2018. december 31., hétfő

Összefoglaló - Az évről, tervekről, rólatok - 2018 🐷

   Még sosem készítettem a blog történelmében összefoglalót, nem tudom, nem igazán volt miért. Idén viszont úgy érzem muszáj ezt megtennem, hiszen hihetetlen áttöréseket értünk el, olyan számok voltak, amik eddig még soha, és rengeteg mérföldkövet léptünk át. Együtt. Igen, tudom, ez is egy csupa klisé mindenkitől, aki közösségi médiával vagy hasonlóval foglalkozik, de tényleg. Ez nem sikerülhetett volna nélkületek, ti teszitek lehetővé azt, hogy én most itt ülök, és írhatok nektek. Ha nem lennétek, már egészen biztosan feladtam volna, és kukába ment volna ez a blog is, mint előtte kb. 7 . Ugyanis nem ez volt az első blogom, vezettem One Direction fanfiction oldalakat is (Úristen, ezt kimondani is borzalom.), és tettem már kísérletet DIY oldal beindítására is. Viszont szerintem 100-200 oldalmegtekintésnél több sosem volt. Ez a kis oldal viszont az évek alatt elkezdett nőni, mint egy virág, és most, 2018-ban már érzem, hogy messzire eljuthatunk még együtt. Örülök, hogy nem adtam fel, nem untam meg, mindig is tudtam, hogy könyvekről bármeddig tudnék mesélni nektek. Az egyik legjobb barátnőm mondta, mikor felvetettem neki az aggályaimat; 

  •  Mi lesz ha megunom, és ez is befuccsol? 
  •  Miről szeretnél írni?
  •  Könyvekről és arról amiket készítek.
  •  Könyvekről? Nem fogod megunni, ügyes leszel!

   Ez 2016-ban volt. És szakadatlan lelkesedéssel csinálom most is. Nem érdekeltek a számok, csak kiírtam magamból amiket gondoltam. Most már fontosak a számok, hiszen erről szól ez a poszt is, de a lelkesedésem még mindig töretlen, imádom csinálni, és ha nem bánjátok itt leszek veletek még terveim szerint jó sokáig!
 Így hát köszönöm nektek, köszönöm neked, aki ezt most olvasod!


Blog


   Idén 2018 júliusáig igazából nem történt semmi különös, a szokásos 100-150 megtekintés között mozogtunk, szokásos posztok jöttek sorra. Majd jött az augusztus. Hirtelen ugrásszerű növekedés jött, ekkor fedeztétek fel a Harry Potter Könyvjelző Maratont, ami most is a legmegtekintettebb bejegyzéseim között van. Egy júliusban indult sorozatról van szó, amiben Naomi Lord rajzai alapján varrok könyvjelzőket, ha még nem láttad, de szereted a könyveket és a filmsorozatot vagy Naomi rajzait, akkor mindenképpen lesd meg!
   Itt még történt egy változás: belevágtam a bookstagram-diystagram dologba, de erről később.
   Innen már rohamszerűen nőttek a számok, én pedig egyre nagyobb lelkesedéssel gyártottam a bejegyzéseket, igaz, egészen decemberig viszonylag kevés bejegyzés volt egy hónapban, a Decembert azért jól megtoltam szerintem!
   Most értük el az első olyan hónapot, amikor több, mint 1000 oldalmegtekintés volt, és ebben a hónapban ünnepeltük az 5500 oldalmegtekintést is, ami ebben a pillanatban hamarosan 6000 lesz. 
   Nincsenek álmok cél nélkül és nincs bukás sem nélküle, szóval mindenképpen szeretnék kitűzni célokat is ebben a bejegyzésben, majd a 2019-es évösszegzőben meglátjuk, mennyit sikerült teljesíteni. Legyen a 2019-es cél a 10.000 oldalmegtekintés!
  Idén 48 bejegyzést tettem közzé, ami nem tűnik soknak, de a 2017-es 32-től és a 2016-os 27-től mindenképpen több, jövőre remélem már karcoljuk mondjuk a 60-at. Aztán idővel a 100-at. Viszont nem szeretném, hogy a mennyiség a minőség javára menjen, így inkább dolgozok egy bejegyzéssel 8 napot, mintsem osszak meg egy olyat, amit utána szégyellek. 
   A bejegyzésekből 21 DIY tartalom volt, a többi könyves. Ami biztos, hogy a könyves tartalmak számát növelni akarom, főleg a Mangapercek sorozatot szeretném havi szintre, állandóra emelni, ugyanis szerintem túl kevesen ismerik ezt a műfajt, rengetegen ítélik el (fogalmam sincs, miért) pedig rengeteg egyedi és fantasztikus történet vár még felfedezésre szémélyesen japán alkotók, mangakák tollaiból. Illetve szeretném több emberhez eljuttatni a könyvek szeretetét, ez mindenképpen egy fontos, hosszútávú terv. Még mindig elszörnyülködöm rajta mennyi ember néz rám úgy a buszon, mint valami kórokozóra, csak mert telefon helyett egy akkora könyvet tartok a kezemben, mint egyik másik szelfihuszár-lógógatya-téglafón IQ-hányadosa. Mindig tisztelet a kivételnek.


Bookstagram - diystagram - instagram



   Eddig az instámat nem használtam másra, mint a szokásos, szelfi, kaja, kisállat, update posztokhoz, de pár hónapja belekezdtem egy bookstagram-diystagram fiókká formálásba. A fényképezés hosszú ideje a szerelmem volt, és most már tudatosan csinálhatom.
   Nyárig 150 körül volt a követőim száma, majd a bookstagram fiók elkezdésével már lassan a 340 tagot is elérem! Hihetetlenül köszönöm nektek! Belekerültem egy olyan könyves közössége, ahol csak kedves emberekkel beszélek nap, mint nap, és támogatjuk egymást, ez a legfontosabb, hogy erőt is adunk egymásnak, hiszen sokszor nehéz, nem úgy alakulnak a számok, nem ér el annyi embert egy poszt, mint szeretnénk és az hatalmas csalódás tud lenni. De folytatni kell, és remélem jövőre akár 500 tagot is számlálhat az oldal!
   Az instafiók vezetése is egy tanulási, fejlődési folyamat. Viszont megéri belevágni. Meg kell találnod a témádat, ki kell tapasztalnod a stílusod, ez után pedig csak csináld amit szeretsz! Én megtaláltam a stílusom, már csak a fejlődést kell elérnem, és a fiókomat egységesítenem, ezt pedig sajnos csak a régi képeim archiválásával fogom tudni elérni, amitől picit meghasad a szívem. Nem törlöm ki őket, de archiválom, így mindig meglesznek nekem, de az oldalam szép lesz. Nem vettem még rá magam, de ez is egy terv jövőre.




Könyvek

   Könyvek tekintetében nem vagyok büszke erre az évre. Összesen 50 könyvet sikerült elolvasnom, ami nagyon kevés hozzám képest. Tavaly 51, tavaly előtt 151, 2015-ben pedig 102 könyvet olvastam el... Azt a 150-et nagyon jó lenne visszahozni, de az egyet jelent kb. 100 értékeléssel is a blogon, azt pedig tartani szinte vetekszik az erőm végével. Egyre kevesebb időm marad a suli meg a munkák mellett sajnos, de remélem egyszer fordul a kocka és ismét sok könyvet olvashatok.
   Viszont ez az 50 sem egy rossz szám, szép, kerek, azért örülök, hogy ezt is elértem, majdnem annyi lett, mint tavaly, sőt ha este unatkozom, még lehet folytatom a mangaolvasást, ami nálam kötelező szilveszteri program.
   Ami hatalmas áttörés volt idén az életem első recenziós példányának megérkezése volt Hidasi Judit Elveszve című művének személyében (Januárban olvasom majd, értékelés mindenképp lesz), majd hihetetlen, de kis időre rá jött a következő Martin Kay-nek hála, akinek jóvoltából megkaphattam az Easternt (amit jelenleg olvasok, januárban szintén értékelendő). Hihetetlen hálás vagyok nekik, hogy bíztak bennem annyira, hogy a munkáik értékelését bízták rám, én pedig örömmel írom meg a véleményemet a blogon nektek!
   Idén picit kiléptem a komfortzónámból és egyre több krimi könyvet vettem a kezeimbe, és megszerettem a műfajt, ami nem hittem, hogy meg fog történni. Illetve teljes fordulatot vettem és gőzerővel igyekszem támogatni a magyar kortárs írókat, hiszen a legtöbb csodás élményt nekik köszönhetem 2018-ban. Nem mondom, hogy nem tudom miért vonakodtam eddig a magyar könyvektől (a kötelező olvasmányok tettek róla rendesen, ma se szeretem csak a Pál utcai fiúkat), de most már a kedvenceim közé sorolhatok baromi sok magyar regényt is. Például Leiner Laura a kedvenc íróim közé tartozik, Lakatos Levente könyvei szintén pozitív élmények voltak,  és John Cure is lenyűgözött a horrorban alkotott műveivel. 
   Csak arra tudlak titeket buzdítani, hogy adjatok egy esélyt a kortárs műveknek, rengeteg könyv sokkal jobb, mint a külföldi alkotóké. 
   De beszéljünk egy picit a számokról is.
  • 50 könyvet olvastam el
  • ez 14076 elolvasott oldalt jelent
  • 21818 Ft-ot költöttem könyvekre
  • és 26 könyvet kaparintottam meg

Filmek, sorozatok

   Lehet, hogy sokan nem tudjátok, de nagy film és sorozatmágus vagyok, és a Snittnek hála tudok erről is mondani nektek adatokat! 
  • idén 87 filmet láttam, ennek 68%-a horrorfilm vagy thriller volt, ez összesen 59 darabot jelent (igen, hatalmas rajongója vagyok a műfajnak)
  • 670 sorozatrészt láttam összesen, aminek nagyját a teljes Family Guy és az eddig megjelent összes Agymenők rész tette ki.
A filmek számát mindenképpen növelni kellene, de a YouTube is nagy szerelem lett idén, és Nessaj társaságában sikerült jó pár (száz) órát eltöltenem. Ez 2019-ben sem fog változni. 😂
   Sok kedvenc volt idén (A Grincs, Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei, A Faun labirintusa, Vaksötét, Boncasztal, 1408, Stranger Things, Vikingek, Agymenők, Family Guy stb...) de rosszból sokkal több volt, ezeket megemlíteni sem szeretném.

Kérdéseitek

   Tegnap kértelek meg titeket, hogy kérdezzetek tőlem, amiket ebben a bejegyzésben megválaszolhatok. Sajnos nem érkezett túl sok, valahogy a kérdés fülre mindig kevés reakció jön, viszont a szavazásoknál egyre aktívabbak vagytok, ami pedig szuper! Hátha jövőre már több kedvetek lesz a kérdezősdihez, de addig nézzük a beérkezetteket!

Melyik az a könyv, amit legelsőként fogsz olvasni 2019-ben?


   Martin Kay Eastern című könyvét fejezem be, azután pedig Hidasi Judit Elveszve című művébe kezdek bele.

Hány könyvet olvastál el?

   50-et, ez úgy tűnik így is marad most már. 

Milyen volt az idei éved?

   Nagyon jó! Sikeresen levizsgáztam, úgyhogy most már cukrásznak mondhatom magam hivatalosan is! Illetve belevágtam egy 2. szakmába, 2020-ban ilyenkor már remélem fazekas leszek! Majd mutatok nektek januárban valamikor elkészült edénykéket!
   Viszont munkakeresés szempontjából nem túl jó. Nagyon nehéz munkát találni... de biztos vagyok benne, hogy jövőre ez is teljesül!
   Nektek milyen volt az idei évetek?

   Köszönöm, hogy velem voltatok 2018-ban, remélem 2019-ben is velem lesztek majd! Legyen csoda csoda szép ez a nap mindenkinek! Boldog Új Évet!
   Ma pedig még találkozunk egy könyvjelző maratonban!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése