2019. október 27., vasárnap

Halloweeni szellemes-tökös amőba fára | egy borzongató játék ❌⭕

   Sziasztok!
   Ma egy egyszerű, és gyorsan elkészíthető DIY játékot hoztam nektek!
   Az amőba az iskolás éveink egyik kedvenc játéka volt, hiszen egyszerű, gyors, és nem is kell hozzá sok minden. Pontosan ezért választottam ezt a játékot, mikor azon gondolkodtam, mit is készítsek, ami praktikus, szuper időtöltés, kis helyen is elfér, és mindenki ismeri.
   Ma egy olyan verzióját mutatom meg nektek, amit ti is el tudtok készíteni otthon, és közben kreatívkodhattok, készülődhettek Halloweenra, és utána lehet vele szuper csatákat vívni a családdal! Ezen kívül 10 Halloweeni mintát is találtok a bejegyzésben tőlem, amik segítségével igazán rémes, tökös, szellemes amőbajátékot készíthettek velem! 



   Nem is lesz túl sok mindenre szükségünk, hogy elkészítsük ezt a kis játékot. Először is a legfontosabb az alap, a fa amire dolgozni fogunk. Hobbi boltokban kapható ilyen festhető fakorong, és kapható teljesen lapos kör is fából, van ovális fa is, de én ennél egy otthonosabb verziót választottam, ugyanis valóban minden elem itthon készült, így a fa is. Egy nyári vihar során letört akácfa ágat dolgoztunk fel, amelyet dekopírfűrésszel felszeltünk, és megcsiszoltunk. Ebből a fából készülnek idén a karácsonyfa díszeim is, amiket meg is fogok nektek mutatni Decemberben egy Blogmas hónap keretein belül! Decemberben nagyon sok tartalommal készülök, érdemes lesz velem tartani! Két típusú fakorongot készítettünk, az egyiken rajta maradt a kéreg, a másik azonban teljesen le lett csiszolva. Én személy szerint nagyon szeretem képeken is a kérget, és itt is inkább e felé hajlok. Nektek melyik tetszik jobban? 
   A karikák száma lényegében lényegtelen. Én a klasszikus verziót választottam, azaz a 3x3-as táblát, amihez mindkét játékosnak 5-5 bábura lesz szüksége. Ez egy gyors menet, így ha ti sokkal nagyobb táblához készítetek bábukat, hosszabb játékhoz, ahol sokkal inkább lehet taktikázni, akkor akár duplázni is érdemes és 10-10 karikát készíteni. Hogy a 2 játékos a figurákon kívül is könnyen megkülönböztethesse a karaktereit az egyik ötösön rajta hagytam a kérget, a másikról pedig leszedtem.


   Ez után jöhet a legjobb rész! A minták elkészítése és felfestése! Két személyes játékról beszélünk, így 2 típusú bábut is kell készítenünk. Én szellemes és tökös bábukat festettem, de a lehetőségek száma a Halloweeni figurákban gyakorlatilag végtelen. Én most 10 különböző mintát mutatok nektek, amihez a Pinterestről és saját ötletekből merítettem!
   Első lépésként ceruzával felrajzoltam a figurák fő részeit, a kontúrt, a szemeket, szájat. Majd jöhetett a festés! Elsőként a figurákat festettem ki, majd a hátteret. Teljes száradás után belementem a részletekbe. A tököknél a világosabb részeket, ahol még látszik a zöldség falának vastagsága a faragásnál, vagy a szellemes bábuknál a háttérben az édességeket ennél a résznél festettem meg. Majd pedig feketével kontúrt készítettem, ami tudjátok, hogy a mániám. A képen látható módon kontúroztam (fekete festékkel, rettenetesen vékony ecsettel), majd a szellemeknél a "ruha" ráncolatát festettem meg világoskék színnel, és pöttyöket készítettem a szellemes fákra. Újabban ezt a körömlakkozáshoz használatos gömbös végű kis eszközzel szoktam, de régebben fogvájót használtam hozzá, az is teljesen jó volt. A körmös eszköznek annyi az előnye, hogy nem kell kidobni, és sok-sok évig jó. 
   A festékről még nem is meséltem! Temperát használok, de a legtökéletesebb az akril lenne, hiszen akkor elhagyható a 3. lépés. 
   Teljes száradás után jöhet az utolsó lépés, amikor is kap egy lakk réteget. Ha akril festéket használtok, ezt nem kell megtenni, ám ha temperát, mint én, akkor érdemes. Akrillakkot használok, színtelen verzióban. 1100 Ft körül volt, és nagyon nagyon sok fakorongot lefújtam már vele, illetve egy egész ládát és egy cserépfigurát is. Nagyon sokáig elég. Temperát azért is érdemes lefújni vele, mert kihozza a csodás élénk színét, és vízállóvá és fényessé is teszi a felületet. Ne ijedjetek meg, sötétíteni is fog rajta picit.
   Érdemes egy plusz korongot is készíteni amin próbafújást végezhettek. Ugyanis nem minden festékkel kompatibilis a lakk, például amit biztosan tudok, az az, hogy a piros pigmenteket oldja. Teljesen mindegy milyen márkájú temperát próbáltam (3 márkával is dolgoztam) ugyanúgy oldotta picit. A képen a cukorkukoricák fehér részén láthatjátok is. Illetve a tökök aurájáért is felelős, ám nekem kifejezetten tetszik így. Engem amúgy sem zavar egyébként, ugyanis ha ott vagytok mellette, és látjátok, hogy folyik, le is tudjátok egy ronggyal szedni azt a színes lakkrészt. Mikulást is készítettem a napokban és a lefolyás letörlése után csodaszép lett a fehér sapkabojt és a piros ruha is. 
   Ha pedig szeretnétek, több réteget is kaphat a még jobb végeredményért.



   Teljes száradás után pedig kőkemény csatába kezdhettek a barátaitokkal, és ami a legjobb, ajándéknak is tökéletes lehet egy Halloween szerető barátnak, rokonnak.

Anyagköltség: szerintem mindenképp a drágább kategóriába tartozik
Nehézségi fok: ha veszitek a fát, akkor könnyű, ha ti is vágjátok, akkor nehéz kategóriába esik

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése