2018. november 30., péntek

Harry Potter Könyvjelző Maraton - Fred és George Weasley 🧙🧙


   Elérkeztünk november utolsó bejegyzéséhez, holnap már kezdődik a karácsonyi időszak nálam is, új ötletekkel várlak titeket, de a havi könyvjelző maraton nem maradhat el sem ebben a hónapban, sem a következőben. Ezúttal a téma a Weasley volt, ahol is ti megszavaztátok Fredet és George-ot. A következő hónapra már megvan, hogy mi fog készülni, ahol egy elég különleges dolgot tervezek, mégpedig Instán két opció közül választva ti irányíthatjátok majd a könyvjelzőmet! Hogy hogyan is fog ez kinézni, decemberben meglátjátok! Ha szeretnél részt venni benne, ne felejts el követni instán, és szavazatoddal befolyásolhatod majd a végleges kinézetét az alkotásomnak! Most pedig nézzük, hogyan készült el mindenki kedvenc ikerpárja! A rajzot, ami alapján a könyvjelző készült, Naomi Lord készítette. 

Amire szükség lesz:

  • filcanyag (lila, fekete, citromsárga, piros, fehér, vöröses narancs, rózsaszín, bézs/bőrszín)
  • olló
  • ragasztó
  • cérna (piros, fekete, citromsárga, bézs/bőrszín, rózsaszín, fehér, narancssárga, szürke, lila (a háttérrel egyező vagy eltérő)
  • vázlathoz ceruza papír 
  • filc

1. lépés

Elkészítjük a vázlatot. Ceruzával és filccel dolgoztam.


2. lépés

Kivágjuk a lila filcből az alapot!
A képen sötétkéknek tűnik, de valójában egy nagyon szép mély lila színről van szó leginkább a bemutatóképen szereplő színhez hasonlít, de annál egy picit világosabb a valóságban.


3. lépés

Felragasztjuk a kivágott elemeket, és filccel berajzoljuk a kihímezndő részeket. Most a szemmel variáltam picit és nem szenvedtem a fénykör kivágásával, hanem egyszerűen belehímeztem. Jóval egyszerűbb volt.


4. lépés

Levarrjuk az összes elemet a megfelelő színnel. Dobbynál is ezt a technikát alkalmaztam, illetve most ennél is, és rá kellett döbbennem, hogy ez lesz a megfelelő varrásmód, szerintem sokkal szebb, mint amit például Hermione esetében alkalmaztam. Szerelmese lettem ennek a stílusnak.


5. lépés

Kihímzünk mindent, és ez esetben kontúrt is varrunk. Most ismét alkalmaztam a cérnával való kontúrhímzés technikáját, és azt kell mondjam szerintem technikailag ez lett az eddigi legszebb könyvjelzőm. Élesen elhatárolódtak a részek, ezzel adva neki egy igazi rajz benyomását. Nekem nagyon tetszik ez most, nektek mi a véleményetek?
(Ne haragudjatok a rossz minőségű képért, a kamerám már nagyon régi, és már nem az igazi a képek minősége (a homályban/sötétben készült képek minősége egyszerűen értékelhetetlen...), de ezentúl édesapám Nikon D3200-asával fognak a fotók készülni (mint a termékbemutatós kép, az első) és az már egy iszonyatosan király gép, és minden fog élesen látszani!)


6. lépés

Kivágjuk a hátsó alapot. Ezúttal nem ragasztottam rá az első részre, csak szimplán körbepelenkáztam, de szerintem ez egy hiba volt, mert pár puhább és könnyebben kezelhetőbb, de érzésre más, nekem jobban tetszik úgy, hogy ha a két alap össze van ragasztva.


7. lépés

Körbevarrjuk pelenkaöltéssel! Én jól kitoltam magammal mert extrapici távolságot hagytam a két öltés között, ezzel hosszúra nyújtva az amúgy nem bonyolult feladatot. Ha csináljátok ti is, nyugodtan hagyjatok nagyobb távolságot.


   Ezzel pedig el is készült a sorozat 5. (és 6.) tagja, a következő hónapban pedig találkozunk egy újabb HPKJM bejegyzéssel és sok más bejegyzéssel itt, az én kis inspirációs szigetemen! Kellemes karácsonyi készülődést nektek és olvassatok sokat! 😇

2 megjegyzés: