2019. október 13., vasárnap

Halloweeni banános-csokoládés rémmuffin | a szemek és csontok réme 👀🦴

   Borzongatóan jó napot kívánok nektek!
   Minden évben hozok nektek valami rémes süteményt, úgyhogy ezt már hagyománynak is nevezhetjük! Tavaly triplacsokis rémsütiket készítettem, tavaly előtt pedig múmiakekszeket! Idén azonban egy nagyon finom banános, enyhén fahéjas, étcsokoládés rémmuffinnal készültem nektek, vajkrémes csokoládészemes, csokoládécsontos díszítéssel! Tartsatok velem!




Hozzávalók

  A tésztához: (24 db)
  • banán                                     3 db
  • liszt                                         25 dkg
  • só                                             1 csipet
  • fahéj                                        1 csipet
  • sütőpor                                   1 csomag
  • nádcukor                               10 dkg
  • vaníliás cukor                       20 g
  • tojás                                        1 db
  • vaj                                           100 g
  • étcsokoládé                           45 g (fél tábla)

  A vajkrémhez: (12 db)
  • só                                             1 csipet só
  • tej                                            2 dl 
  • liszt                                         220 g 
  • vaj                                           200 g
  • porcukor                               60 g
  • narancssárga ételszínezék
  • rumaroma

Díszítéshez:
  • fehércsokoládé                    1 tábla (90 g)
  • étcsokoládé                          45 g (fél tábla)


Elkészítése


  1.  A lisztet összekeverjük a sütőporral, sóval, fahéjjal.
  2.  A banánokat villával összetörjük, hozzáadjuk a cukrot, a vaníliás cukrot, összekeverjük, majd a tojással és az olvasztott vajjal is összedolgozzuk. 
  3.  A lisztes és a banános részt összekeverjük.
  4.  Az étcsokoládé felét apró kockákra vágjuk, és a masszához keverjük. A másik felét a díszítéshez félretesszük.
  5.  A muffinformát kibéleljük papírral.
  6.  A sütőt előmelegítjük 180°C-ra.
  7.  A masszát a papírokba kanalazzuk. Kb 1 ek megy egy papírba az ideális méretért.
  8. 16 perc alatt készre sütjük, majd kihűtjük, közben pedig elkészítjük a szemeket és a csontokat.

  1.  A fehércsokoládét gőz fölött megolvasztjuk, esetleg temperálhatjuk is.
  2.  Eldobható habzsák, íróka, vagy nagyon pici lyukú cső segítségével félgömböket nyomunk, de készíthetünk egyszerű csontot is, 4 félgömbből és egy ezt összekötő vonalból. Ez után tegyük hűtőbe teljesen megdermedni. Én egy irattartó papucsra készítettem el a dolgokat, amibe egy vágódeszkát dugtam a könnyebb mozgathatóság érdekében.
  3.  Megolvasztjuk az étcsokoládét is.
  4.  A fehér alapok kb. közepére egy kisebb pöttyöt nyomunk, a képen is látható módon. Visszatesszük a hűtőbe és közben elkészítjük a krémet.

  1.  A tejben a lisztet és a sót csomómentesre keverjük.
  2.  Felfőzzük, sűrű péppé, majd hagyjuk teljesen kihűlni.
  3.  A vajat a porcukorral kihabosítjuk, a lisztes pépet fokozatosan adagoljuk a vajas részhez.
  4.  Majd ételszínezékkel narancssárgára színezzük, és teszünk bele rumaromát is. (Én a Fractal géles ételfestékét használtam.) De zölddel is el tudom képzelni, szerintem szuperül mutatna azzal is.

  1.  Most, hogy minden elem elkészült, össze is állíthatjuk a kis rémsütit. Először is a muffinok tetejére csillagcső segítségével a képen látható módon a narancssárga vajkrémmel elkészítettem a dekorációt. Azért is írtam 12 darabra a vajkrémet, mert nekem annyira volt szükségem, szeretem ha van olyan is, amin nincs krém, hogy lehessen válogatni. Ha az összeset fel szeretnétek díszíteni, érdemes duplázni.
  2.  Végül pedig a szemeket és a csontokat tetszőlegesen a krémbe dugjuk! Én készítettem csak szemeset, több csontosat, ahogy csak tetszik! Engedjétek szabadon a fantáziátokat!

2 megjegyzés: