. Vicces volt, és aranyos a csajozós szövegeivel, illetve Key jó barátja is, tulajdonképpen egy pozitív karakter. Mégsem került hozzám közel, sokkal jobban kedveltem a fent említett kettőt.

Isaac Hampton:

   Ő sem került közel hozzám, de a döntéseit megértettem teljesen és szimpatikus volt.

Hedda és Mrs. Bain:

   Minden könyvbe kell valaki akit utálni lehet, nos én őket emelném ki utálatom tárgyául legfőképpen.

A borító:

   Nekem teljesen egy fantasy könyv benyomását keltette, én amíg nem néztem a címkékre, erre számítottam. A színek szépek, a betűtípus tetszik, a karakterekre még akár hasonlíthat is a két modell. Összességében nem rossz, de nem lesz kedvenc.

Árkategória:

   Eredeti áron 3000 Ft, ami teljesen átlagos ár, én kiadnám ezt a pénzt érte. Főleg, ha... khm... megjelenne... khm... a többi része... khm... nem célzás... khm. Lécccccciiiiii! 😇
   Én 990 Ft-ért jutottam hozzá, egy barátom hozta nekem Miskolcról, de fogalmam sincs hol vette. Most könyvesboltban legolcsóbban a Lírában tudjátok megvenni, illetve Antikvárokban.

Pár fontosabb adat:



Eredeti mű: Storm and Stone

Eredeti megjelenés éve: 2014

Kiadó: Manó Könyvek

Kiadás helye: Budapest

Kiadás éve: 2014

Oldalszám: 326

Kötés: puhatáblás

ISBN: 9786155385735

Fordította: Kiss Enikő Hajna

Címkék: Anglia, ifjúsági, iskola, kémregény, krimi, romantikus, váltott szemszög



Fülszöveg:

   Az előkelő bentlakásos iskola borostyánnal borított falai között korrupció, botrány és egy összeesküvés baljós hálózata rejtőzik. 

   Az Amerikából jött Raven Stone-nak feltűnik, hogy valami nagyon nem stimmel. Először is ott vannak a titokzatos eltűnések. Aztán a tanárok hazugságai. 

És most pedig a halálos fenyegetések… 

   A nyugtalanító történéseket csak tovább bonyolítja a rejtélyes Kieran Storm feltűnése, akinek nemcsak az agya penge, de a teste is döglesztő. 

  Raven érzi, hogy beleszeret a fiúba, de megbízhat olyasvalakiben, akiről szinte semmit sem tud?


Én úgy gondolom, hogy mindenképpen megérdemli azt az öt csillagot, amit most adok neki!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése