2018. december 2., vasárnap

Blogmas #2 - Adventi asztaldísz gazdagon 🕯️

   
   Elérkezett advent első vasárnapja (ami hihetetlennek tűnik ebben a szikrázó napsütésben), és vele együtt a Blogmas második bejegyzése is, amiben a képen látható gazdagon díszített négy gyertyás asztaldíszt készítem el! 
   Ez egy jó nagyra sikerült dísz lett, amihez viszonylag sok mindent használtam fel, merítettem a természetből is alapanyagokat (tobozok), de nagyon sok mindent venni kellett, és tavalyi karácsonyi dolgokat is újrahasznosítottam. Még így is magasabb árkategóriás tárgy lett, mint amit tőlem megszokhattatok. Viszont én imádom! Remélem fog ez a dísz inspirációul szolgálni valamelyikőtöknek, ha még nem készítette el a saját koszorúját vagy díszét! Tartsatok velem ma is!


Amire szükség lesz: 

  • fa léc ( 1,1 cm vastag, 4,2 cm széles lécek, a hosszabbik oldala 48 cm x 2 db, a kisebbik oldala 21 cm x 2 db)
  • matt fehér akrilfesték spray 
  • tobozok (bármilyen jó)
  • 2 db mécses 
  • 2 db szálas gyertya (csavart vagy sima)
  • díszek (gömbök, termések, hungarocell bogyók, mindenféle mütyűr, amiket ilyenkor a boltban árulnak, ebből úgy... rengeteg. Én a tavaly készített koszorúm díszeit használtam fel ehhez, mert a koszorú már nem tetszett igazán az ajtómon.)
  • ragasztó (pisztoly és faragasztó, esetleg sima ragasztó)
  • csavar (8 db)
  • csiszolópapír
  • karton (ha akkora lécméretekkel dolgozol, mint az enyém, akkor egy 48 x 23,5 cm-es kartonra lesz szükség, én ehhez a tegnapi bejegyzésben mutatott hóember órából maradt tortadobozt használtam)
  • madzag

1. lépés

A csavarok segítségével rögzítsük egymáshoz a léceket a képen látható módon. Átcsiszoljuk simára csiszolóvászonnal.


2. lépés

Fújjuk le a teljes keretet a fehér akrilfesték sprayvel.


3. lépés

A terméseket is fújjuk le, de nem kell teljesen, csak egy kis havas, deres hatás elérése a cél. Csakis felülről fújjuk le őket, illetve a normál, hosszúkás fenyőtobozokat lefújás után el is vágjuk, kb. az 1/4-re lesz szükség.
Mindig használjatok gumikesztyűt ha tehetitek, a 6. lépésben látni fogjátok, miért!


4. lépés

A méretre vágott kartont a keret aljához ragasztjuk. Ragasztópisztollyal a leggyorsabb, de a faragasztó szebb munkát végez, nem köt olyan hamar, így nem kell kapkodni, viszont több a száradási idő. Megéri kivárni, illetve száradás közben lesúlyozni mondjuk egy pár vaskos könyvvel (mi mindenre jó az érettségin kapott Magyarország alaptörvényei című csodálatos mű! Ha azt hinnétek, hogy sose veszitek hasznát annak a könyvnek, itt egy élő példa, hogy mégis!)


5. lépés

A felénél húzunk egy vonalat ceruzával és bejelöljük, hova szeretnénk ragasztani a gyertyákat.


6. lépés

Ha kiesett volna, vagy ha nem érzitek stabilnak, a mécsesben található gyertyákat ragasszuk a helyére.


7. lépés

Körbetekerjük madzaggal, tekerés közben pár pötty ragasztóval (pisztoly) rögzítjük. A madzagból masnit készítünk és azt is ráragasztjuk.


8. lépés

Ragasztópisztollyal ragasszuk a mécseseket és a gyertyákat a megjelölt pontokra. Ne ijedjetek meg ha megolvad egy picit a viasz a forró ragasztó miatt, meg fog kötni rendesen, csak tartsátok addig, amíg megáll, és várjátok utána meg, míg teljesen megköt!


9. lépés

A tobozokat és a nagyobb terméseket beleragasztjuk ragasztópisztollyal és hagyjuk őket megkötni.


10. lépés

Már csak annyi hiányzik, hogy teletömjük mindenféle földi jóval, mini gömbökkel, bogyókkal, kisebb dekorelemekkel, mindezt ízlésesen, összehangolt színekkel. Az én fő profilom a fehér-ezüst volt, ezt dobtam fel egy kis pirossal és itt ott barnával. Mindenképpen összeillő színeket válasszunk és ne túl sokat, például ha én tettem volna még bele zöldet, lilát, kéket, iszonyatosan sok lett volna és nem is mutatott volna szépen. 3-4 szín bőségesen elég.


Anyagköltség: drágább
Nehézségi fok: közepes, időigényes


   Ne felejtsétek el ti is meggyújtani ma az első gyertyátokat! Kellemes készülődést nektek, remélem holnap egy új bejegyzésben látjuk majd egymást! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése