2019. január 28., hétfő

Mangapercek - Hiro Fujiwara - Maid-sama! 1-5. ☕

   Ha olvastátok az évösszegző bejegyzésemet, akkor biztosan emlékeztek rá, hogy fontos pont volt benne az, hogy közelebb szeretném hozni az olvasóimhoz ezt a Japán világot, ezért egy nem új, de rendszeressé tett sorozattal jelentkezem majd minden hónapban, a Mangapercekkel. Ebben a sorozatban mangasorozatokat, esetleg önálló kötetet vagy egy hosszabb széria pár részét vesszük górcső alá. A decemberi hónapban az Assassination Classroom első négy részébe tekintettünk bele, ami egy izgalmas, lányoknak és fiúknak egyaránt ajánlott manga egy sárga lényről és egy orvgyilkos osztályról. 
   Ma viszont egy inkább lányoknak ajánlott mangával érkezem, amit lehet, hogy sokan ismertek, hiszen anime formájában is igen népszerű shoujo műről (fiatal lányoknak szóló általában romatikus műfajú alkotások) van szó, ez pedig nem más, mint a Maid-sama! ismertebb nevén a Kaichou wa Maid-sama!


A történet az első:

A kép forrása: animeaddicts.hu
    A történet középpontjában Ayuzawa Misaki áll, aki egy igazán harcias elnök a Seika Középiskolában, ami eredetileg egy fiú iskola volt, így sokkal többen vannak a srácok, mint a lányok. Misaki utálja a fiúkat, és célja, hogy megnevelje őket (utálják is érte rengetegen) és minél több lány tanulót csábítson az iskolába. Iszonyatosan keményen dolgozik, elnökként és otthon is, illetve a munkahelyén is. Hiszen Misakinak van egy titka, egy cselédlány cosplay kávézóban dolgozik. Erre a titkára jön rá Usui Takumi, az iskola egyik legnépszerűbb, leghelyesebb és legtehetségesebb diákja. Nem célja, hogy elárulja Misaki titkát, inkább a Maid Latte törzsvendége lesz. Usui nyomulását Misaki állandóan visszautasítja, szerinte Usui egy perverz űrlény (nyilván nem). A történet kettejük románca, a Seika és a Maid Latte köré épül, illetve egy jó kis szereplőgárda köré, akiknek mind megvan a szerepe a történetben, és mindenki dob rajta hihetetlenül sokat. Szerintem lehetetlen őket nem szeretni. Együtt keverednek bonyodalmakba, együtt élnek meg mindent. Nincsenek démonok, szellemek, sci-fi elemek, csak nem tipikus élethelyzetek, amik sokszor abszurdak, viccesek, szomorúak, épp ezért érzi az olvasó annyira magáénak. 
   Nagyon szeretem ezt a sorozatot, anime formájában ismerkedtem meg először vele, egyike volt azoknak az animéknek, amelyeket először láttam. Főként a humora szerettette meg magát ennyire velem, illetve a karakterek, főleg Misaki és Usui. 
    Usui azért, mert nem próbál meg tökéletes lenni, de mégis az olvasó szemében az. Vicces, aranyos, és még hősies is, tényleg bármilyen helyzetben képes lenne mindent eldobni Misakiért, aki az első öt kötetben bár érdeklődést mutat iránta, egy csókon kívül semmilyen jellegű kapcsolatba nem kerül vele. Összetűzéseik és ellentéteik biztosítanak állandó szórakozást és izgalmat az olvasó számára. Összességében remek karakternek tartom, aki bár klisésen tökéletes, mégis imádni való.
   Misaki volt a kedvenc karakterem az egész történetben. Nem csak azért, mert őt ismertem meg a leginkább, hanem mert remek személyisége van. Imádtam, mikor ordibál a fiúkkal, a szélsőséges reakcióit egyes élethelyzetekre. Bármit megtesz a barátaiért, szó szerint bármit, és ez egy nagyon becsülendő tulajdonság. Ő maga nem a vicces személyiségű karakterek táborát erősíti, de neki köszönhetünk nagyon sok vicces szituációt.
A kép forrása: animeaddicts.hu
   Összességében nagyon szerettem ennek a sorozatnak az első 5 részért, hiszen egy könnyed limonádétörténet, gyorsan lehet haladni vele, humoros (igen leírtam már kiscsilliószor, ne haragudjatok, de tényleg az), aranyos, összességében remek kikapcsolódást nyújt.
   Mindig szeretem ha a mangaka kommunikál a karakterein keresztül az olvasókkal, és esetleg extra fejezetekben figyelembe veszi a kívánságaikat. Hiro Fujiwara pedig remekül teljesített. Marha jó ötlet volt a kérdéssarok, ahol a karakterei válaszoltak a nekik szánt kérdésekre, az ötletes extra fejezetek, a lapok szélein néha felbukkanó szereplőbemutatók. Nagyon jól készítette el ezt a mangasorozatot, én bátran ajánlom bárkinek, aki szereti a romantikus történeteket!

Anime - mi a helyzet "filmes" fronton?

A kép forrása: animeaddicts.hu
   Ahogy fentebb is írtam, én elsőként anime formájában ismertem meg a történetet, és nagyon szerettem. Egy csomó 
részre emlékszem belőle, és így visszagondolva igyekezett hű maradni a mangához. Én nagyon szerettem, ajánlani tudom csak.

Grafika - a manga legfontosabb eleme:

   Nagyon szép! Az érzelemábrázolásban és arckifejezésekben szerintem kiemelkedő, Usui pedig olyan gyönyörű, mint egy festmény. Nem riad vissza a chibi szerű ábrázolásoktól sem, de ugyanúgy alkalmazza a részletességet is. Minden eszköze megvan ahhoz, hogy egy csodát alkosson!


A lényeg, hogy ne várjatok tőle világmegváltó gondolatokat és csodákat, és akkor nagyon fogjátok szeretni! Külön külön 5*-ra értékeltem a részeket, és egyben is szeretném neki megadni!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése