2018. december 23., vasárnap

Könyvértékelő - Debbie Macomber - Szerelem karácsonyra 💑


   Nagyon kevés karácsonyi hangulatú és témájú könyvet olvastam eddig, és a polcomon sem volt még kötet ebben a témakörben, így biztos voltam benne, hogy nem fogok tudni nektek idén hozni igazi ünnepi kötetet. Ezért is örültem nagyon, mikor megkaptam az értesítést, miszerint nyertem! Mégpedig egy ilyen könyvet! Hihetetlenül izgatott voltam, már alig vártam, hogy a kezeimben tarthassam, és az érkezése utáni reggel már neki is estem. Most, hogy elolvastam, viszont vannak vegyes érzéseim is a könyvvel kapcsolatban.


Minden, ami belülről fakad:  


Írásmód:
   Nekem személy szerint nem volt vele bajom, a fordítás tetszett, a stílussal semmi gond nem volt, tökéletesen bele tudtam élni magam a történetbe, jó volt a hangulatteremtés, annak ellenére, hogy az a bizonyos E/3 személyben való mesélés nekem nem jött át igazán, kicsit lehetett volna személyesebb a regény, viszont tetszett, hogy váltott szemszögű, és mindkét félből kapunk picit. Még nem volt szerencsém az írónőhöz, ez az első regényem tőle, pedig látom, hogy annyi regénye van, mint égen a csillag (kb. 121). Igazából szeretnék még tőle olvasni.

Belső építészet - a minőség is számít:
   A tördelés nagyon tetszik, a lapok jó minőségűek, szép a betűtípus. Összességében nagyon tetszik, élmény volt olvasni.

A történet az első:
   Nem is tudom. Nem csalódtam, de többet vártam egy picit tőle. Egy nagyon gyors olvasás lehet ez, kis rövidke könyv, igazi limonádé regény, ami az évnek ebben a szakában igazán jól esik a léleknek. Teljes mértékben kiszámítható, gyakorlatilag az első fejezet utántól tudni lehet, mi lesz a regény folytatása, a befejezésről ne is beszéljünk, ki sem kell nyitni a könyvet, hogy biztos legyen az ember a happy endingben. Ennek ellenére én élveztem. Mindig szeretem olvasni, ahogy a regény karakterei egymásba szeretnek. Nagyon vártam mindig, hogy folytathassam, mert a cselekmény tetszett, aranyos volt, és jó az alapkoncepció is, de klisés. A gazdag cégörökös/vezető szegény kislány/beosztott kombináció minden 10. ilyen regény alapja. Viszont ez a kis chateléses-társkeresős vonal vitt bele egy kis izgalmat is. Kicsit hiányolom belőle azt az igazi ünnepi életérzést, én keveselltem, viszont amikor megjelent akkor nagyon megdobogtatta a szívem.
   Ami szerintem a regény csúcspontja volt, az az utolsó pár oldal. Felgyorsultak az események, azt mondom, hogy izgalmasak voltak, több ilyen elem kellett volna bele. Rendesen izgultam, hogy mi lesz! És nagyon jól lett vége! Kapott egy tökéletes lezárást, aminél jobbat egy ilyen regénynek elképzelni sem tudnék. Ezt nevezem én karácsonyi életérzésnek!


A karakterekről szakszerűen:

Merry Knight:
   Egy teljesen szerethető figura, csodaszép névvel. Tetszett a családhoz való hozzáállása, különösen a Patrick-kel való viszonya érintett meg nagyon. Valahol pedig még sajnáltam is azért, amilyen helyzetbe néha került. 
   Merry példájából is tökéletesen látni, hogy sosem lehet tudni, ki mellé sodor az élet. Reméljük mindenki ilyen szerencsés lesz, mint ő. 😇

Bright:

   Bright azt tanította meg, hogy ne ítéljünk elsőre, mindig nézzük meg mi lapul a felszín alatt, hiszen az igazi értékek ott vannak.
   Egy nagyon is szerethető karakter, akit iszonyatosan sajnáltam azért, amilyen gyerekkora volt. Soha nem kívánok senkinek ilyet, mint Bright-é, hiszen a szeretet sokkal fontosabb, mint az anyagi javak, és Bright-nak iszonyatosan csekély szeretetben volt része. Nekem sikerült megkedvelnem, tudtam, hogy nem olyan, mint amilyennek Merry hiszi.

Patrick:

   Mondanom sem kell, ki volt a kedvencem a regényben. Ez a srác egy olyan szinten édes, imádni való tündér volt, hogy arra szavak nincsenek. 💗

A borító:

   Ritkán látni ilyen hangulatos és csodaszép borítót, mint a Szerelem karácsonyra című köteté. Ettől az ezüstözött címtől egyenesen el vagyok ájulva! Igyekeztem a képen visszaadni azt a csodát, amit én most a kezeim között tarthatok, de nem sikerült. Le vagyok nyűgözve! Ráadásul a borító ha jól látom kifejezetten magyar, ugyanis az amerikai egy kék karácsonyi csendélet, és bátran mondhatom, hogy a magyar sokkal de sokkal szebb! Egy akkora pacsi jár a kiadónak, mint a ház! Megy is a szép magyar borítós mappámba!
   Egyébként a kötet puhatáblás, de mivel vékony kötet, tökéletes a minősége hozzá, én nagyon meg vagyok elégedve vele.

Árkategória:

   2500 Ft eredeti áron, annyit tökéletesen megér, nagyon jó kis kikapcsolódás lehet annak, akit nem zavar a sablon sztori, engem egy picit zavar, de én is jól éreztem magam az olvasása közben. Én azt mondom próbáljátok meg ha szeretitek a romantikus történeteket, de csodát és Tolkieni magasságokat ne várjatok el, akkor szeretni fogjátok. Én igazából ajánlom. Azt hiszem. Nagyon belelkesedtem a borítótól. 😂

Pár fontosabb adat:






Eredeti cím: Merry and Bright

Eredeti megjelenés éve: 2017

Kiadó: General Press

Kiadás helye: Budapest

Magyarországi megjelenés éve: 2018

Oldalszám: 212

ISBN: 9789634521822

Fordította: Ligeti Lujza

Címkék: chick lit, karácsony, romantikus, kortárs, váltott szemszög




Fülszöveg:


   Merry Knight igen elfoglalt. Gondoskodik a családjáról, sütit süt, dekorál az ünnepekre, és mindeközben reméli, hogy nem kerül az állandóan feszült és a szabályokhoz mindenáron ragaszkodó főnöke útjába a munkahelyén. Saját magára sincs ideje, egy kapcsolat pedig már végképp nem fér bele az életébe. Az anyja és az öccse azonban megelégeli ezt a helyzetet, és a tudtán kívül – születésnapi ajándékként – regisztrálják egy társkereső oldalra, a fotója nélkül. A lány eleinte ellenérzésekkel fogadja ezt a beavatkozást, aztán vonakodva mégis úgy dönt, tesz egy próbát. 

   Merry kicsivel később már egy elbűvölő idegennel csetel, és nemsokára a beszélgetéseik jelentik számára a nap fénypontját. Ám amikor szemtől szembe találkoznak, kiderül, hogy a férfi egyáltalán nem az, akire számított – és akire vágyik. Merrynek azonban rá kell jönnie, hogy a szív néha azt is látja, amire a szem nem képes.

   Debbie Macomber legújabb karácsonyi történetében a nem várt szerelem csak egy kattintásra van.

Abban biztos vagyok, hogy az 5 csillagot nem tudom megadni neki, de szerintem egy 4-et megérdemel!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése