2018. december 30., vasárnap

Blogmas #9 - Palackba zárt karácsony 🎄


   Ez az év legszebb időszaka, és ha elmúlik egy üres, semmilyen érzés marad utána, egy hideg, szürke, komor világot hagy maga után. Vége a fényeknek, vége a csillogásnak, a meghitt hangulatnak, visszatérünk a hétköznapokba. Szerintem mind gondoltunk már rá, milyen jó lenne eltenni egy kis szeletet ebből a csodából. Én ezt az érzést szeretném megragadni ebben a bejegyzésben, azt szeretném, hogy fogjátok meg ti is, és zárjátok egy palackba, egy üvegbe a karácsonyt! Még ha csak képletesen történhet ez meg, de valamiképpen ezt jelképezi ez a kis üvegecske. Egy boldogság, ami bár be van zárva, de csakis a miénk és bármikor elővehetjük, akár a legnagyobb forróságban is, és emlékezhetünk erre a szépségre és boldogságra, amit a napokban éltünk át.

   Valójában egy nagyon egyszerű, pár lépésben elkészíthető dekorelemről van szó, ami nem csak gyorsan megvan, de mutatós is.
Karácsony témában egyébként ez lesz az utolsó bejegyzés a blogon, de még 2-t mindenképpen tervezek (évösszegzés, HPKJM), és már januárra is vannak ötleteim, úgyhogy nem maradtok tartalom nélkül ez után sem! 



Amire szükség lesz:

  • mini fenyőfa dekoráció
  • arany csillámos öntapadós dekorgumi
  • közepes gyöngyök (ezüst, piros)
  • ragasztó 
  • ragasztópisztoly
  • tömőanyag vagy műhó
  • befőttes üveg
  • fehér anyag
  • szalag
  • műfenyő ág dekoráció

1. lépés

A karácsony nem igazi a fenyőfa nélkül, de ezt a csupasz kis fát mindenképpen szép ruhába kell öltöztetni! 
A piros és ezüst gyöngyöket normál ragasztóval (Technokol Rapid a világ kezdete óta a legjobb barátom) az ágak közé ragasztjuk. Az öntapadós arany csillámos dekorgumiból kivágunk két csillagot és ezeket a csúcsnál összeragasztjuk. Én még plusz ragasztót is használtam hozzá, ugyanis mindig elvált egymástól, de egy pötty ragasztó mindent megold.


2. lépés

Ragasszuk bele az elkészült fácskát a befőttes üvegbe. Tapasztalatból mondom: megpróbáltam a T betűs ragasztóval és kb. 3 másodperc volt, amíg tartotta magát, aztán tehetetlenül kipottyant. Viszont a pisztoly úgy megfogta, hogy ha egyszer tönkremegy, vagy eltörik az üveg, az lesz a kihívás, hogy kiszedjem.



3. lépés

A fa köré öntsünk műhavat vagy akár vatta is megteszi. Én tömőanyagot használtam, aminek ilyen nagyon érdekes állaga van, kis csomók lényegében, amik iszonyatosan ruganyosak, remekül felvesznek formát és nagyon melegek és puhák. Elvileg internet barátom szerint műszálgolyónak (poliészter golyónak) nevezik. Egyébként nem drága, de iszonyat könnyű szóval akár fél kiló is hatalmas mennyiség belőle. Párnákhoz, plüssökhöz , figurákhoz kiváló.
Én egyébként egy jó hosszú nyelű ecsettel tömködtem le az anyagot, mert ezzel könnyű leszedni az ágra ragadt anyagot.


4. lépés

Már csak a kupak dekorációja maradt, amit hasonlóképp készítettem el, mint a mézeskalácsos ajándékötletemben, csak itt még feldobtam egy ilyen aranyos, bogyós ággal, ami közelről nem túl szép, de kicsit távolról mutatós, és dob egy picit az összképen, de ha unalmassá válik hamar levehető.


   És lényegében ennyi ez a kis dísz: egyszerű, de nagyszerű. És ezek a kedvenceim! Már helyet is kapott a polcomon a rizzsel töltött gnómom mellett, amit tavaly nem tettem ki, mert lekéstem róla, de lehet jövőre újraalkotom, ugyanis már sok mindent másképp csinálnék. Lényegében? Mindent.

   Most, hogy ezeket a sorokat írom, hivatalosan is lezárom a Blogmast. Összesen 10-15 bejegyzést terveztem erre a hónapra és ez volt a 11., (13 lesz végül ha jól megy minden) amin én őszintén meglepődtem, hogy a minimum célomat sikerült teljesítenem... és ami még jobban meglepett, hogy nem fáradtam ki benne, hanem lendületet kaptam és iszonyatosan élveztem! Biztos, hogy jövőre is lesz Blogmas, remélem már több tartalommal! És remélem nektek is tetszett! Találkozunk a holnapi évösszegző bejegyzésben és a ma esti vagy holnapi könyvjelző maratonban! 

Anyaköltség: olcsón is meg lehet úszni, ha nem kell venni ragasztópisztolyt (szerintem sima ragasztó is meg fogja ha jót használunk hozzá, de ha egy ragasztópisztoly tölteléket megolvasztunk valahogy vigyázva mert balesetveszélyes, még akár az is működhet)
Nehézségi fok: könnyű, gyors

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése