2019. december 25., szerda

Blogmas #4 - Mit adtam karácsonyra? | kézzel készült ajándékok 🎁

   Sziasztok!
   Ma egy egészen új típusú bejegyzéssel készültem nektek, amilyet még sosem írtam. Ahogy a címből is láthatjátok ez egy Mit adtam Karácsonyra? bejegyzés lesz, de ez sem egy szokványos kiadásban, ugyanis az apró kiegészítőkön kívül idén mindent én csináltam! Gondoltam érdekes lehet számotokra is, hátha jövőre ti is fel tudtok használni néhányat az ötletekből! Hiszen nincs is jobb a kézzel készült ajándéknál, amibe beleteszi az ember szívét, lelkét. Most azonban nézzük is az én ajándékaim egy részét kategóriákra bontva!

Mézeskalácsok

   Imádok mézeskalácsot ajándékozni, minden évben csempészek valamilyen úton-módon ebből az ínycsiklandozó karácsonyi édességből a csomagba. Tavaly egy üvegbe zártam a sütiket, idén azonban celofánba csomagolva és masnival átkötve adtam ajándékba, illetve töltöttem meg vele az egy másik ajándékomat. Nálam 2019-ben a sláger határozottan a hópehely minta volt, ugyanis idén végre sikerült beszereznem szépséges hópehely alakú kiszúrókat, és ezt kihasználva töménytelen mennyiségben készültek a nyalánkságok. De nagyon szerettem a fenyőfát idén is, amiből most különleges rózsaszín fehér darabokat készítettem. Receptet a mézeskalácsokhoz a Blogmas második részében találtok! Ha szép és ehető finomságot kerestek jövőre vagy akár utólag is, ne feledkezzetek meg erről az ikonikus ünnepi süteményről, szabjátok személyre csomagoljátok be szépen, és kész is egy tökéletes ajándékkísérő, ami garantáltan megmelengeti bárki szívét. 
   Ha pedig édesség, néhány szem szaloncukrot is rejtettem a csomagba.


Üdvözlőlapok

   A legáltalánosabb dolog Karácsonykor ha a fő ajándék mellett van egy kis lap, ami kíséri azt. Ám ebben az a szuper, hogy akár ezt is elkészíthetitek ti! Fessetek, rajzoljatok, ragasszatok, millió féle technikával készíthetitek el. Tegyétek személyessé, viccessé, ötletessé, vigyétek bele a ti stílusotokat és az ajándékozott preferenciáit is. Nem fotóztam le, de készült például egy Lokis is, ugyanis a legjobb baránőm hatalmas Marvel rajongó. Ha tudjátok, hogy az ajándékozott miket szeret, fessétek, rajzoljátok meg, vagy akár kollázs és montázs is készülhet. Majd pedig ha szeretnétek, hogy még tartósabb legyen, egy laminálással megóvhatjátok az eseleges szennyeződésektől, az időtől. 


Karácsonyfadísz

   2019 volt az az év, amikor teljesen beleszerettem a fa festésébe és az akrilfestékbe. A Halloweeni amőba játéknál még temperával festettem a fát, mára azonban rájöttem, hogy csak az akril. Azóta gyakorlatilag minden nap azt használom (a Pentart festékeibe szerettem bele - nem szponzorált sajnos 😢😂), ugyanis a lakk nem oldja fel, ha lefújom, tartós, szép színek, és teljesen vízálló, ráadásul lenyűgözően fed. Szerelem volt első használatra. 
   Természetesen nem csak az amőbához, hanem karácsonyfa díszek készítéséhez is felhasználtam idén a technikát, ugyanis kifúrva és egy akasztó ráapplikálásával kiváló díszek készülhetnek. A fa történetértől, hogy honnan szerzem bővebben az amőbás bejegyzésben tudtok olvasni. 
   Először a csiszolt fakorongra felrajzoljuk ceruzával a kifesteni kívánt mintát, majd kifestjük akrillal. Ha teljesen megszáradt, lefújjuk akrillakkal, lyukat fúrunk rajta, akasztót kötünk rá és kész is. Ha szeretnétek csillámozni is bizonyos részeit, a csillámozandó területet kenjétek be tapéta ragasztóval, szórjátok be csillámmal, ha szükséges igazítsátok a kontúron belülre egy száraz, keményebb szőrű vagy még nem használt ecsettel. Ha teljesen megszáradt, söpörjétek le a felesleget, és hogy ne dörzsölődhessen le a csillám az elpakolásánál, fújjátok le még egy réteg lakkal. A csillámozást még az akasztó felhelyezése előtt tegyétek meg!
   Ez is millió módon elkészíthető, személyessé tehető. Hoztam is nektek három saját ötletet erre, de ezért is érdemes Instán követni, ugyanis sztoriban sok extra tippet osztok meg veletek! Celofánba csomagolva, masnival átkötve adtam át.


Kerámia és porcelán

   Egy bögre mindig jó ajándék lehet. Talán basic, fantasztikus ajándék szerintem, én legalábbis nagyon szoktam örülni nekik. Viszont ez egy kézműves karácsonyi poszt, úgyhogy igen. Ezek a csuprok az agyag gyúrásától kezdve a díszítésen át teljesen a kezeim munkái (no, meg a Mesteremé természetesen, aki rengeteg tanáccsal lát el mindig, és sokszor segít is a darabok elkészítésében). Már második éve fazekasnak tanulok, és mivel jövőre végzek, gondoltam most már blogposzt formájában is mutatok egyet kettőt a munkáimból. Az az igazság, hogy nagyon szeretem csinálni, és sok egyedi, nem igazán népi jellegű ötletem is van, amiket egyszer majd nagyon szeretnék megvalósítani. Viszont most népi mintás csészéket láthattok a képen. Egyértelműen a virágos és a madaras mintákba szerettem bele, szeretem a gazdag mintákat, a harmonikus, lágy színeket. Rátaláltam a stílusomra is a szakma által.
   Viszont otthon is készíthettek egyedi bögréket. Szuper porcelánfestékeket lehet kapni, amit sütőben rá tudtok égetni, vagy süthető gyurmából is lehet készíteni rá domború mintákat. Esetleg digitális képekből vagy rajzokból rányomtattathattok egy erre szakosodott vállalkozásnál képet. Egy személyes bögrével nem lőhettek mellé.



   Ezeken kívül lapult még a csomagjaimban könyv, kitűző, forró italpor és édesség is. Jövőre megpróbálok szaloncukrot is készíteni bonbon formában, hogy az is kézműves ajándékként kerülhessen a fa alá egy szerettemnek. Ti mit adtatok Karácsonyra?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése