2019. július 2., kedd

Könyvértékelő - Jenn Bennett - Alex, nagyjából... 🛵

   Nagyon vártam, hogy ezt a bejegyzést megírhassam és megoszthassam veletek, ugyanis egy olyan könyvről írni, amit imádsz mindig egy hatalmas pozitív energialöket! Márpedig én most egy olyan könyvről írhatok nektek ebben a bejegyzésben, amibe teljesen beleszerettem! Ez a könyv pedig nem volt más, mint Jenn Bennett könyve, az Alex, nagyjából... 




Minden ami belülről fakad:

Írásmód:
   Nagyon szerettem. A regény Bailey szemszögéből íródott, személyes hangvételben, ami nekem a személyes kedvencem. A fogalmazásmódot nagyon szerettem, fiatalos, lendületes, könnyen befogadható, nagyon gyorsan végezni lehet vele, ha nekiül az ember. Kifejezetten tini és felnőtt korosztálynak ajánlom, ugyanis annak ellenére, hogy mennyire könnyed nyári könyv, mégsem gyerekes az írásmód, nem fél káromkodni és érzéseket is kiválóan közvetít a regény. 

Belső építészet - a minőség is számít:
   Én nagyon meg vagyok elégedve vele. Vastagabb lapok, kiváló minőségűek, nem szakadós darabok. A betűtípus tetszik, és annak mérete is, épp kellemesen olvasható. Nagyon tetszett a tördelés és a fejezetek és a chatszoba elosztása. De a legnagyobb kedvencem ebben a fejezetek "címe" volt. Mint a borítón is látható a regényben fontos szerep jut a filmeknek, és ehhez híven mindegyik fejezet elején egy, az adott részhez köthető idézet szerepel híres filmekből! Szerintem szuper ötlet, nagyon kevésszer találkoztam eddig ezzel a megoldással, pedig tényleg ötletes, kreatív és nagyon sokat tesz az élményhez. Alapból a fejezetcímekkel engem kilóra meg lehet venni, ha ötletesek, vagy egyediek, képes vagyok csak azért elolvasni egy rossz kötetet, mert várom a következő és a következő fejezet címét. Nem tudom, hogy ti hogy vagytok vele, de nekem fontos.

A történet az első:

   Az Alex, nagyjából... személyében egy könnyed nyári regényt köszönthetünk, ami az olvasása alatt olyannyira a szívemhez nőtt, hogy könnyeket csalt a szemembe a befejezése.
   A regény középpontjában Bailey áll, aki egy Alex nevű sráccal chaten keresztül hónapokon át beszélget. Ám Bailey abba a városba költözik, amelyikben Alex is él, és úgy dönt, megkeresi. Időközben megismerkedik Porter Roth-tal, aki szemtelen, bosszantó, bunkó, de ugyanakkor kedves, aranyos, vonzó... Ha érdekel titeket a pontos történet és a fülszöveg, az értékelés alján, a Fülszöveg részben elolvasható!
   A könyv felépítése szuper. Nem tolja a fejedbe azonnal a romantikus részeket (annak ellenére, hogy itt is megjelenik az első látásra szerelem effektus), hanem szép lassan az ember szívébe lopja magát az összes karakter, az összes helyszín, az összes érzés, amit személy szerint én nagyon átéltem. A történet maga egy tipikus nyári regény, amelytől nem kell világmegváltást várni. Igenis kiszámítható, Alex személye szerintem a fülszöveg elolvasásával és a cím tudásával bőven kitalálható, de basszus... annyira jól esett! Mer beszélni az érzésekről és egy csomó fontos dologról; a válásról, a szerelemről, a félelmekről, a halálról, a barátságról, a bizalomról, a hűségről, a munkáról, barátságról. Mindezt gyönyörűen megfogalmazott érzelem dús köntösben! 
   Ha valamire, akkor erre a könyvre mondom azt, hogy éreztem benne a nyarat. Végre egy regény, ami nekem teljesen át tudta adni azt az érzést, amelyet egy nyári regénytől várok. Eddig nem nagyon találkoztam még olyan regénnyel, ami ennyire átadta volna.
   Egy picit azt hiszem a helyszínekről is érdemes beszélni. Az összes helyszín kiválóan el volt találva. Mind a munkahely helyszínéül szolgáló múzeum, mind a part és az összes meglátogatott hely a lakóházaktól kezdve a vidámparkig. Szemléletes, és ez is érzékletes. 
   Összességében úgy éreztem, mintha a legjobb barátomat veszítettem volna el a mű befejezése után... Ha csak egy nyári regényt olvasol ebben a 3 hónapban, ez legyen az!


A karakterekről szakszerűen:

Porter Roth:
   Egy újabb férfiú a könyvmoly pasi hárememben. Imádtam! És Baileyvel együtt szép lassan én is beleszerettem. A bunkóságain jót nevettem, hihetetlen vicces is, szerintem kiváló a humorérzéke. Okos, kifejezetten kedvelem az olyan karaktereket akiknek megvan a magukhoz való eszük, nem csak üresfejű libák. És na! Végre egy srác aki nem milliomos és úgy szeret bele a szegény átlagos szürke lányba! Porter egy teljesen átlagos srác (azt leszámítva, hogy szörfös, de ahonnan ő jön, ott az teljesen átlagos), egy majdnem átlagos élettel, és egy olyan viselkedéssel ami teljes mértékben a korának megfelelő! Az ilyen karakterek a kedvenceim! 
   A családját imádtam. Az édesanyja és a húga nagyon aranyosak, az apukája viselkedését pedig meg tudom érteni. Összességében Porter az a srác, akibe a való életben is bele tudnék szeretni, talán ezért is került hozzám ennyire közel.

Bailey Rydell:
   Jenn Bennett kiválóan alkot karaktereket, és ezért is vagyok olyan hálás neki. Szerintem a világ egyik legnehezebb dolga alkotni egy olyan női karaktert, akitől nem mászom a falra. De tényleg! És Bailey-t kifejezetten megszerettem, az a lány, akivel a való életben a legjobb barátok lehetnénk. Szintén okos, érti a viccet, és a korának megfelelően viselkedik, éretten. 

A borító:

   Vegyesek az érzéseim a borítóval kapcsolatban. Egy részről imádom. Nyárias, tipikusan az a borító, amit a strandon örömmel kapok elő a táskámból. A színek nagyon különlegesek, ez a pirosba hajló neonnarancs szín iszonyú különleges, én még sosem találkoztam hasonlóval. Pedig a szín teljesen a komfortzónámon kívülre esik, rólam tudni kell, hogy az ízléstelen neon színek katyvaszától megveszek. Főleg ha ezt ruhán látom; párosítva a neonzöld póló a hupilila jajveres nadrággal, mellé neonnarancs cipőfűző, és lehetőleg valami ultravilágítós táska és napszemüveg... engem azzal simán ki lehet kergetni a világból. Ennek ellenére itt ezzel a cseppet sem tolakodó kékkel kombinálva vidám és üde, engem nem taszít. Nekem kifejezetten tetszik a különlegessége miatt. Nem mondom, lehet az eredeti fehér szöveg több embernek tetszene.
   A filmszalagos háttér illik a történethez, ahogy a robogó is. A betűtípusok nagyon menők, és igen részletesek, ha közelről nézi az ember. 
   Ráadásul puhaborítós, kartonált kötése ellenére igen jó minőségű, könnyen olvasható, tapintásra nagyon kellemes. Összességében egy különleges, egyedi könyv született, amely annak ellenére, hogy nem én vagyok, úgy tűnik mégis elvarázsolt. Talán ebben is rejlik a vonzódás mágiája. 

Árkategória: 

   Eredeti áron 3700 Ft, de én például egy Coopban találtam 500 Ft-ért, érdemes megnézni! De most legolcsóbban az Új Könyveknél, a Könyvmarketnél és a Mai-Könyvnél tudjátok beszerezni 2774 Ft-os darabáron.

Pár fontosabb adat:




Eredeti cím: Alex, Approximately 

Eredeti megjelenés éve: 2017

Kiadó: Alexandra

Kiadás helye: Pécs

Kiadás éve: 2017

Oldalszám: 370

Kötés: puhatáblás

ISBN: 9789634470922

Fordította: Oroszlán Anikó

Címkék: nyár, Amerikai Egyesült Államok, barátság, énregény, ifjúsági, kortárs, romantikus, női főszereplő 




Fülszöveg:

   „De ​egyetlen embert tudok csak kivenni, ahogy ott áll a jegyárusító fülkével szemben. Porter Roth. Gyönyörű alak. A fején temérdek vadul göndörödő hajfürt. Pimasz mosoly. Ősi ellenségem.”
   Bailey „Mink” Rydell megtalálta élete pasiját. Mindketten imádják a filmeket és minden egyes nap beszélnek – Alex tökéletes. Eltekintve attól az aprócska ténytől, hogy még soha az életben nem találkoztak és egymás valódi nevét sem ismerik.
   Amikor Bailey ugyanabba a városba költözik, ahol Alex él, a lány úgy dönt, megkeresi. Ám megtalálni valakit a chatelésekre alapozva nehezebb, mint ahogy Bailey elsőre gondolta, főleg úgy, hogy idegesítően magabiztos (és szemtelenül jóképű) munkatársa, Porter Roth minden egyes lépésén jól szórakozik. Vajon nem őrültség ez az egész, és nem lesz csalódás, ha mégis sikerül Alexre rábukkannia?
   Bennett könyve rendkívül finoman árnyalt szerelmes regény, amely egyaránt beszél a felnőtté válás nehézségeiről, és a fiatalság minden problémán felülkerekedő életerejéről. Vigyázat, nem csak lányoknak!

Engem megnyert, és jövő nyáron is szívesen veszem a kezembe, ha egy jó kis kikapcsolódásra vágyom! Nekem megéri ez a regény azt, hogy 5 csillagot kapjon, minden hibája ellenére!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése