2019. április 16., kedd

Egy klasszikus kedvenc - rácsos almás pite 🥧


   Már viszonylag régen hoztam sütis bejegyzést, ezért arra gondoltam, ideje hozni egyet! A mai poszt témája az egyik kedvenc, klasszikus süteményem lesz a téma, az almás pite! 


Hozzávalók


   Tésztához: (nagyobb tepsihez)
  • 50 dkg liszt
  • 25 dkg margarin
  • 15 dkg porcukor
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 db tojás
  • 1 citrom héja
  • 1 csipet só
  • 3 ek tejföl
   Töltelékhez:
  • 2,5-3 kg alma
  • cukor ízlés szerint
  • kevés vaníliás cukor
  • fahéj ízlés szerint
   Kenéshez:
  • 1 db tojás
   Szóráshoz:
  • porcukor

Összeállítása

1. lépés

Keverjük el a tészta száraz hozzávalóit: liszt, vaníliás cukor, porcukor, sütőpor, citromhéj. A porcukrot, a lisztet és a sütőport szitáljuk át!


2. lépés

Elmorzsoljuk a margarint a lisztes keverékben.


3. lépés

Készítsünk egy mélyedést a közepébe, ide üssük a tojást és ide tegyük a 3 evőkanál tejfölt, majd gyúrjuk össze a tésztát. Ha sok tejföl került bele, tegyünk bele lisztet, ha kemény lett, tegyünk bele tejfölt. Ez után elkészítjük az almatölteléket, addig szerintem érdemes becsomagolva (fóliába) hűtőbe tenni.


5. lépés

Meghámozzuk és lereszeljük az almákat.


6. lépés

Nyomkodjuk ki a levet! Én ezt mindig ízesítés előtt szoktam megtenni, ugyanis így nyerhetünk egy csomó ízesítetlen hozzáadott cukor nélküli finom almalevet amit meg lehet inni! 2,5 kg almából 1 liter levet tudtam kinyomni kb. A lehető legtöbb levet nyomkodjuk ki az almából, ugyanis majd cukor hatására ereszt annyit, amennyi nekünk pont kelleni fog.


7. lépés

Ízesítsük a tölteléket fahéjjal, vaníliás cukorral és cukorral ízlés szerint. Érdemes kóstolni, én csak szemre szoktam tenni, majd kóstolni és ha kell teszek még bele.


8. lépés

Sajnos a képem elveszett, de a következő lépés az, hogy elősütjük a tésztát. Kinyújtjuk a tészta felét és sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük, majd 10 percig elősütjük 180°-on. Amint elkezd barnulni, jó lesz.

9. lépés

A tésztára helyezzük a tölteléket és elterítjük rajta. Én először kézzel szoktam, azután pedig kenőkéssel simára kenem a felületét, mintha csak egy tortába való krémet készítettem volna.


10. lépés

Jöhet a rácsozás! Kb. ugyanolyan vastagságúra nyújtjuk a tésztát, mint az aljához is tettük és tetszőleges szélességű csíkokat vágunk, majd a képen látható módon elhelyezzük őket, lekenjük tojással.


11. lépés

A képen látható módon befejezzük a rácsozást. Itt is lekenjük tojással.


12. lépés

180°-on 30-40 perc alatt készre sütjük! Aranybarnára sütjük a tetejét, vagy olyan színűre, mint a töltelék, és akkor tökéletes lesz! 

Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése