2018. december 1., szombat

Blogmas #1 - Karácsonyváró hóemberóra ☃️



   Valami van a levegőben... egy titkos, gyönyörű érzés, a csoda. A varázslat, és a tudat, hogy most bármi megtörténhet. A szeretetet szinte harapni lehet, a világ megtelik fénnyel, színekkel. Ez December.
   Idén úgy döntöttem, hogy belevágok egy nagyobb projektbe itt a blogon, és bevállalok egy Blogmast! Nálam ezt azt jelenti, hogy minimum 10-15 bejegyzés lesz ebben a hónapban: lesznek itt könyves, DIY és dekorációs posztok, igyekszem megmutatni, hogyan készíthettek ötletes ajándékokat a szeretteiteknek ezen a jeles ünnepen, ugyanis elhatározásom szerint idén mindent kézzel fogok készíteni!
   Első nap mindenképpen valami kalendárium szerűséget akartam hozni, de nem nyitogatósat, hanem valami kitehető, mégis napszámláló jellegűt. Aztán Pinteresten találkoztam ennek a forgatható orrú Hóembernek az ötletével, amivel a napokra tudod tekerni az orrát, és ez mutatja, hogy hány nap van karácsonyig. Fogtam az ötletet és megalkottam belőle a saját dizájnomat, ez a festés teljes mértékben saját, nem láttam még sehol, csak az alapötlet származik a Pinterestről. Olcsó és könnyen elkészíthető ötlet, ami azóta a szobám ékévé vált, nagyon megszerettem, és alig vártam a mai napot, hogy forgathassam azt a répát egészen addig amíg a kis karácsonyfához érek.


Amire szükség lesz:

  • tortatálca (az egyik oldala aranyozott, a másik normál karton, fehér matt (mindenképpen ilyet vegyetek, hogy lehessen rá festeni!), 3mm vastag, 30 cm-es)
  • tempera (fehér, fekete, rózsaszín, piros, narancs, zöld, és bármilyen, amivel fel szeretnéd díszíteni a 24-es fát stb... bővebben az első lépésben)
  • fonal (fehér)
  • karton (sapkához, orrhoz) (én tortadobozt használtam)
  • Milton kapocs (1 db)
  • cellux (a Milton kapocs rögzítésére)
  • ragasztópisztoly vagy sima ragasztó (a sapka tálcához való ragasztására)
  • ecsetek
  • víz
  • olló, snitzer 
  • gyurmaragasztó (a rögzítéshez, ha kész)
  • körző (ha körökbe szeretnéd tenni a számokat, szemhez)

1. lépés

Megfestünk minden részt.
Azért is jó, ha egyik oldalán matt, fehér tortatálcát veszel, mert nem kell ebben a lépésben lefesteni az egész fejet fehérre, időtakarékossági szempontból is jobb, a tempera sem kopik annyira, és árban is lényegtelen, én a mindkét oldalán arany tálcát is ennyiért szoktam venni. 
Először felrajzoltam körzővel az óriási csillogó szemeket, majd kitöltöttem őket, fekete és fehér temperát használva.
Utána következhettek a számok! Körzővel kb. egyenlő távolságra egymástól köröket rajzoltam, amiket feketével kitöltöttem és száradás után fehérrel szabad kézzel 1-23.-ig számokat rajzoltam bele.
A "homloka" közepére egy karácsonyfát tettem, amit színes festékekkel dekoráltam és egy 24-est kanyarintottam bele.
Megadtam a 2 orca pirosságát majd egy széles mosolyt húztam neki. A képről lemaradt, de ebben a lépésben kell megtenni.
Kivágtam egy répa formát a tortadobozból. Az én répám nem szabályos, görcsös darab lett, ezzel egy kis izgalmat adva neki. Lekentem egyszínű narancssárgára, fekete festékkel csíkokat húztam bele és barnával árnyékoltam picit.
A maradék dobozból kivágtam a sapka formát, én a hagyományos, kötött Mikulássapka formát választottam, de cilinderrel is ugyanolyan jól mutat, ha nem jobban. Az alsó részét fehérre, a felsőt pirosra festettem, és a Days 'til Christmas feliratot írtam fel, ezúttal feketével, előtte ceruzával vázlatot készítettem rá.



2. lépés

Lyukat fúrunk ollóval a tálca közepébe és a répa végébe.


3. lépés

A Milton kapcsot dugjuk át a répán majd a tálcán és nyissuk 2 felé, majd rögzítsük jól celluxal, hogy ne mozogjon, miközben a répát forgatjuk.



4. lépés

Jöhet a sapkára a pompon elkészítése!


Először is el kell határozni a méretet. Kicsi legyen? Vagy inkább nagy? Ha elhatároztad tekerd körbe az ujjaidon, ha akkorát szeretnél, mint az enyém (kb. tenyérnyi) akkor 4 ujjadon, jó vastagon.


Egy 10-15 centis fonaldarabbal a középső és a gyűrűs ujj között megkötöttem (amíg össze nem fogod a darabbal addig ne szedd le az ujjaidról! Miközben kötöd össze óvatosan kezdd el kihúzni az ujjaidat, hogy szét ne essen), kétszer háromszor is csomóztam.
Ha nem érthető, kérlek nézz egy videót róla, mert sajnos ezt elég nehéz elmagyarázni, videóanyag készítésére pedig még alkalmatlan vagyok, pedig nagyon jó lenne ilyeneket levideózni, ahelyett, hogy kézzel lábbal megpróbálom elmagyarázni. De majd egyszer! 😂


Az így képződött hurkok mindegyikét elvágjuk.



Egy picit csinosítgattam a gombócomon a szálak egyformára vágásával.

5. lépés

Felragasztjuk a pompont. Én ragasztópisztollyal tettem fel, de szerintem bármilyen ragasztóval megragad, csak hosszabb idő alatt.


6. lépés

A sapkát rögzítsük a fejhez!


7. lépés

És lényegében már csak pár gyurmaragasztó golyócska kell, amivel rögzítjük a falhoz vagy ajtóhoz.

A képen látható akasztós hóember elkészítése

   Én már az 1. köröcskére is állítottam a répát! 
   Ha elkészítitek küldjetek nekem képet róla, nagyon kíváncsi vagyok ti milyen arcot adtok a hóembereteknek! Hiszen itt mindennek csak a képzelet szab határt, az egyetlen fix dolog, aminek rajta kell lennie azok a számok!

Nehézségi fok: könnyű, gyors
Anyagköltség: viszonylag olcsó (ha fonalat is venni kell, mert az nem a legolcsóbb dolog (egy nagy tekercs 1000 Ft kb.), de ha másra is használnád akkor megéri. Ha nem, jobb, ha esetleg kérsz valakitől, mert tényleg nem kell sok ehhez a kis órához. Fogok még hozni ebben a hónapban ötletet, hogy mire használható még a fonal! Ha boltban vennél ilyesmi dekort (én még nem láttam) akkor is fix, hogy sokkal drágább, mintha megvennél minden alapanyagot és te készítenéd el.) Ha temperát is venni kell, meg fonalat is, plusz még ragasztó sincs, akkor viszont drága, de ha sokat készítesz vagy másra is kellenek ezek, akkor nagyon megéri.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése