2019. október 13., vasárnap

Halloweeni könyvjelző alkotás - calavera koponyák a természet jegyében 💀

   Sziasztok!
   Elérkeztünk az év legborzongatóbb hónapjához, az Októberhez, vele együtt pedig a Halloween ünnepi időszakához. A Halloween egy ősi kelta hagyományokból kialakult angolszász ünnep, mely hite szerint az október 31.-ei este az elhunytak szellemei visszatérnek az élők közé. Ezen a napon jelmezt öltve, tök lámpás (Jack-O'-Lantern - nagyon érdekes a története, érdemes elolvasni) faragásával, tűz gyújtásával próbálják távol tartani a lelkeket az otthonaiktól. Röviden tömören, hiszen a Halloween ennél jóval több, története is nagyon régre nyúlik vissza. A helyzet is jóval bonyolultabb annál, mint amit én felvázoltam, böngésszetek, olvassatok, nagyon érdekes ünnep, én személy szerint nagyon kedvelem, hiszen nagyon illik hozzám, és bár nem ünneplem, közel is érzem magamhoz. Egyébként hatalmas bakancslistás elemem, hogy egyszer eltölthessek egy Halloween estét egy amerikai kertvárosban.
   Ma a Könyvjelzőmaraton következő részével érkeztem hozzátok, ez az a sorozat, amelyben minden hónapban egy új könyvjelzőt készítek el saját tervek alapján. Ma egy Calavera koponyakettest hoztam el nektek, ami hosszú idő óta az egyik kedvenc könyvjelzőm lett. Tini, sőt, talán gyerek korom óta a koponya mintázat a kedvenc mintáim között van. Nem értem, mi fog meg benne, nem tudtam soha megmagyarázni, de mégis nagyon szeretem, sok sok rajzomon, festményemen megjelenítettem már, és ideje volt egy könyvjelzőt is készíteni ebben a mintakörben. 
   De nem egy egyszerű párost hoztam el nektek, hanem egy calavera koponyapárt! A calavera, más néven sugar skull, avagy cukorkoponya egy koponya formájú mexikói édesség, amelyet halottak napjára készítenek. Én most egybe vontam a Halloweeni könyvjelzővel, ugyanis mást tervezek Novemberre. Pedig mindig elmondom, hogy a két ünnep nem egy és ugyanaz, de nekem ezek a virágos, díszes koponyák mindig is Októberben voltak előtérben, tavaly például egy plüsskutyust készítettem ugyanebben a témakörben. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a koponya mindig is Halloweeni volt nekem, a virágos mintákért pedig megveszek, így mi is lehetne egy cukorkoponya mintánál tökéletesebb nekem? Ugye hogy semmi? 
   De most hogy sikeresen kiírtam mindezt magamból, vágjunk is bele, nézzük meg, hogyan készült el az ikrek!




Amire szükség lesz:

  • filcanyag:
          - alap: bézses natúr árnyalat
          - koponyák: fehér
          - száj: fekete, fehér
          - orr: fekete
          - virágszem: citromsárga, lila és vöröses narancs
  • hímzőfonal
          - kontúrok: fekete
          - keret: fekete
          - levelek: sötétzöld
  • tűfilc
  • olló
  • cérna: minden filchez passzoló szín kelleni fog, kivéve az alaphoz illő bézses natúr szín
  • aquarell ceruza
  • vázlathoz ceruza, papír
  • ragasztó

1. lépés

Készítsük el a vázlatot.


2. lépés

Vágjuk ki az alapot.


3. lépés

Vágjuk ki a részeket, ragasszuk fel, és jelöljük be egy úttal a kihímzendő részeket is!


4. lépés

Varrjunk le minden részt a megfelelő színű cérnával.


5. lépés

Hímezzünk ki minden részt. Én most fedeztem fel magamnak az osztott hímzőfonal varázsát, sokkal szebben fekszik, mint a perlé, sokkal szebben lehet ívelni vele például az indákat. 3 szállal hímeztem. A leveleket is szebben lehetne szerintem vele kitölteni, viszont a gyöngyfonalnak csodás a csillogása, így sokat dob rajta ha azzal készítitek. Preferencia kérdése, ki fogom próbálni osztottal is.


6. lépés

Ragasszuk fel a hátulját is. Én most nem terveztem rá hímezni, de természetesen az is nagyon jól nézhet ki.


7. lépés

Pelenkaöltéssel varrjuk körbe a könyvjelzőt. Én ehhez feketét választottam, szerintem ez illik hozzá a legjobban.


   És ezzel el is készült! Ha van kedvetek írjátok meg nekem komment formájában, hogy ti minek öltöznétek vagy öltöztök Halloweenkor!

Anyagköltség: mivel minden hozzá kellő anyag többszörösen felhasználható, így egy darab költsége nem magas

Nehézségi fok: alap hímző és varró tudás szükséges, időigényes, de gyorsabban megvan mint a többi könyvjelzőm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése