2019. szeptember 3., kedd

Itt van az ősz, itt van újra | 15 őszi ajándékkísérő minta 🍁

   Kimondhatatlanul vártam már, hogy végre beköszöntsön az ősz, és vele együtt visszatérjen az emberi hőmérséklet, és az ihlet. Ilyenkor alkotni is jobban szeretek, nagyon sok hely van, ahonnan ilyenkor ötletet tudok meríteni. Megihletnek a levelek, a fák, a színek az állatok, az érzések, az időjárás. 
   Ahogy a címből már kiderült, a mai bejegyzésben ajándékkísérőket fogok nektek mutatni és mesélni picit róluk. Ezúttal kör alakú kísérőket készítettem, amilyeneket még sosem, ám most voltak koszorúszerű mintákra ötleteim, amikhez ez volt a legpraktikusabb. Nagyon megszerettem! Sokkal könnyebb, és nekem kifejezetten tetszik. 15 mintát fogtok ebben a bejegyzésben, amelyeket ezúttal nem a Pinterest inspirált, hanem mindegyik saját minta, én terveztem őket! Lesz belőlük könyvjelző, már neki is álltam, majdnem ugyanilyen minták lesznek, de egy külön bejegyzésben meg fogom nektek mutatni őket. Most viszont vágjunk is bele, nézzük meg milyeneket is alkottam!


Mókusok, tölgyek és kuckózás

Ez a mintahármas nagy kedvencem. A makkos minta nem hittem, hogy ennyire tetszeni fog, de végül annyira megszerettem, hogy a blog fejlécképén és háttérképén is megfestettem.
A mókus sokkal előbb jutott eszembe, mint a makk maga, de akartam valami termést is mellé, ami végül a makk lett, de földimogyoró is tökéletes lehet. 
A harmadik minta a kuckózós, ami igazi molybarát minta. Egy teáscsészés, leveleket gőzölgő minta, ami ha ősz, nekem szerves részét képezi a napjaimnak. 
Bizonyára észrevettétek már, hogy mindegyik kísérőn megjelenik a  kis piros bogyó. Ha jól emlékszem nem volt olyan, amelyikre ne tettem volna rá, annyira szerettem megfesteni, nem csak azért mert egyszerű (de nagyszerű), hanem azért is, mert bármilyen unalmas kompozíciót képes azonnal feldobni. Fotózási kiegészítőként is megjelenik nálam, idén is használtam és tavaly is.


Tökök és madarak

Nem csak a színvilága miatt, de amúgy is nagyon szeretem a vörösbegyet, ami tökéletesen passzolt ahhoz a barnás, narancsos, vöröses színvilághoz, amit elképzeltem. Nem is volt kérdés, hogy szeretnék róla mintát, de végül nem is egyet, hanem kettőt festettem. Az ágon ülős, vagy a kis koszorúba komponált minta a kedvencetek?
A töknek bár nálam főleg októberben lesz szerepe, mégis nagyon szerettem volna olyan kísérőt, amin szerepel. Tényleg egy egyszerű minta, de ha feldobjuk egy kis csíkozással, nagyon feldobja. Fontos a színek összhangja. Nem akartam olyan árnyalatot választani, ami nem megy a narancsokhoz, így a zöldet egy leheletnyi barnával és okkersárgával kevertem.


Állati hármas

A madárijesztősön kívül a kedvenceim az állatos minták. Úgy terveztem, hogy ne legyenek bonyolultak, így az U formájú arc mellett döntöttem. 
Ebben a részben elmagyarázom így szóban, hogyan is készült egy kísérő. Először is körzővel készítettem köröket, amelyeket kivágtam. Egyébként a kis körök 7 cm átmérőjűek. 
Készítettem egy 8 mm-el kisebb belső kört. Majd narancssárgával és pirossal készítettem hol halványabb, hol erősebb színű foltokat, így érve el foltos hatást, ahogy a képen is láthatjátok. Annyi, hogy felveszünk az ecsetre színt, amelyet nagyon sok vízzel elmosunk, hol jobban, hol kevésbé.
Utána ha teljesen megszáradt, felrajzoltam ceruzával a mintát, majd pedig kitöltöttem a leveleket állatokat, az épp aktuális mintát színekkel, itt erősebben alkalmazva az átmenetes hatást. Teljes száradás után fogpiszkálót mártottam fehér temperába, és a kis bogyókba elkészítettem a fényt, a kis fehér pöttyöket. Egyébként egy nagyon jó és munkagyorsító technika, ha az ecset nem szőrös végét piros festékbe mártjátok, és azzal festitek a bogyókat. Mintha csak pecsételnétek. Nagyon sokat könnyít. 
Majd végül fekete tűfilccel kontúroztam, lyukasztógéppel megcsináltam az akasztó helyét. És lényegében kész is! Még át lehet radírozni, hogy a ceruza nyomai ahol kilátszanak a filc alól eltűnjenek.


Koszorúk és madárijesztő

Ebben a pakkban van az abszolút kedvenc mintám, a madárijesztő. Ha összejön, és nem lesz másra kérés, vagy októberben vagy novemberben megvarrom könyvjelzőként is, annyira megszerettem.
A többi pedig csak egyszerű körbeminta, levelekel, bogyókkal. A legegyszerűbb őszi minták egyike, de ugyanakkor mutatós is!


Természet ihlette őszi minták

Ebben a körben olyan mintákat mutatok nektek, amelyeket a természet ihletett. Egy egyszerű leveles koszorúminta, egy őszi, sárguló fa, és egy gyilkos galóca, aminek a mintája annyira vagány, hogy muszáj volt alkotnom vele is!


   Ennyi mintával készültem most, de még mindig sok az ötletem, és lehet egy második rész is fog ebből születni. Vagy a további ötleteimet könyvjelzőként fogom megvalósítani. Még nem tudom, de az biztos, hogy érkezni fogok hamarosan a havi könyvjelzővel, és értékelések írása is vár még rám! Addig is maradjatok velem, olvasgassatok blogon, vagy lessetek be az Instagramomra, ahol gyakrabban szoktak lenni képek! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése