2019. április 22., hétfő

Mindörökké húsvét! - varrott öröktojások, plusz húsvéti mintákkal 🥚

   Én nagyon szoktam sajnálni, mikor hónapok múlva ki kell dobni a főtt festett tojásokat, hiszen belül már romlottak, kívül pedig már nem olyan szép, mint mikor megfestettem. A kifújt tojások pedig egy pillanat alatt elroppanhatnak, elég egy rossz mozdulat. Viszont a tojás festés egy hatalmas élmény, sosem hagytam ki, egészen eddig az évig. Idén ki szeretettem volna találni egy olyan tojást, ami az illetőnek nem pár hónapig, vagy évig lesz egy emlék tőlem, hanem örökké. Ezért alkottam meg az öröktojásokat, amik varrottak, filcből vannak és akár fel is akaszthatja őket aki kapja! Bátran dobálható és még mosható is!




   Ebben a bejegyzésben nem csak az elkészítésének a fázisait kísérhetitek végig, de még egy pár általam rajzolt mintát is hoztam, hogy ha elkészítenétek, biztosan találjatok benne olyan mintát, ami hozzátok illik, vagy megtetszik! Én is fogok még varrni párat később érkező rokonoknak, ha érdekel milyen színvilággal valósítottam meg a többi tojást, lessetek be az Instagram oldalamra, ahol minden alkotásomat meg szoktam osztani! De most vágjunk is bele, nézzük, hogyan készülnek az öröktojások!


Amire szükség lesz (a narancssárga nyuszisra levetítve)

  • filcanyag (narancssárga, fehér, rózsaszín, fekete)
  • hímzőfonal (fekete, rózsaszín vagy narancssárga)
  • cérna (fekete, rózsaszín, fehér)
  • olló
  • ragasztó
  • tömőanyag vagy akár vatta
  • szalag (fehér vagy narancssárga)

1. lépés

Vágjunk ki 2 tojás formát! A sablonok között a bejegyzés végén találsz egyet, én azt használtam.



2. lépés

Ragasszuk fel a nyuszi arcát és arcának részeit! Ezt is mindkét oldalon ismételjük meg, minden lépés 2 oldalra értendő! Ha szerettek hímezni, és a szemet inkább úgy készítenétek el, abban az esetben természetesen azt ne ragasszátok itt fel. Én a 3.-at most épp úgy készítem, és teljesen jól működik! Ne felejtsük el bejelölni a kihímzendő vonalakat sem!


3. lépés

Varrjuk le a részeket!(egyébként még nem tudom, hogy, de tervezek csinálni egy bejegyzést a technikákról, amiket a varrás során szoktam használni, nem tudom, hogy fog működni, vagy hogy fogom tudni videóra venni de igyekszem!)


4. lépés

Jöhet a hímzés! Az orrát rózsaszín hímzőfonallal, a fejen belüli elemeket fekete cérnával, a külső vastagabb kontúrt fekete hímzőfonallal készítjük el!


5. lépés

Ragasszuk a szalag 2 végét egymáshoz, majd a szalagot az egyik oldalhoz.


6. lépés

Varrjuk körbe pelenkaöltéssel kb. a 3/4 részét. Kb. a képen látható részt, de az se baj, ha nagyobb egy kicsivel a levarrt rész.


7. lépés

Töltsük meg a tojást egy kevés tömőanyaggal. Nem kell nagyon, de azért legyen egy kis domborulat.


8. lépés

Fejezzük be a varrást.


   El is készült! De még ne menjetek sehova, hiszen ígértem nektek egy pár húsvéti állatkás és jellegzetesen ünnepi mintát, azokat itt a bejegyzés végén meg is találjátok! Nyugodtan töltsétek le és nyomtassátok ki (A/4-es méretben szerintem kb. akkora lesz, mint amekkorát én készítettem), csak arra kérlek titeket, hogy máshol ezeket a mintákat ne osszátok meg, hiszen saját tervezésű darabok! Ha készítetek valamit ezekkel a mintákkal, mindenképp küldjétek el nekem Instagramon, vagy e-mailben! 


Kellemes húsvéti ünnepeket mindenkinek! 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése