2020. január 3., péntek

Könyvtakarékos kihívás tapasztalatok, átfontoltabb szabályzat! + oldalszámos verzióval 💸

Sziasztok!
   Minden év elején szoktam valamilyen olvasós kihívást megosztani veletek, ám idén arra gondoltam, hogy a tavaly útjára indított könyvtakarékos kihívásomat indítanám újra, ugyanis nagyon örültem neki, hogy velem együtt többen is végigcsináltátok! Most, hogy egy év tapasztalata áll úgymond mögöttem, sokkal összeszedettebben tudok erről az egészről írni nektek, illetve tapasztalatokat is tudok veletek megosztani!


Tapasztalatok

   Végre egy olyan kihívás, amit meg is tudtam tartani az év első napjától, egészen az utolsóig. Szerintem a pénz mennyiségét is jól lőttem be, abszolút egy olyan összeg, amit szerintem bárki tud tartani, és nem is fog hiányozni az otthoni kasszából. 5300 Ftot olvastam össze, ebben vegyesen vannak mangák, könyvek és rövid kötetek. Én már megvettem ezekből a rég vágyott köteteket, Victoria Schwab duológiáját, a Verity szörnyei sorozat 2 részét Az egy kegyetlen dalt és az Egy sötét duettet választottam. Az idei évre pedig már el is kezdtem gyűjtögetni, pont a szóban forgó Egy kegyetlen dallal kezdem az évet. Illetve elkezdtem kívánságlistára pakolni a vágyott könyveket, amikből veszek is idén párat valószínűleg, de biztos, hogy belőlük fognak kikerülni az idei könyvtakarékos pénzből a vásárlásra kerülő kötetek.
   De most nézzük is meg a jobban átgondolt kihívás szabályait!

Könyvtakarékos kihívás

  • minden elolvasott könyv után dobjunk egy perselybe 200 ftot
  • minden manga és képregény után dobjunk a perselybe 100 ft-ot
  • minden rövid mesekönyv vagy pár oldalas ismeretterjesztő könyv után 100 ft-ot
  • vékonyabb verseskötetek és vékonyabb novelláskötetek szintén 100 ft-ot érnek, viszont a vastagabb verses és novellás műveket regénynek számolva 200 ft értékben számoljuk
  • nekem hasznos volt, hogy egy kis füzetben vezettem az olvasásokat. Melléjük írtam, hogy mennyit dobtam be értük, mennyit olvastam az adott hónapban és mennyit addig az évben. Majd decemberben egy rövid összegzésként a lap aljára felírtam a 2019-es összegeket. Persze ha nincs kedvetek írni, vagy lapot, füzetet használni erre, egy moly.hu polc is hasznos és könnyen kezelhető. Kreatív emberkék pedig BUJO formájában is elkészíthetik. Én is úgy szeretném majd de egyszerűen nem találok pontozott füzetet elfogadható áron.
  • az összegyűlt összeghez én már decemberben hozzányúltam, ugyanis nekem összegyűlt akkorra annyi, hogy meg tudtam venni a Schwab köteteket, de jobb esetben a következő év január elsejéig tart a kihívás
  • a pénzhez év közben nem nyúlunk hozzá, ki nem vehető belőle, viszont ha év végén hiányzik a könyvekhez még egy kicsi, pótolható hozzá
  • én úgy vettem észre, hogy amint kiolvastam a könyvet. célszerű volt rögtön bedobni a pénzt, nem halogatni, ugyanis nekem például kiment a fejemből mikor nem dobtam be azonnal
   Tulajdonképpen ilyen egyszerű az egész. Olvassunk, motiváljuk magunkat, hogy minél többször tegyük ezt, és spóroljunk össze pár könyvre idén is! Viszont tudom, hogy vagytok sokan, akik a vaskos köteteket preferáljátok, ezért arra gondoltam, létrehozom ennek a kihívásnak egy oldalszámos verzióját. Itt a lényeg nem az elolvasott könyvek mennyisége, hanem az elolvasott oldalak száma. Ezt a verziót azoknak ajánlom akik kevesebb (oldalszámú) könyvet olvasnak, hiszen ha 50.000 oldalt olvasol egy évben akkor az 50.000 ft a kihívásban. Ez esetben inkább a darabszámosat tudom ajánlani.

Könyvtakarékos kihívás - oldalszámokkal


  • sokat számolgattam, de végül arra jutottam, hogy 100 ft/100 oldal az, ami a legegyszerűbb lehet. Így tehát egy 500 oldalas könyv esetében 500 ft amit a könyvért bedobhatsz a dobozodba, perselyedbe.
  • nem kerek oldalszám esetén pl.: 535 oldal, a 35 ft-ot (1 ft/oldallal számoltam a kihívásnál) is dobd be, így nem kell annyira számolgatni. Ha a számot kerekíteni kell (pl: az oldalszám 1-re, 2-re, 3-ra vagy 4-re végződik), én az ötösre kerekítés szabályait választanám.
  • a többi szabály ugyanaz, mint a sima darabszámos kihívásnál
  • ha pro tag vagy a moly.hu automatikusan vezeti az elolvasott oldalaidat az elolvasott könyveknél, de ha te sem vagy pro, akárcsak én, polcon vagy füzetben is tudod vezetni
  • ha sokallod a 100ft/100 oldal összeget vagy vaskos és mellé még sok könyvet is olvasol, nyugodtan csökkentsd 50 ft/100 oldalra (0,5 ft-ot számolj 1 oldalra, nem kerek összegeknél pedig használd az ötösre kerekítés szabályait)



Ismét arra szeretnélek megkérni titeket, hogy jelezzétek nekem itt, ha velem tartotok a kihívásban, hogy tudjam! És ha előző évben is velem tartottatok, mindenképp írjátok meg, mennyit sikerült összegyűjtenetek! Melyik kihívást csináljátok 2020-ban? Az oldal vagy a darabszámosat?



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése