2019. június 29., szombat

A sárkányok anyja - Daenerys Targaryen és sárkánya, Drogon 🐲

   Elérkeztünk a megújult könyvjelzőkészítő sorozat legújabb részéhez! Kicsit későn érkeztem vele, a nyári gyakorlat sajnos most ért véget, de végre itt vagyok, és igyekszem aktivizálni magam, ugyanis még sok izgalmas dolgot szeretnék készíteni ezen a nyáron, alkotni dinnyés, kaktuszos elemeket, készülni az őszre, belevetni magam a filcékszerek világába és persze olvasni, olvasni, olvasni! 



   De most hűvösebb vizekre evezzünk, elhoztam nektek a telet. Közeleg a tél, és csak a sárkányok tüze tarthat melegen minket. Hogyan is kezdhetnénk méltóbban ezt a sorozatot, mint Viharbanszületett Daenerys Targaryenel, ki első ezen a néven, az Elsők, az Andolok és a Rhoyniak királynője és a birodalom védelmezője, sárkányok anyja, a láncok leverője, Mereen királynője, a Nagy Fűtenger Khaleesije? Ez úttal viszont kissé változatosabb formában, ugyanis bár a bejegyzésben Drogonnal készítettem el, ezekben a percekben is készül egy újabb darab, ezúttal Rhaegallal! És természetesen amint időm és kedvem lesz Viserionnal is elkészítem! És mindez a változatosság mindössze a színek változtatásával érhető el! Ha érdekel titeket a Rhaegalos végeredmény is, Instagram oldalamon biztosan találhattok majd róla képet a következő héten, a Viderionos darabot pedig még nem tudom megígérni, de el szeretném azt is készíteni, érdemes résen lenni, Instagramon mindenről értesülhettek.
   Most viszont vágjunk is bele, nézzük meg ismét lépésről lépésre, hogyan is készült el a sárkányok anyja!


Amire szükség lesz:

  • filcanyag (amiből csak lehet keményített verziót vagy vastagabbat javaslok, szebb lesz a tartása és nem is foszlik annyira! Persze nem baj ha nem minden az (nekem is a száj és a haj puha filcből van) de az alap mindenképp legyen kemény, könnyebb lesz dolgozni vele)
          - alap: barna, élőben talán a fahéj színére hasonlít a legjobban, de a fenti kép elég hitelesen visszaadja. A hátsó oldal ugyanezzel a színnel készül.
          - Drogon: piros (meggy), és az alapnál egyel sötétebb barna
          - haj: fehér
          - arc, vállak, karok: világos bőrszín
          - szem: fehér, világos lila, fekete
          - száj: sötétebb és világosabb rózsaszín
          - ruha: világoskék
  • hímzőfonal
          - fekete
          - fehér (hátsó oldal szövegére, keretre, szemfényre)
          - fekete cérna (hímzéshez, a vékonyabb részekhez, a képen látható pontosan hova melyiket használtam)
  • olló
  • ragasztó
  • cérna
          - ruha: világoskék
          - Drogon: piros (meggy), barna
          - haj: fehér
          - arc, vállak, karok: világos bőrszín/bézs
          - szemek: lila, fehér, fekete
          - száj: világosabb és sötétebb rózsaszín
  • vázlat
          - műszaki rajzlap
          - radír
          - ceruza
          - tűfilc (az alkoholosat javaslom)
          - vonalzó
          - olló
  • filcen való jelöléshez
          - ceruza
          - tűfilc (mindenképp az alkoholos lenne a legjobb, mert a rendes klasszikus filc szétfolyhat a szálakon, és csúnya lesz a végeredmény)

1. lépés

Vázlat elkészítése. Mint láthatjátok a ruhája a vázlattól a kész termékig egészen sokat változott mell tájékon, egy picit kerek masni hatást szerettem volna, ami a vázlatban nem, de végeredményében sikerült. A kivágás során alakítottam ki a formát, amit aztán rajzoltam a filcre alkoholos tűfilccel. Illetve a mell alatti ráncok számát is minimalizáltam. Minden más maradt.


2. lépés

Vágjuk ki az alapot és a hátsó részt.


3. lépés

Vágjuk ki az elemeket a megfelelő színű filcanyagból és ragasztó segítségével rögzítsük varrás előtt. Én leginkább a Technokol Rapidot javaslom (a klasszik pirosat), de el tudom képzelni, hogy textilragasztóval is működhet. Bevallom még nem próbáltam.


4. lépés

Varrjunk le minden egyes elemet a hozzá tartozó cérnával, a képen látható módon.


5. lépés

Jöhet a hímzés! A 2 szín közötti részt, ergo a nagyobb kontúrokat fekete hímzőfonallal hímzem ki mindig, illetve ez úttal Drogon szemét is azzal készítettem el. Fehér hímzőfonallal Dany szemébe fényt csempésztem, a részleteket pedig fekete cérnával alkottam meg.


6. lépés

A hátuljára kicsit különlegesebb módon készült el a felirat. Kicsit variáltam az elhelyezéssel, és nekem eddig feliratokból ez az egyik kedvencem! A Rhaegalos könyvjelző a Dracarys feliratot fogja kapni, a Viserionosra pedig a Mother of Dragonst szeretném.


7. lépés

Miután egymáshoz ragasztottuk a két elemet, fehér hímzőfonallal keretet varrunk neki. Erről külön képet nem készítettem, de mindegyik képen szerintem kiválóan látszik.


   És el is készült Dany! Nektek hogy tetszik? Továbbra is követni fogjátok a sorozatot? Tartogatok még meglepetéseket, különlegességeket! Annyit már most elárulhatok, hogy a következő hónapban a horror folyójára evezünk, a témánk pedig a gyilkos lesz a festett mosoly mögött. A karakter egy nagyon híres író, a horror nagymesterének tollából elevenedett meg, és 2017-ben egy nagy népszerűségnek örvendő filmet is készítettek belőle. A könyv is nem régen kapott újranyomást az Európa Könyvkiadótól, és ha a mérete nem is riaszt el minket molyokat, a főgonosz már annál inkább! Ti tudjátok már ki ő? Ha igen, mindenképp osszátok meg a tippjeiteket kommentben! 

Nehézségi fok: alap varrótudás és alap hímzőtudás mindenképp kelleni fog, de szerintem csak közepes nehézségű, mert ezen nincs annyi apró darab, mint egyik másik könyvjelzőmön. Ellenben időigényes.
Anyagköltség: abszolút megfizethető, szerintem sok minden található otthon, nagyszülőknél is, ha venni kell az összes filcet, az összes hímzőfonalat és még ragasztót is, akkor 1480 Ft sac/kb, és legalább 2 Dany kijön belőle, plusz marad rengeteg ragasztó és fonal, sőt némelyik filcből is marad egy következőre. Nálam is így kezdődött. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése