2016. szeptember 18., vasárnap

Könyvértékelő - Leiner Laura - SZJG 4. - Barátok 🤝



  Én, és a magyar írók sohasem ápoltunk jó kapcsolatot, valahogy sosem tudtak megfogni. De azt kell mondanom, hogy a mostani magyar írók (pl.: Leiner Laura, Lakatos Levente, Vivien Holloway, John Cure stb... stb...) egyre jobbak és jobbak, mind közül a legnagyobb kedvencem pedig Leiner Laura. Egyszerűen imádom az írásait, mert nem csak ő van benne, hanem mi, rajongói is.

  Egy ilyen könyve a Szent Johanna Gimi is. Igen, én benne érzem magamat ebben a kötetben, hisz tipikus Reni vagyok a való életben. Körülöttem senki sem szeret olvasni (max. 1-2. barátom) és mindenki úgy néz rám az olvasási szenvedélyem miatt, mintha legalább egy UFÓ lennék. Visszahúzódó vagyok, és van egy fiú és egy lány legjobb barátom. Szeretek tanulni, és mindenről tudni (okééééééééééé, a matekot utálom, ez nem Renis, de ez van. Gyűlölöm.), és érdekel a fotózás és az újságírás. És azt is tudom, milyen odalenni valakiért, aki nincs oda értem. (Bááááááááááár, ez Reni esetében nincs így, csak úgy tudja, de az már más piskóta.) Egy kicsit Virág is vagyok. Imádok rajzolni, és folyton változik a stílusom. Rajongok egy csomó tinisztárért is, ami egyezik Virággal, például imádom az Odaátot, de Renivel értek egyet, mert #TeamDean vagyok. ☺


  És ezért is szerettem ezt a könyvet. Viszont számomra ez a rész volt a legeslegszomorúbb rész mind közül. A végén nem türtőztettem magam, és kegyetlenül sírtam Arnoldért (Ciki, nem ciki) (#imádomNeményit), aki az egyik kedvenc karakterem mind közül. Nem csak a gördeszka meg a napszemcsi ultramenő, hanem az ha valaki okos. Legalábbis számomra ha egy srác okos, az bizony szexi. 


De kezdjük az elején!


Imádom a kis közösségi oldalas "bevezetőt"! Itt a "szereplők" önmaguk lehetnek, márpedig Laura karakterei szó szerint életre kelnek. Zseniális karaktereket képes létrehozni. A Szent Johanna Gimi egy tipikusan olyan könyv, ahol ha idegesítő valaki, akkor imádjuk, ha menő valaki, imádjuk, ha csupán létezik akkor pedig azért imádjuk.

Nem tudok kiemelni kedvenc karaktert, mert mindenkiben van valami, amit szerethetek, és nagyon sokáig tartana kiemelni mindenkit. 

Bővelkedett az "állam leesik, ez mégis mi a kürtős kalács volt" jelenetekben.



Figyelem! A nyugalom megzavarására alkalmas jelenet jön.
Aki nem olvasta a kötetet, és szeretné ugorja át ezt a részt, mert SPOILER KÖVETKEZIK! Görgetés csak saját felelősségre!

Ha belegörbülök sem jöttem volna rá, hogy Kinga szerelmes Zsoltiba! Bár ha belegondolok, szerintem marha jó páros lennének. És nagyon drukkolok nekik. Szerintem Kinga amúgy is unatkozna egy Olivér típusú srác mellett (mint jelen esetben is), így Zsolti, a humorzsák amúgy is jó választás.

A másik páros... Virág és Ricsi... Hát az állam leesett. Először is azért, mert Laura 2,5 olyan párost tett ebbe a könyvbe, hogy az fenomenális. Ha Zsoltira és Kingára nem gondoltam, akkor Ricsire és Virágra még kevésbé, de annyira passzolnak, hogy én azt elénekelni nem tudom.

Jó, a 0,5. páros annyira egyértelmű volt. Arnold annyira nyilvánvalóan a férfi Reni, hogy ilyen még a Disney mesékben sincs. És az a csók... Hát én fangörcsöt kaptam. Igazából hatalmas Arnold rajongó vagyok, és az a kis (nagy) vitájuk Cortezzel... fenomenális volt, ahogy cukkolták egymást. Ez a féltékenység... nagyon jót szórakoztam! Viszont Arnold és Reni tökéletes barátok, szerintem mint szerelmes pár, nem tudtak volna ennyire jó párost alkotni. 
És Arnold utazása miatt ez a folyamatos szomorú hangulat... Cry me a riveeeeeer :((


Cortez ugyanaz a tipikus rosszfiú, aki számtalan könyvben megjelenik. Reni helyében egy-két nyaklevest azért adtam volna neki, de Reni nem az a lány. (Bár csak egy szavába került volna és Kinga ugrik. Oké, imádom Kingát.) És tényleg tipikusan az a srác, akibe mindenki szerelmes lesz. Mondjuk engem néha kimondottan felidegesített, de azért aranyos. És azt hiszem Renihez is illene. Mindenesetre kíváncsi vagyok mi lesz ebből.

"(…) nálam jobban senki nem tudja, hogy milyen reménytelenül, kínlódva és fájdalmasan szeretni valakit, aki olykor emberszámba se vesz."


Spoiler végeeeeeeeee!

A borítók közül számomra mindig is a Cicerós lesz a kedvenc. Az L&L-es is szép, ez a halvány sárga szín kimondottan tetszik, de nekem a Cicerós adja igazán vissza ennek a könyvnek a hangulatát, és sokkal figyelemfelkeltőbb. Ha bemegyek egy könyvesboltba a régi borító élénksárga színe garantáltan odavonzza a tekintetet.


Értékelés
5/5





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése