2020. január 28., kedd

Réges-régen, egy messzi-messzi galaxisban... | The Mandalorian - Baby Yoda könyvjelzőalkotás! 🌌

   Sziasztok!
   Ha valaki megnyitotta év elején bármelyik internetes böngészőjét, egy dolog biztos volt; hogy szembe jön vele a The Mandalorian sorozat, és ami még biztosabb, hogy maga Baby Yoda fog boci szemekkel farkasszemet nézni velünk. A The Mandalorian sorozat ezt a hihetetlen népszerűségét a Star Wars franchise hatalmas rajongótáborán kívül jócskán köszönheti a legaranyosabb lénynek az egész univerzumban, ez által mozgatva meg olyan embereket is, akik alapból nem a franchise rajongói (👋). Úgy hiszem, Baby Yoda népszerűsége máig töretlen, én magam is úgy gondolom, hogy kevés aranyosabb dolgot láttam nála, az óriási szemei, a hatalmas ruhái, az apró kezei... mint egy kisbaba, egy kiskutya, 2 zacskó vattacukor és cukorszirup keveréke, úgy hat az emberre. Én sem tudtam elmenni mellette, az az igazság, hogy mindenképp legalább egy könyvjelző formájában szerettem volna magaménak tudni a legikonikusabb jelenetek egyikét. Így hát el is hoztam nektek a januári alkotást, a Baby Yoda könyvjelzőt!




Amire szükség lesz:

  • filcanyag: zöld, világosbarna, sötétbarna, szürke és fekete
  • cérna: világosbarna, sötétbarna, zöld, fekete
  • ragasztó
  • olló
  • hímzőfonal: világoszöld (én 2 árnyalatot használtam: a hátoldalához egy sárgásabb tónusú osztottat (6 szálas, abból hárommal hímzek), a szélén a kerethez pedig egy tiszta világoszöld árnyalatú perlé gyöngyfonalat), fehér (perlé gyöngyfonal), fekete (6 szálas fonal, 3 szállal hímzek)
  • tűfilc (a kihímzendő részek felrajzolásához és a papírsablon vázlat elkészítéséhez)
  • vázlathoz papír, ceruza, vonalzó


1. lépés

Készítsük el a vázlatot, a rajzot, ami alapján dolgozni fogunk.


2. lépés

Vágjuk ki az alapot és a hátsó oldalt is.


3. lépés

Vágjunk ki minden egyes elemet és ragasszuk is fel őket. Minden kihímzendő részt felrajzolunk fekete filccel. A pohár szájának íve kimaradt ezen a képen, én azt utólag pótoltam.


4. lépés

Minden részt varrjunk le a megfelelő színű cérnával!


5. lépés

Kihímzünk mindent. Az összes fekete rész 6 szálas osztott hímzőfonallal készült, melynek 3 szálával hímzek. Ha valamelyik könyvjelzőmnél nagyon vékony vonalakra lenne szükség (pl.: emberi karaktereknél szemhéj esetén) azt 2 szállal szoktam. A szem fénye perlé gyöngyfonallal készül, aminek van egy kellemes fénye. És amire rádöbbentem, az az, hogy kimosni nagyon nagy előny. Ki lehet ugyanis ebben az állapotában, mielőtt a hátsó oldalt ráragasztanánk. Eddig nem mertem, nehogy baja essen a színeknek, de az ellenkezője történt. A színek világosabbak lettek (elég ha az előző képpel hasonlítjátok össze!), szebb lett az egész! Az üzletben is kerülhet rá por, de otthon is, és az ezzel eltávolítható. Én a kézi mosást ajánlom, hamar megvan, langyos vízben, samponnal. Ráadásul finom illata is lesz. Utána konvektorra tettem, és hamar meg is száradt.


6. lépés

Miután felírjuk a hátsó oldalra a szöveget hímezzük ki. Én a May the Force be with you! feliratot választottam, ami bár nem The Mandalorian, de könyvolvasáshoz ez tökéletesen illik, néha kell az Erő, hogy be bírjunk fejezni egyes regényeket. Most pedig már Yoda maga és az Erő is velem lehet olvasás közben! És tulajdonképp az univerzum stimmel!
Ezt is kimostam, mert a filc elszínezte a fonalat (sajnos ha világossal hímzünk, ezzel számolni kell), és az is tökéletesen kijött.


7. lépés

Készítsük el a keret hímzését pelenkaöltéssel. Erről nem készítettem külön képet, a végeredményt a legelső, fő képen láthatjátok!

Anyagköltség: egy darabra elosztva nem magas
Nehézségi fok: időigényes, alap hímző és varró tudás szükséges

Hamarosan egy új bejegyzésben találkozunk, addig pedig... Az Erő legyen veletek!                 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése