2018. június 28., csütörtök

Könyvértékelő - Isaac Marion - Eleven testek 🧟



   Mindig mondom: "A jobb agyféltekémet odaadnám egy jó zombis könyvért!" De az agyam egyik része sem hiányzott eddig a pillanatig. Eddig. Ami pedig azt jelenti, hogy végre megtaláltam azt a zombis könyvet, ami tetszett! 
   Imádom a horror műfaját és a romantikus stílus is igen közel áll hozzám, és ha ez a kettő egy kissé komikus szövegkörnyezetben egyesül, az a nekem való könyv! 
   Egyébként a könyvből van film is, amit én előbb láttam mint a könyvet olvastam volna. Őszintén, én a filmet is szerettem!





Minden ami belülről fakad:

Írásmód:

   Szerintem zseniális! Az első pár mondat... már az igazán megfogott, megnevettetett, és egyből tudtam, hogy ennek a könyvnek bizony lesz egy stílusa, és jól is tippeltem! Vicces volt, tragikus, sokszor szomorú, és végtelenül romantikus. Eléggé nyálasan a vége felé, de én kifejezetten szeretem az ilyet, és elviselem, ha maga a könyv tetszik.
   Íme az első pár mondat, ami miatt éreztem, hogy imádni fogom:

Nem nagy dolog, de engem meglepett és elnevettem magam. Hatott rám.

Belső építészet - a minőség is számít!:

   Nagyon tetszik a lapok minősége, kissé sárgás, de nem sárgul könnyen - legalábbis nekem már évek óta a birtokomban van, és nem néz ki úgy a széle, mint aki súlyos májbetegségben szenved. 
   Hatalmas kedvenc volt a fejezetek tördelése, amiket a könyvben az emberi test részeinek rajzolt változatával választottak el. Szerintem zseniális és még tanulni is lehet belőle!



A történet az első:

   A történet középpontjában R, a zombi áll, aki kissé kilóg a többi hulla közül ebben a posztapokaliptikus világban. Az ő gondolatait ismerjük meg. A könyv egy kissé más zombiképet mutat meg, mint az átlag: R-nek például gondolatai, később érzései, emlékei lesznek, és a csodás happy end is kiteljesedik, ami a zombis könyveknél/filmeknél nem mindig alap. Megjelenik benne barátság, szerelem, harc, izgalom, kaland, humor és még sok minden más.

   Te gondolkoztál már azon, milyen lehet zombinak lenni? Elfelejteni ki voltál egykor, a nevedet, a családodat, hogy mikor születtél, és haltál meg, mikor ébredtél fel, mit szerettél? R mindent és mindenkit elveszít. Mondhatjuk úgy is, hogy kapott egy új esélyt. Szerintetek lehetséges egy zombi vírus kialakulása? Szerintem a veszettség vírus mutálódásával igen. De reméljük soha nem lesz rá példa... Minden esetre érdekes téma ez, amit sokan, sokféleképpen próbáltak feldolgozni több kevesebb sikerrel, ez a könyv is egy változat ezekből, de egy nagyon érdekes változat. Én nagyon szerettem ezt a könyvet!

A karakterekről szakszerűen:

R:

   Az egész regényben ő volt a kedvencem. Ahhoz képest, hogy a történet nagyon nagy részében halott, meglepően értelmes és vicces gondolatai vannak. Bár néha az agyak megcsócsálásán töri a fejét, szerintem lehetetlen rettegni tőle. Ha nem akarna megenni, szerintem még jó barátok is lehetnénk a valóságban. Nagyon kedveltem!

Julie:

   Ismét egy olyan főszereplő, aki nő, és nem vertem a fejemet falba miatta! Tetszett, ahogy beilleszkedett a zombik közé, elfogadta a végén őket, és iszonyú cukik voltak R-el. 

Minden, ami kívülről látszik:

A borító:

   Nem a szívem csücske a filmes borító, de hogy őszinte legyek az eredeti angol kötethez sem készült olyan borító, ami jobban tetszene, úgyhogy ez egy egész korrekt darab (esetleg ez lehetne jobb, de normál könyvméretben). Nem olyan rossz, olyan elmegy kategória.

Árkategória: 

   Eredeti ára 3000 Ft, még könyvesboltokban találni belőle, de ha akciók vannak is rá lehet akadni olcsóbban. Én még régebben a Libriben vettem 1000 Ft-ért. 

Pár fontosabb adat:





Eredeti megjelenés éve: 2010

Magyarországon megjelent: 2013

Eredeti mű: Warm Bodies

Kiadó: Libri

Kiadás helye: Budapest

Oldalszám: 308

Kötés: puhatáblás

ISBN: 9789633100660

Fordította: Nagy Gergely





Én ennek a könyvnek most 5/5-öt adok. 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése