2018. december 3., hétfő

Blogmas #3 - Pinterest inspirálta üdvözlőlapok újratöltve + elkészítési útmutató 📇

   Végre volt időm, és megfestettem az összes családtagomnak és barátomnak az ajándékuk mellé mindig passzoló karácsonyi üdvözlőlapokat, ugyanis én szerintem eddig még maximum egyszer vettem, minden évben én festem őket! Idén nem volt tervben, hogy egy konkrét téma köré építsem a dizájnt, de végül a fénysorok a legtöbb darabon visszaköszönnek, így idén a téma a "Fény" lett! Most 5 mintát mutatok meg nektek, amiket a Pinterest pinjei inspiráltak, viszont én mindet átalakítottam, egyet pedig terveztem is! A legbonyolultabb elkészítését megmutatom nektek ebben a bejegyzésben, és egy mosogatószeres, festékes, buborékos dekorációs technikát is mutatok nektek, amit én már 2. éve előszeretettel használok! Tartsatok hát velem a 3. karácsonyi készülődős napomon!


Nincs karácsony... Unikornis nélkül???

   Ebben az évben töretlenül hódítottak ezek a pufi, rózsaszín pónik, és én is imádom őket, ezért is terveztem egyet karácsonyi kivitelben, a szalagot viszont netről néztem, mert fogalmam sem volt, hogyan néz ki egy ilyen stílusú szalag. Viszont a lovacska teljesen saját, úgyhogy használjátok nyugodtan és készítsétek el ti is! 
Itt már visszaköszönt az égősor minta, szerintem nagyon feldob bármilyen egyszerű kis képeslapot!
Amire szükség volt: tempera, víz, ecset, filc, aquarell papír, ceruza, radír


Fa-la-la-la-lla-la-la-ma, la-la-la-la-lla-la-la-la-ma!

Ugye, hogy te is énekelve olvastad fel! 
Az eredeti pin ez volt, de igyekeztem nagyon belevinni a saját stílusomat. Felhő szerű szőrt alkottam neki, nagyobb arcot, egészen más szövegbuborékot, tájat és aranyló hópelyheket festettem rá, és láma barátunk belehuppant a dekordobozba, hogy aztán égősorba tekeredve mosolyogva várja a karácsonyt! Nyomokban hasonlít az alapötletre, de szerintem sikerült teljesen átalakítani. Talán az egyik kedvencem lett ez idén.
Ugyanarra volt szükség hozzá, mint az unikornis esetében.


Sárga is, csúszik is, de legalább finom

Szerintem a banán a világ legfinomabb gyümölcse, ilyenkor töménytelen mennyiségben képes vagyok megenni belőle. Nos, biztos vagyok benne, hogy ezután az esés után répaorrú barátunk már nem ezt gondolja.
Az eredeti ötlet kicsit minimalistább, mint amit én szeretek, ezért picit "valósághűbbre" varázsoltam, hozzáadtam plusz havat, és árnyékokat. Az árnyékolás mindig nagyon sokat dob a dolgokon. No, meg az OH, SHIT felirat a sarokban.
Filc kivételével ugyanazok a dolgok kellenek hozzá, mint a többihez.


Fáznak-e a jegesmedvék??

A mi jegesmacink ebben a jó meleg kék pulcsiban biztosan nem fog, pláne, ha még ilyen menő mintás is! Ez volt az az ötlet, amin nem igazán alakítgattam, nekem nagyon tetszett, az alapkoncepciót teljesen meghagytam, csak az égősorokat toldottam hozzá, illetve a pulcsi mintáját alakítottam át. Illetve az arcon változtattam picit, de nem sokat. Az eredeti még így is sokkal de sokkal jobb, mint az enyém (a hátteret szerintem iszonyatosan elcsesztem, sokkal világosabbat akartam és foltos is lett...), viszont nekem így is tökéletesen megfelel, remélem örülni fog majd az, aki kapja.


Ablak a Karácsonyra

Ez volt az az ötlet, ami a legjobban tetszett mind közül, és ezzel volt a legtöbb meló is, ugyanis TERMÉSZETESEN én teljesen máshogy képzeltem el, mint az eredeti ötletben! És ezt a TERMÉSZETESENT értsétek úgy, hogy általában egy IDIÓTA vagyok és mindent TÚLBONYOLÍTOK! Nekem nem jó a szürkés kőfal...nem nekem TÉGLAFAL kell. Eddig ez oké, megvalósítható. DE HOGY MI A MEGVESZEKEDETT MARI NÉNI TÉRDE KALÁCSÁÉRT KELLETT NEKEM KÜLÖN KIVÁGNI AZT AZ ABLAKOT, AZT NEM TUDOM! Mindezzel nem is lenne probléma. DE, HOGY MIÉRT VAGYOK OLYAN SZERENCSÉTLEN, HOGY FERDÉN PATTINTOM FEL AZ ABLAKOT A FALRA, na azt magyarázzátok el nekem. Eszeveszettül méricskéltem, úgy mint valami címeres ökör, erre sikerült ferdén rakni. Tapsot. Egyébként talán nem látszik annyira, mert sokat torzítanak a téglák, de eléggé csálé...


Mindenesetre úgy félig elégedett vagyok vele, és a csálésága ellenére szeretem, így arra gondoltam, hogy megmutatom nektek ebben a bejegyzésben nagy vonalakban, hogyan is készült el ez a karácsonyi ablakocska.

Amire szükség lesz:

  • szivacs (amiből egy pici, téglalap alakú formát kivágunk)
  • olló
  • snitzer
  • ragasztó
  • tempera (barna, világos és sötét zöld, sárga, világoskék, fehér, a gömbökhöz bármilyen)
  • pompon (3 db, piros)
  • aquarell lap

1. lépés

Elsőként kivágjuk a képen látható formákat, mindent ollóval az ablaküveget snitzerrel. Megfestjük a keretet barnára, a boltív formába egy feldíszített fenyőt, és egy négylevelű magyalt.


2. lépés

A szivacsot méretre vágjuk, jól bekenjük a vízzel hígított temperával és téglamintát nyomunk a lapra.



3. lépés

Ezek után igazából már csak rá kell ragasztani az elemeket a "téglafalra". Először a keretet a fás boltív formára, aztán az így kapott ablakot a falra, majd az ablakpárkányra a magyalágat, erre pedig a 3 pompont.


   Nekem általában a hátulja is foltos lesz, mikor festek és ilyen esetekben szeretem takarni. Erre mutatok egy megoldást most nektek, amihez nincs másra szükség csak mosogatószerre, vízre, festékre, egy tálra és egy szívószálra.

1. lépés

Hozzunk létre egy mosogatószerből, vízből és festékből álló keveréket.


2. lépés

A szívószállal fújjuk jól a lötyit, amíg elkezdenek szépen buborékok képződni a tálkában, érintsük hozzá a lapot a bubikhoz és várjuk meg, amíg a lapon kipukkadnak, ezzel egy szép színes kör alakú pacát hagyva a maguk után. Nagyon érdekes hatásokat lehet vele elérni, az elmosott átmenetektől kezdve a konkrét buborékos formákig. Én nagyon szeretem ezt a technikát, már második éve alkalmazom. És ami a legjobb a finom pasztelles színe mellett, hogy sosem lesz egyforma!




   És már csak az hiányzik, hogy aláírjuk őket, teleírjuk mindenféle kedves, karácsonyi jókívánsággal és boldoggá tegyünk vele valamelyik szerettünket, biztos vagyok benne, hogy egy kézzel készített üdvözlőkártyának mindenki örül, és egy örök emlék lesz. 😇

Anyagköltség: olcsó
Nehézségi fok: közepesen időigényes

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése