2018. december 26., szerda

Mangapercek - Yusei Matsui - Assassination Classroom 1-4. 🔫

   Hosszú idő után végre ismét elolvastam egy olyan mangasorozat első 4 részét, amiről szerintem érdemes beszélnünk, érdemes ajánlanom nektek, ez pedig nem más, mint a címben is látható Assassination Classroom, japán nevén Ansatsu Kyoushitsu, magyarul pedig Orvgyilkos osztályként tudnám nektek pontosan lefordítani. Ez egy olyan sorozat volt, aminek az első évadát animeként már régen végignéztem, és zseniális volt, nagyon szerettem, az egyik kedvencem, így muszáj volt elolvasnom manga formájában is. Örömmel jelenthetem, hogy nem kellett csalódnom!



A történet az első:

A kép forrása: animeaddicts.hu
   Már maga a sztori mellett sem lehet szó nélkül elmenni, hiszen a történet egy nagy sárga űrlényről (vagy nem is?) szól, aki felrobbantotta a hold jelentős részét, és a Földet is el akarja pusztítani. Egy évet adott a világnak arra, hogy elpusztítsák őt, ő pedig addig tanárnak jelentkezett Kunugigaoka nevű iskolába, ahol az elbukott E osztály tanára lett. Már maga az osztály is több, mint egy rossz tanulókból álló csapat, hiszen őket bízzák meg azzal, hogy megöljék a Korosensei névre keresztelt lényt a kormány által kifejlesztett Sensei ellenes fegyverekkel. A történet tehát e köré a sztori köré épült, természetesen már az első négy kötetben is jó adag bonyodalommal fűszerezve. 
   Eddig amit biztosan megállapíthatunk, az az, hogy mind a manga, mind az anime hihetetlen erős a humor vonalában, ugyanis olyan fejezet szerintem nincs, aminek olvastán ne röhögtem volna fel hangosan. Persze azon kívül, hogy hihetetlen vicces és remek a cselekmény, ne menjünk el a mellett, hogy a főszereplő polipunkat mennyire megkedveli az olvasó a sorozat alatt, hiszen mindamellett, hogy nyilván "antihős" Korosensei, talán mondhatom, hogy a világ egyik legjobb és legtürelmesebb tanára, hihetetlen aranyos, őszintén, hiába akarja felrobbantani a Földet, szerintem nincs olyan, aki ne szerette volna meg. Ezért is bosszantó és aggódásra késztető az, hogy az első manga könnyed hangvétele után érezhetően komolyodnak a szálak, és mindenki elkezd aggódni a kedvenc űrpolipjáért, akárcsak a diákok. Én biztos vagyok a szomorú befejezésben, az animét nem is voltam hajlandó megnézni odáig, de mindenesetre meglátjuk majd, egyenlőre más manga után fogok nézni, amíg várom a fordítást.
   Az összes szereplő valamilyen szinten szerethető volt eddig, izgalmasak, az újdonság erejével hatottak, sőt voltak kifejezetten aranyos figurák is a történetben. "Az újdonság erejével hatottak". Nos, én ezt a japán dolgoknál nem tudom elégszer kiemelni, hiszen olyan csoda fantáziájuk van, amivel szerintem lehetetlen felvenni a versenyt, beszéljünk csak a Parasyte-ról, az Attack on Titan-ról vagy ami kevésbé ismert, viszont horrorrajongók figyelmébe különösen ajánlom, legfőképp azoknak akik nem félnek a gyomorforgató dolgoktól, a Gyo-ról.
   Nagyon tudom ajánlani azoknak akik szeretnek nevetni, szeretik a csavaros, egyedi történeteket, nos ezeknek az olvasóknak ez egy tökéletes kikapcsolódás lehet.

Anime - mi a helyzet "filmes" fronton?

A kép forrása: animeaddicts.hu
   Én még kezdetben anime formájában ismerkedtem meg a művel, én szerettem, kedvencemmé is vált, viszont ugyanez a helyzet, mint a filmes világban. A könyv jobb volt, a manga jobb volt. A mangában akadtak olyan részek, amik az animében egyáltalán nem jelentek meg, pedig sokat dobtak volna rajta, hihetetlen vicces részek voltak és karakterfejlődés szempontjából fontosnak mondhatók, hiszen ezekben a jelenetekben mutatkozott meg, hogyan kovácsolódnak össze az osztály tagjai. Ezen kívül szerintem az anime igyekezett hű maradni az eredeti alkotáshoz, és szerintem egészen jó adaptációja volt, a rajzolási stílus például iszonyatosan hasonló, minden karakter ugyanúgy néz ki mindkettőben. Én meg vagyok elégedve vele, már csak egy százas zsepicsomag kellene, és neki is esek a második évadnak.

Grafika - a manga legfontosabb eleme:


A kép forrása: animeaddicts.hu
      Az előző pontban említettem, hogy mind az anime, mind a manga stílusa megegyezik, de milyen is az a megegyező grafika? Szerintem csodaszép! Éppen az a stílus, amit én szeretek, szép, átlátható, óriási szemek, szép arc, részletes kidolgozás, döbbenetes arcok. Ha arcok, akkor Korosensei-t mindenképpen meg szeretném említeni, hiszen ha valaki ezerarcú, akkor ő bizony az. Érdemes megnézni a sorozat borítóit, azokon megjelennek a sensei arckifejezései, és mind iszonyatosan vicces.



Összességében mind a négy résznek 5 csillagot adtam, így az első négy részt 5 pontosra értékelem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése