2019. augusztus 19., hétfő

A pop kaméleonja - David Bowie | Ziggy Stardust könyvjelzőalkotás 🎤

   Azt kell mondjam, hogy ez a könyvjelző lett az egyik kedvencem. A különlegessége miatt, és a színek miatt is. Még sosem készítettem heterokrómiás karaktert, Bowie volt az első mind közül, és imádom a hatást, amit az eltérő szemszín eredményezett. Az arcán futó villámot Harry is megirigyelte volna, én imádom, és elkészíteni is nagyon szerettem, ugyanis még egy ilyen színes karaktert, mint Bowie, még sosem készítettem ezelőtt. Iszonyú különleges csíkos ruhát kapott, amely a kék háttérrel amerikai zászló hatást kelt. A hátuljára a Take your protein pills and put your helmet on szöveg került, ami a leghosszabb, amit valaha hímeztem, de szerintem ez lett az egyik legszebb a maga színátmenetes hatásával. Összességében én nagyon megszerettem a karaktert, még úgy is, hogy ez előtt abszolút nem is ismertem, de utánaolvasva nagyon különleges személyiség volt ő, elég ha csak rápillant az ember. Ezért is imádok annyira kérések alapján dolgozni. Olyan embereket, állatokat, lényeket készíthetek el, akiket valószínűleg magamtól soha nem jutna eszembe, ugyanis nem ismerem. Ilyen lesz a következő is, ugyanis szeptemberben a sorozatok világába látogatunk el, és a Született detektívek két főszereplőjét Jane Rizzolit és Dr. Maura Isles-t készítjük majd el! Októberben pedig teljesen Halloweeni módba kapcsolok, és nagyon sok mindennel készülök, köztük egy vagány könyvjelzővel, új fejlécképpel és új DIY ötletekkel! 
   De most vágjunk bele, nézzük meg, hogyan készült Ziggy Stardust!


Amire szükség lesz:

  • filcanyag
          - haj: vörös
          - háttér: sötétkék
          - villám: sötétkék, piros
          - arc: világos bőrszín
          - szemek: fehér, barna, világoskék, fekete
          - ruha: piros, fehér
          - kezek: világos bőrszín
  • varráshoz a fent felsorolt filcekhez passzoló színű cérnákat használjunk
  • hímzéshez fekete hímzőfonalra, fehér hímzőfonalra és fekete cérnára lesz szükség, a keret élénk vöröses narancs színű hímzőfonallal készült el, a szöveget pedig pirosból majdnem fehérbe átmenő ombre hímzőfonallal készítettem el
  • ragasztó
  • olló
  • tűfilc (fekete)
  • vázlat
          - keretezetlen műszaki rajzlap
          - ceruza
          - vonalzó
          - radír
          - tűfilc

1. lépés

Készítsük el a vázlatot!


2. lépés

Vágjuk ki az alapot.


3. lépés

Vágjunk ki minden részt, és ragasszuk fel. Jelöljük be a kihímzendő részeket!


4. lépés

Varrjunk le minden elemet.


5. lépés

Hímezzünk ki minden részletet a képen látható módon, a vastag kontúrokat fekete hímzőfonallal, a vékonyabbakat cérnával, a szem fényét pedig fehér hímzőfonallal.


6. lépés

Vágjuk ki a hátulját, írjuk fel a szöveget és hímezzük ki! Én mindig az 5. lépésben látott, kész alapot rajzolom át, a hímzés varrás közbeni torzulás miatt.


7. lépés

Ragasszuk össze a két részt. Vörös perlé gyöngyfonallal pelenkaöltésekkel varrjuk össze őket. Én az elvarrásra szoktam egy pötty ragasztót is tenni, hogy a csomó tuti ne oldódjon ki.


   És kész is! Következő hónapban pedig Maurával és Jane-nel várlak benneteket ugyanitt, immár őszi hangulatban! Érdemes lesz velem tartani, ugyanis szeptember elsején teljesen megváltozik a blog, ismét egyedi, kézzel festett borítóval készültem, illetve, hogy ne szaladjunk ennyire előre, még várlak titeket görögdinnyés alkotással a héten! Addig is élvezzétek ki ami még a nyárból maradt!

Anyagköltség: olcsóbb, ha több könyvjelzőt készítetek pedig pláne megéri több filcet venni. Nem drága dolog, sok mindenre használható, és több dolog is kijön már egy ívből is. Ragasztó, cérna, tű, olló pedig mindig kell, nem? 😊
Nehézségi fok: sok pici elem, szerintem közepes, alap varrótudást és türelmet igényel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése