2018. december 27., csütörtök

Blogmas #8 - Rudolf, az ajtónálló - kopogtató projekt 🦌

   Vége a karácsonynak de egy jó kopogtató egész télen éke lehet az ajtónak, én egészen február végéig fogom kint hagyni ezt az ártatlannak tűnő, ám vérszomjas őrszemet. A mai bejegyzésben egy Rudolf, a piros orrú rénszarvas inspirálta kopogtatót készítünk el, egy igazi, mikulásvirágos, bronzos téli díszt. Tartsatok velem! 



   Az elkészítését három fázisra bontottam jöjjön hát az első!


Rénszarvasgyár


   Amire szükség lesz:

  • filcanyag (őzbarna, sötétbarna, bézs)
  • 1 db piros pompon 
  • 2 db gombszem
  • pirosító és bronzosító vagy szemhéjpúder
  • cérna (fehér, bézs, sötétbarna)
  • tömőanyag vagy vatta
  • ragasztó
  • olló
  • sálhoz anyagdarab (én régi sálat használtam)
  • tűfilc

1. lépés

Készítsük el a sablont! 
Én kettő általam tervezett karácsonyi mintát is hoztam ma nektek, a Mikulásossal volt tervem, de végül nem sikerült időhiány miatt megvalósítani, de azért megmutatom nektek, hátha valakinek még hasznos lehet.


2. lépés

Vágjuk ki a részeket a sablon segítségével a képen látható módon, fontos, hogy azzal a résszel együtt vágjátok ki amit szaggatott vonallal jelöltem, hiszen az lesz majd beragasztva az első és a hátsó rész közé.
Az első képen nem látszik, de a két fülhöz összesen 4 barna rész és 2 bézs rész kell!



3. lépés

A fül barna alapjaira ragasszuk rá a bézs részeket, a test barna alapjára pedig a bézs has és arcrészt.


4. lépés

Amiket leragasztottunk, varrjuk is le.


5. lépés

Varrjuk fel a szemeket és az orrot.
Én először bejelöltem a szem esetében azt, hogy hova is szeretném tenni, majd az én gombomnak kellett egy lyukat készíteni, majd a lyuk környékére nyomtam egy pötty ragasztót és beledugtam a gombot. Miután megragadt, levarrtam. Nekem ilyen gombokat sikerült vennem, és mint látszik, van egy ilyen kis pöcök rajta, ez az, aminek én előbb egy lyukat készítek, mert ha ezt a kis pöcköt ebbe dugom bele és úgy varrom le, először is sokkal könnyebb dolgom van, másodszor is sokkal szebb.
A pompont csak egyszerűen levarrtam. A cérna színe lényegtelen, úgy sem látszik. Szerintem én a bézzsel csináltam, az volt éppen a tűben.


6. lépés

Hímezzünk a homlokára fehér cérnával kis pöttyöket és sötétbarnával egy mosolygós szájat.


7. lépés

Egy akkora részen ragasztózzuk be a füleket és az agancsokat mint amekkorát a sablonon szaggatott vonallal látunk és ragasszuk az eddig elkészült szarvasunkhoz, a megfelelő részre.
Ebben a fázisban történt még meg a pirosítás része is, ami szerintem mindig nagyon sokat dob az alkotáson. Az orcákra először egy barackos majd egy igazi rózsaszín árnyalatú pirosítót használtam, egyes részeken, mint például a nyakánál, az orrnyergénél vagy a pocakja aljánál pedig világosbarna árnyalatú szemhéjpúderrel, a barackos árnyalatú pirosítóval vagy bronzosítóval kiválóan lehet dolgozni


8. lépés

Kezdjük el körbevarrni, én a pelenkaöltést javaslom, de persze bármilyennel kiválóan meg lehet csinálni. Éppen csak akkora részt hagyunk, hogy kényelmesen ki lehessen tömni.


9. lépés

Tömjük ki és fejezzük be a varrást.
Nem kell bele sok tömőanyag, éppen csak annyi, hogy látszódjon, hogy picit domború ez a szarvas.


10. lépés

Kössünk egy sálat a nyakába. Ez bármilyen anyagból készülhet, amit csak otthon talál az ember, de akár turkálókban 100-200 forintért rengeteg féle-fajta sálat lehet kapni, amiknek nagyon nagy hasznát tudja venni az ember ezeknél a saját készítésű dolgoknál.


Alapozzunk!


   És itt nem gondolunk semmi alkoholizálásra, pusztán arra, hogy kész vagyunk réni barátunkkal és jöhet az alap elkészítése!

Amire szükség lesz:

  • fehér boa 2 db, összesen 4 méter
  • pár fehér gombostű
  • hungarocell koszorúalap

1. lépés

Tekerjük végig a 2 boát a koszorúalapon, és néhány helyen rögzítsük gombostűvel.


Dekoráljunk!

   Jöhet a legjobb rész, amikor is összeállítjuk a kis kopogtatónkat és telis tele tűzzük mindenféle szépséggel!

Amire szükség lesz!

  • fehér és piros mű mikulásvirágok
  • fa Boldog Karácsonyt! felirat
  • gombostű
  • madzag
  • bronzos hungarocell bogyók
  • fehér cérna
   Nagyon egyszerű az összeállítása, ám szerintem annál mutatósabb. Először a kis Rudolfot tűztem hozzá az alaphoz gombostűkkel, a sálával takarva a pocakjánál, a fejénél megfogatva, majd a sálát is letűztem 2 ponton.
   A feliraton van 2 lyuk ebbe fűztem vékony madzagot (2 szál) és ezeket a szálakat rögzítettem a koszorú hátuljához a tűkkel.
  Ezután pedig mindenhová, ahová úgy láttam tettem egy egy virágot vagy bogyót, és igazából el is készült a mű, egy fehér cérnával akár egy rajzszög segítségével már fel is lehet akasztani az ajtóra! 


   Jövőre szerintem egy minimalista stílusú darabot fogok készíteni, de azt egy másik ajtóra, ugyanis biztos, hogy ő is az éke lesz valamelyiknek! 
   Idén pedig még találkozunk egy pár bejegyzésben! 💪

Anyagköltség: sok bolti, előre elkészített koszorúnál olcsóbb
Nehézségi fok: közepes, közepesen időigényes

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése