2019. augusztus 26., hétfő

Egy nyári, mézédes, lédús kulcstartó alkotás | minőségi dinnye kulcstartó filcanyagból 🍉

   Valamelyik nap kérdeztelek benneteket Instagramon, hogy mi a kedvencetek a nyárban, és nagyon sokan írtátok az én (egyik) kedvenc gyümölcsömet is, a görögdinnyét. Imádom az ízét, és ha valami hiányozni fog a nyárból, akkor az a görögdinnye lesz. Már régen tervben volt valamilyen ilyen gyümölcsös alkotás, amelyet végül a nyár utolsó DIY bejegyzéseként valósítottam meg egy kulcstartó formájában. Nagyon megszerettem ezt a 3D hatású kis kulcstartót, amelyet ezúttal is filcanyagból készítettem el, hisz azzal lehet a legszebben és legegyszerűbben dolgozni. Jövőre egészen biztosan fogok hasonlót készíteni, de jövőre a citrusokkal fogok játszani. Ha egy ismerősötöknek nyáron van a szülinapja, vagy csak simán imádja a görögdinnyét, tökéletes, kézzel készült ajándék lehet. Ha van kedvetek komment formájában meg is írhatjátok nekem, mi a ti kedvenc gyümölcsötök! 
   Most viszont vágjunk is bele, készítsük el együtt ezt a puha, 3D-s kulcstartót!



Amire szükség lesz


  • filcanyag
          - piros
          - fehér
          - zöld
  • hímzőfonal
          - piros
          - zöld
          - fekete

  • cérna
          - piros
          - fehér
  • tűfilc
  • olló
  • tömőanyag vagy vatta
  • ragasztó 
  • ragasztópisztoly
  • vázlat
          - műszaki rajzlap
          -  ceruza
          - radír
          - tűfilc
  • fehér vékony szalag

1. lépés

Készítsük el a dinnyénk vázlatát! Én, hogy segítsek nektek, ezt már megcsináltam. Ha letöltitek, és A/4-es méretben kinyomtatjátok, pontosan akkora dinnyét tudtok készíteni, mint az enyém. Több verziót és egy citrusnak is használható formát rajzoltam nektek, hogy mindenki találhasson magának megfelelő magú dinnyét! Használjátok bátran!


2. lépés

Vágjuk ki a félköröket és a hosszú lándzsaformát az aljához. A zöld a legnagyobb félkör, utána mindegyik 0,4 cm-el kisebb. A hosszúkás lándzsaforma 14 cm hosszú csúcstól csúcsig, és az ív 3 cm széles a legszélesebb pontján. Ez alapján meg tudjátok szerkeszteni egy lapra. 


3. lépés

Ragasszuk össze a félköröket a képen látható módon.


4. lépés

Rajzoljuk fel a magokat úgy, ahogy nekünk tetszik. Én a rajzomon látható 4-es számú dinnyét készítettem el.


5. lépés

Varrjuk le a fehér és piros részeket.


6. lépés

Készítsük el a magokat. Én fekete hímzőfonallal hímeztem, szerintem ez a legszebb módja, hiszen domború lesz és enyhén fényes is, nagyon szép textúrával, de el tudom képzelni, hogy kivágjuk fekete filcből és azt levarrjuk, viszont ez szerintem még pepecselősebb, mint a hímzés. És amit a hímezni nem tudóknak ajánlok abszolút, az a textilfesték. Kifestitek fekete textilfestékkel hagyjátok megszáradni, és kész is. Működik, és időben sokkal takarékosabb, mint a varrás.


7. lépés

Jöhet a legnehezebb lépés a dinnye elkészítésében, a héj varrása.
Kezdjük el simán pelenkaöltésekkel varrni, ahogy minden mást, ügyelve, hogy az öltések kb. egyenlő távolságra legyenek egymástól, és a héj szépen kövesse az ívet. Bonyolultabb elmagyarázni és olvasni, mint amilyen valójában, higgyétek el.


Ha az első oldal kész, varrjuk is el! A másik oldalt elölről kezdjük, nem a maradék hímzőfonalunkkal fojtatjuk.



Ugyanezeket ismételjük meg a másik oldalról is, így csak a tetején, a piros gyümölcshúsos rész marad nyitva, ott fogunk tömni.


8. lépés

A nyitott részen át tömjük ki.


9. lépés

A vékony fehér szalagból vágjunk le egy 3 cm-es darabot, a végét pedig óvatosan egy öngyújtó segítségével épp csak a hő közelébe tartva a végét olvasszuk meg, hogy "dolgozódjon el" ezáltal nem fog kibomlani! Óvatosan, nehogy meggyulladjon, és még óvatosan, hogy meg ne égjetek! Ha szükséges, kérjetek segítséget! Mindkét végén ismételjük meg, a két végét ragasszuk össze, majd azt a képen látható módon ragasztópisztollyal a fehér rész folytatásává tesszük. De ha van idő megvárni a teljes száradást, sima textilragasztó vagy klasszikus Technokol is tökéletes hozzá.


10. lépés

A piros részt piros hímzőfonallal pelenkaöltésekkel varrjuk össze, és kész is!


   Utána már csak egy kulcskarikára lesz szükségünk, de nem feltétlenül szükséges, így is rá lehet tenni a kulcscsomónkra, hogy bármikor nyári hangulatot hozzon!

Anyagköltség: olcsóbb kategória, egy zöld, piros és fehér filcből is kb. 5 darab kijön. A többi valószínűleg otthon is megtalálható, vagy kölcsönkérhető.
Nehézségi fok: közepes, de nem olyan időigényes, mint mondjuk egy könyvjelző

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése