2020. január 15., szerda

Pizzás csigák darálthússsal, sajttal, pizzakrémmel bazsalikomos-oregánós kelt tésztában, ropogós sajttal a tetején 🍕

Sziasztok!
   Ahogy ígértem, idén több figyelmet fordítok majd a receptes posztokra is. Kezdjük is egy sós finomsággal, egy iszonyatosan finom pizzás csiga recepttel készültem nektek, amelyet a hétvégén sütöttem meg először, és a család is teljesen oda volt érte. Puha a tésztája, fűszeres az egész csiga, ropog a sajt a tetején, és megmelegítve másnap sőt, harmadnap is fogyasztható, de mint minden, ez is frissen a legízletesebb. Mikor melegen kikerül a sütőből és terjed a pizza illata a lakásban, az a legjobb. Az egyik kedvenc csigám volt, amit eddig készítettem és azt kell mondjam, biztosan nem ez volt az utolsó, iskolába, munkahelyre, nasinak, ebédnek és vacsorának is tökéletes péksütemény. Egy kis ketchup a tetején pedig még tovább emeli az ízeket.
   Amit még fontos tudni, hogy 1 kg tésztából 31 db közepes méretű csiga lett, a sütés módja pedig hőlégkeveréses volt, mert egyszerre 2 tepsi csiga sült.




Hozzávalók a tésztához:

  • liszt                                    1 kg
  • élesztő                               50 g
  • víz                                      2 dl
  • tej                                       2 dl
  • olaj                                     8 ek
  • kristálycukor                   1 teáskanál
  • só                                       5 mokkáskanál
  • oregánó                            1 mokkáskanál
  • bazsalikom                      fél zacskóval tettem bele, nagyon szeretem

Hozzávalók a töltelékhez:

  • darált hús                         0,5 kg
  • só 
  • bors
  • majoránna
  • sajt
  • pizzakrém

A tetejére:

  • tojás                                   1 db
  • sajt                                     ( a tetejére és a töltéshez összesen 20 dkg-ot használtam)

Elkészítése:

  1.  Felfuttatjuk az élesztőt a kristálycukorral elkevert langyos tejben.
  2.  A lisztben elkeverjük a sót, az oregánót és a bazsalikomot.
  3.  A langyos vízhez hozzáöntjük az olajat.
  4.  Ha felfutott az élesztő, a lisztes rész közepébe mélyedést készítünk, ide öntjük a felfutott élesztőt, és a vizet, olajat. 
  5.  Összegyúrjuk, ha szükséges, langyos vizet adunk hozzá.
  6.  1 óra alatt duplájára kelesztjük meleg helyen.
  7.  Elkészítjük a darált húst. Sózzuk, borsozzuk, majoránnázzuk ízlés szerint és fedő alatt készre pároljuk.
  8. Ha megkelt a tészta, kinyújtjuk kb. 0,5 cm vastagra.
  9.  A kinyújtott tésztát megkenjük pizzakrémmel (keverhetjük otthon is sűrített paradicsomból és olasz fűszerekből, de én személy szerint a tubusos boltit is nagyon szeretem, a Kalocsai a kedvencem, ehhez is azt használtam.), rászórjuk az elkészült darált húst, és megszórjuk egy kis reszelt sajttal, annyival, hogy a tetejére is bőven jusson.
  10.  Feltekerjük a tésztát a hosszabb oldalán.
  11.  Kb. 2 centinként felvágjuk a tekercset, a végét a csiga alá hajtjuk és sütőpapíros lemezre téve kicsit meg is lapítjuk a tenyerünkkel.
  12.  Előmelegítjük a sütőt 180°C-ra, amíg melegszik, hagyjuk a csigákat kelni, közben lekenjük egész tojással, és a tetejét jól megsajtozzuk.
  13. 180°C-on kb. 25 perc alatt készre sütjük. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése