2018. december 22., szombat

Blogmas #7 - Karácsony Mézesföldön - mézeskalácsházikó projekt! 🏠

   Méziház. A mumus. A mai bejegyzésben igazából nem azt szeretném megmutatni, hogyan készítsd el, hiszen annyi de annyi apró lépésből áll, hogy lehetetlen lett volna ebben a karácsonyi kapkodásban végigfotózni minden egyes lépést. Nem. Ezúttal egy barangolásra hívlak el titeket ide, Mézesföldre, ahol két család házikóját leshetitek meg, hiszen Mr. és Mrs. Mézes már rég feldíszítette a házát, ezzel sugallva mindenkinek, hogy jön, megállíthatatlanul közeleg az a csoda, amit csak úgy hívunk: karácsony.




   Azt még hozzá kell tennem, hogy ez volt életem második házikó projektje, az első tavaly volt, viszont akkor munkahelyen és Főnök végig ott volt mellettem, csak ez akadályozhatta meg a házat a biztos omlástól. Idén viszont csak apával alkottuk ketten, a sok bakitól eltekintve szerintem egészen jópofák lettek. Én nagyon élveztem csinálni! Ti mit gondoltok? Készítettetek idén ti is?



   A sablonkészítés a ház építésének talán legfontosabb része. Iszonyatosan igyekezni kell, hogy pontosak legyünk, egy jó sablon már fél siker. 
   Ez után jöhet a tészta kivágása, majd sütése! Ugyanazt a receptet használtam, amit az előző mézeskalácsos bejegyzésemben említettem, és a máz receptje is ugyanaz volt.



   A lisztet seperjétek le jól a felületéről, én ezt nem tettem meg és nem is lett olyan sima, mint szerettem volna.



   Jöhet a sütés! Talán egy perccel tovább is bent lehet hagyni, ez esetben jó az, ha keményebb a tészta. Miután kisült és kihűlt, a tésztára helyezzük a sablont és levágjuk a tészta lelógó részeit.

   Ez után nem maradt más dolgunk, mint kidíszíteni minden egyes elemet, és a mázat hagyni, hogy megkössön. Utána jöhet az egymáshoz ragasztás! Én ezt szintén a mázzal végeztem, kiválóan megállt, csak amíg szárad, fontos, hogy támasszuk ki az elemeket, legalább addig, amíg képes önmagát megtartani. Ez után várjuk meg amíg teljesen megszárad! 
   Szerintem szépen mutat, ha valami dizájnos, vagány udvar is társul a házikóhoz, én a "köveket" háztartási kekszből készítettem el, a kekszeket pedig egy kartonhoz ragasztottam hozzá a fehér mázzal. Erre készítettem utat kókuszból, és állítottam karácsonyfákat az udvarba. 
   Az ördög a részletekben rejlik, ahogy szoktam volt mondani, így elhelyeztem olyan kis elemeket, amik sokat dobnak a dolgon: gyöngyöket, mogyoróból tető dekort, jégcsapokat, csipkeszerű mintázatokat, igazából igyekeztem giccsesen túldíszíteni, nem törekedni rá, hogy ténylegesen háznak nézzen ki.











   Az egyik legnagyobb hiba amit sikerült elkövetnem a ház összerakásánál, az az, hogy fordítva tettem fel az oldalát. Mikor már jól megkötött, akkor vettem észre, viszont már nem volt szívem szétszedni. Kicsit csálé, kicsit béna, de a miénk!

   Kis túránk befejezéseként még szeretnék nektek mutatni egy kis tésztanyújtós tippet, ami nagyon megkönnyíti az életet.



   A tipp lényege, hogy húzzunk 2 db egyforma méretű tömítőgyűrűt a nyújtófa végére. Ez nem engedni majd vékonyabbra vagy vastagabbra nyújtani a tésztát, így mindenhol egyenletes lesz a vastagsága! Nekem a legfontosabb a 3 mm-es és az 5 mm-es volt, de készítettünk még 1,5-eset is. Igaz, hogy kevesebb tészta nyújtható ki vele egyszerre, de nagyon szép lesz a végeredmény! 

   Ha minden igaz holnap is találkozunk egy új bejegyzésben, végre egy értékeléssel érkezem majd, addig is legyen szép napotok, jó készülődést nektek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése