2020. április 12., vasárnap

Tradicionális tojásfestés | csodálatos gyimesi minták maratott technikával 🥚

 Sziasztok!

Kellemes Húsvéti Ünnepeket Kívánok Mindenkinek! Ma az egyik legegyszerűbb tojásfestési technikáról hoztam egy rövid bejegyzést! Én ez előtt bevallom még soha nem készítettem tradicionális, népi írott tojásokat, de hatalmas szerencsém van, ugyanis iszonyatosan kreatív iskolába járhatok, és megkaptam a világ legzseniálisabb beadandó feladatát, a tojásírást. Nagyon hálás vagyok érte, hogy kipróbálhattam ezt a technikát, ugyanis biztos vagyok benne, hogy ezentúl kizárólag így fogok tojást díszíteni, ugyanis a végeredmény felülmúlta minden várakozásomat, és még sosem élveztem ennyire a húsvéti készülődést. Ezért is gondoltam, hogy megosztom veletek a készítés folyamatát, hátha nektek is kedvetek támad még egy két szépséget alkotni!




Amire szükség lesz:

  • tojás
  • víz
  • vöröshagyma héj
  • ecet (20%)
  • fogpiszkáló
  • szalonnabőr

1. lépés

A tojásokat főzzük meg egy edényben a hagyma héjával. Minél több hagymahéjat teszünk a vízbe, annál intenzívebb lesz a vörös szín. Minél világosabb a tojás, annál elütőbb lesz a minta. Jó sokáig kell főzni hogy szép legyen, én közel 1 órán át főztem őket! Utána vegyük ki őket és hagyjuk kihűlni.

2. lépés

Utána már csak a díszítés marad hátra. A fogpiszkálót mártsuk az ecetbe és egyszerűen marassuk le a színt a tojás felületéről. Egy vonalon húzzuk át a fogpiszkálót többször, ahogy ebben a rövid videóban is láthatjátok! Én a vége felé jöttem rá, hogy nekem az volt a legegyszerűbb, ha ecettel "előrajzoltam. Tehát például virágsziromnál ecettel megrajzoltam a szirmot, majd utána a megrajzolt íven ledörzsöltem.


3. lépés

Utolsó lépésként pedig átdörzsöljük a tojást szalonnabőrrel, hogy szép fényesek legyenek.

   A csodálatos mintákat itt találjátok, van belőlük bőséggel! Érdemes megnézni a neveiket is, igen érdekes! Az én mintáim lentről felfelé a képen: Zsuzska, Almavirág, Nyúlfüles, Rózsa, Tekerőlevél, Almalapi és végül a Papvirág!

   Számtalan előnye van annak, hogy ha ezt a tojásfestési módszert választjátok. Teljes mértékben környezetbarát, a végeredmény csodálatos, fantasztikusan kreatív, olcsó, és egyszerű technika. Én csak arra tudlak benneteket biztatni, hogy próbáljátok ki, nem fogjátok megbánni! Először furcsa lesz egy domború felületen alkotni, de ha ráérez az ember, utána már szinte adja magát. Jó alkotást kívánok mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése