2019. szeptember 29., vasárnap

Szalma Sándor, a madárijesztő - cserépfigura készítése lépésről lépésre 🌽

   Már egy jó ideje szemezek a Pinteresten ezekkel a szuperaranyos kis cserépfigurákkal, amely végtelen sok mintával és karakterrel létezik, elkészítésüknél csak a képzelet szabhat határt! Ma én is mutatok egy újabb verziót arra, hogyan is készülhet el egy ilyen figura. Én egy őszi darabot hoztam el, ma elkészítjük Sanyit, a madárijesztőt! Hamarosan szeretnék még egy társat is mellé, egy csajszi madárijesztőt, Gizit! Hiszen Sanyika nem unatkozhat itt november végéig egyedül! De most vágjunk is bele, nézzük lépésről lépésre, hogyan készült Szalma Sándor!




Amire szükség lesz:

  • cserép (4 kisebb és 2 nagyobb, ennek a mérete változhat. Ennél pl. a nagy cserép (tehát a fej és a törzs) 5 cm átmérőjű cserépből készült, a végtagok pedig 2,2-2,3 cm-es átmérőjű darabok, magasságuk 4,5 és 2,2-2,3 cm. De kaphatóak óriási cserepek is, kinek mi tetszik.)
  • madzag
  • ragasztópisztoly és töltelék
  • piros-fehér kockás szalag
  • sárga zsákvászon szalag
  • tempera
  • 2 db fagomb
  • alkoholos tűfilc
  • szalma (opcionális)
  • ecset
  • víz
  • olló

1. lépés

Fessük meg a nekünk tetsző színnel a cserepeinket! 
Én temperával készítettem el, ami nem a legjobb megoldás, inkább akrilfestékkel, ha nektek van. A tempera is egész jól fog rá, ráadásul hamar szárad, de ezt csak akkor tudom ajánlani, ha nem éri víz semmiféleképpen. Nekem ezért volt megfelelő, ugyanis a könyvespolcomat díszíti, ahová nem kerülhet víz amúgy sem. Esetleg ha mégsem használnátok akrilt, a temperás festést akrillakkal le is lehet fújni, viszont akkor tűfilcet ne használjatok, hanem a kontúrokat fessétek! És előbb teszteljetek! Nem minden festék bírja a lakkot, van amelyik rettenetesen csúnya lesz tőle, így mielőtt nekiesnétek a kész mű lefújásának, mindenképp végezzetek próbát! Esetleg a filcet is ki lehet próbálni, hátha van olyan amelyiknek szép a végeredménye lakkal is, és akkor nem kell festeni a kontúrt. 
Én most festek fára temperával (karácsonyfadísz) és utána lefújom akrillakkal, és tökéletesen vízálló, bár a színek végeredményben sötétebbek lesznek, mint simán.


2. lépés

Készítsük el a ruháját! 
Elsőként a zsákvászon szalagot tekertem rá és ragasztottam fel a kis testére, mintha csak egy kis mellényt viselne. Bevallom, kegyetlenül megszenvedtem vele, nem akart úgy állni, ahogy én azt szerettem volna, de végül sikerrel jártam. A titok az volt, hogy a végét nem egyenesen vágtam le, hanem kissé ferdén, így olyan hatása van, mintha hátul rövidebb lenne a mellénye, elől pedig hosszabb.
Utána a kockás szalagból levágtam 2 akkora hosszúságú csíkot, mint a cserép magassága. Félbe hajtva összeragasztjuk, ne felejtsük el a széleit vagy ragasztóval vagy égetéssel tisztázni. Végül felragasztjuk mellényre a képen látható módon, mintha szegélyezve lenne a ruha.
Utána én gallért is készítettem ugyanebből a szalagból. A szükségesnél jóval hosszabb szalagot vágtam le, akkorát, hogy még lehessen egy aranyos kis csokornyakkendőt is kötni a nyakába. A szalag közepe kb. a figura tarkójához essen! Ezután csak ragasszuk fel, és száradás után kössük meg a masnit.
Végül csak 2 gombra lesz szükség, amihez én a lehető legnatúrabb vonalat követve fagombokat választottam. Ezeket egy oldalra felragasztottam.


3. lépés

Jöhetnek a végtagok!
Én először a lábakat ragasztottam be. 2 egyforma hosszúságú, a karoknál hosszabb, de méretileg teljesen mindegy mekkora madzagdarabot vágtam le, a végére csomót kötöttem, hisz azon áll meg a cserép, amelyet ragasztás előtt felfűztem (kezek esetén ugyanígy), majd pedig jó alaposan, a képen látható módon beragasztottam a cserép belsejébe, úgy, hogy körülbelül egyenlő távolságra legyenek a ruha közepétől. 
A karok egyszerűbbek voltak. A lábnál rövidebb madzagokat vágtam (akkorákat, hogy ha ül, maga mellé tudja tenni a kezeit), melyeket a cserép alján, azaz ez esetben tetején látható apró lyukba dugtam, és belülről jó adag ragasztóval beragasztottam. Nagy cserép esetén, ha befér a kezetek, jó ha még egy csomót is tudtok belülről kötni, sőt, ha tudtok, belülre ragasztót sem kell használni.  


4. lépés

A fejet a törzsre ragasztjuk!


+1 lépés

Ha szeretnétek, a fejébe lehet szalmát is ragasztani, hiszen kitömött kis figura, és jól áll neki a haj is. A szalmákat méretre vágtam, és egyesével a végét ragasztózva beragasztottam őket. Majd kicsit megtörögettem a szálakat, hogy ne tűnjön túl műnek, természetes hatást szerettem volna elérni. 
De természetesen ez a lépés teljesen elhagyható, nekem is tetszett haj nélkül is.

   Ha Gizi is elkészül, mindenképp megosztom majd az Instagram oldalamon, így érdemes ott is követni gyakoribb tartalomért! Hamarosan pedig új bejegyzésben találkozunk, lassan érkezem a Halloweeni bejegyzésekkel, amik remélem, hogy jó értelemben lesznek majd rémesek!

Nehézségi fok: nem mondanám nehéznek, sem időigényesnek
Anyagköltség: hát, ha sok mindent kell venni, tud drága lenni. Csak a cserép (a picikből) 500 Ft körül van. A nagyról ne is beszéljünk. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése